Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

Facebook dołącz
Obecny czas: 01 Wrz 2014, 08:27

Twój czas na forum: czas w Polsce





Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 133 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
PostWysłany: 26 Wrz 2011, 20:27 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2006, 23:00
Posty: 5833
Miejscowość: Kraków
tgp napisał(a):
Witam,

Po przeczytaniu wszystkich stron w tym wątku, mimo wszystko zaryzykuję i zapytam. :D
Kappa 2.0 20V Turbo: jaki olej?
Do tej pory jeździła na 5W50 Mobil'a. Nie wiem ile bierze oleju (no chyba nie że nie bierze), bo zrobiłem nią tylko koło 700 km.

Jak nie żre oleju, to IMHO nie ma sensu zmieniać.

PS. Ja jeżdżę na Valvoline Maxlife 10W40 i uważam, że jest OK.

_________________
Pozdrawiam
Wujek (p)
"Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8, Fiat Croma 1.9
była: Lancia Kappa 2.0T

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - nie nadążam z czyszczeniem PW i mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 27 Wrz 2011, 11:40 
Offline
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lip 2007, 23:00
Posty: 598
Miejscowość: Krosno
Ja do silników fiat/lancia turbo uznaję tylko jeden olej: Valvoline VR1 10w60. Trzyma duuużo wyższe ciśnienie oleju w stosunku do 10w40 przy około 100st.C na wolnych obrotach (sprawdzane miernikiem), różnica to ponad 0,6 bara.

_________________
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 27 Wrz 2011, 11:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 Sie 2010, 09:58
Posty: 212
Miejscowość: Warszawa
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

_________________
k Coupe 20vt
Thesis 20vt


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 27 Wrz 2011, 13:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2008, 23:00
Posty: 328
Miejscowość: Kraków
intuos napisał(a):
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Nie wiem czy metodologia testu była właściwa, nie znam się an tym dostatecznie. Wynika z tego, że znaczna część sprzedawanych u nas olejów uważanych za dobre w tym teście poległa.
No ale Valvoline 10W40 (Durablend) wypadł nienajgorzej...


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 27 Wrz 2011, 13:33 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Paź 2008, 23:00
Posty: 6528
Miejscowość: Warszawa
Imię: Olek
intuos napisał(a):
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf


Piękny , "amerykaNsky" teścik... : ok2 :

...ale, ale... : gafa :

czy to przypadek, że firmy konkretnego pochodzenia mają najlepsze wyniki :?: :!: :?: ;) : gafa :

Z mojego doświadczenia wynika, że wszystkimi takimi testami można się podetrzeć co najwyżej, obiektywizmu w tym niewiele i zazwyczaj noszą znamiona "tekstów sponsorowanych" (czyt: jak firma X posmaruje, to jest najlepsza, jeśli posmaruje firma Y, to dziwnym trafem "tabela się przekręca").
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
http://www.okserwis.pl
Są: Xsara Picasso 1.6 HDI 110 KM '09 + Mercedes W 123 200D '83 + Łada 2103 1500 '78 + :( Opel Astra F 1.6 8V '97 + Renault Kangoo 1.9 D '03 + Mercedes W126 280SE '83
To już tylko historia: Kappa 2.4 20V SW Lybra 2.0 20V SW Kappa 2.0 20V aut. Y10 bicolore Kappa 2.0 20V T Thema 2.0 16V Kappa 2.0 20V Delta II 1.6 8V LANCIA Y 1.2 8V Lancia Y 1.2 16V Y10 Elite Selecta 1.1 '93


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 27 Wrz 2011, 18:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 Sie 2010, 09:58
Posty: 212
Miejscowość: Warszawa
Metodologia badania pokazuje to co się dzieje z panewką w momencie zbyt małego ciśnienia w układzie oleju, i jedynie to jak wytrzymały jest film olejowy zadecyduje czy przekręcisz panewkę czy nie.

Co do tego jak podchodzą Amerykanie do swoich produktów to znając ich trochę wiem że darzą dużym zaufaniem produkty niemieckie. Co do oleju, który wygrał to jak się wczytasz dokładnie to zdasz sobie sprawę, że olej jest z Australii, której bliżej do Anglii niż do Stanów.

Wracając jednak do firm amerykańskich- Royal Purple posiada obecnie najbardziej dopracowane oleje samochodowe- całe nascar na tym jeździ. Jako jedyny producent na świecie używa w swoich produktach baz jedynie syntetycznych nawet dla lepkości 15w40. I jeżeli stwierdzimy, że oleje tej firmy są pośród 3 najlepszych na świecie, to nie popełnimy błędu, bo po prostu są.

Sporo osób ładuje olej o innej lepkości niż zalecił producent. Czasami nie ma to wpływu ale w nowoczesnych jednostkach napędowych dla danej lepkości oleju stosuje się inne momenty dokręcania śrub dla poszczególnych elementów silnika. Ładując inny olej powodujemy inne naprężenia w osiach elementów, a to się przekłada na zużycie, lub na pogorszenie osiągów. Jeżeli ktoś bawił się w customowe składanie silnika na podstawie wytycznych producenta tuningowanych części - wałki rozrządu, wały korbowe, wykorbienia- będzie wiedział o czym mówię, chyba że też robi to na pałę.

Czytam tak i czytam , i jak zwykle wszyscy w Polsce znają się na wszystkim w "amerykaNskym " stylu... a na testach to już woooogóóóle. Zamiast wysłać pytającego do fachowca, przedstawia mu swoją wizję.... a zazwyczaj omamy.

_________________
k Coupe 20vt
Thesis 20vt


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 27 Wrz 2011, 20:01 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Paź 2008, 23:00
Posty: 6528
Miejscowość: Warszawa
Imię: Olek
intuos napisał(a):
Czytam tak i czytam , i jak zwykle wszyscy w Polsce znają się na wszystkim w "amerykaNskym " stylu... a na testach to już woooogóóóle. Zamiast wysłać pytającego do fachowca, przedstawia mu swoją wizję.... a zazwyczaj omamy.


Możesz sprecyzować kto to dla Ciebie jest fachowiec :?: Chętnie poznam Twoją opinię w tej sprawie.
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
http://www.okserwis.pl
Są: Xsara Picasso 1.6 HDI 110 KM '09 + Mercedes W 123 200D '83 + Łada 2103 1500 '78 + :( Opel Astra F 1.6 8V '97 + Renault Kangoo 1.9 D '03 + Mercedes W126 280SE '83
To już tylko historia: Kappa 2.4 20V SW Lybra 2.0 20V SW Kappa 2.0 20V aut. Y10 bicolore Kappa 2.0 20V T Thema 2.0 16V Kappa 2.0 20V Delta II 1.6 8V LANCIA Y 1.2 8V Lancia Y 1.2 16V Y10 Elite Selecta 1.1 '93


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 28 Wrz 2011, 08:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:00
Posty: 2281
Miejscowość: Wieliczka / Kraków
Imię: Bartek
Wolek napisał(a):
Ja do silników fiat/lancia turbo uznaję tylko jeden olej: Valvoline VR1 10w60. Trzyma duuużo wyższe ciśnienie oleju w stosunku do 10w40 przy około 100st.C na wolnych obrotach (sprawdzane miernikiem), różnica to ponad 0,6 bara.


No to pytanie do tych wszystkich "fachowców" - proszę o opisanie mechanizmu, w jaki sposób "trzymane ciśnienie" przekłada się na żywotność silnika.

_________________
Kappa 2.0 16v turbo
Delta II 1.8 8v - dla żony
Była Delta II 1.8 8v - rozbita :-(


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 28 Wrz 2011, 09:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2008, 23:00
Posty: 328
Miejscowość: Kraków
intuos napisał(a):
Metodologia badania pokazuje to co się dzieje z panewką w momencie zbyt małego ciśnienia w układzie oleju, i jedynie to jak wytrzymały jest film olejowy zadecyduje czy przekręcisz panewkę czy nie.

To badanie pokazuje, co się dzieje z jednym kawałkiem metalu dociśniętym do drugiego, gdzie olej nie jest podawany pod ciśnieniem. To co piszesz to Twoja interpretacja z którą akurat trudno się nie zgodzić. Tylko jak to się ma do rzeczywistości: ja zakładam, że w sprawnym silniku ciśnienie będzie w normie i badanie w takich warunkach jest chyba bardziej interesujące - nieprawdaż?


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 28 Gru 2011, 14:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lip 2007, 23:00
Posty: 101
Miejscowość: Kraków
Imię: Bartek
Odswieżę trochę temat. Ciekawy artykuł http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf


Ostatnio edytowany przez Sebastian, 28 Gru 2011, 20:34, edytowano w sumie 1 raz
używamy polskich liter


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 17 Sie 2012, 23:52 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2011, 19:01
Posty: 45
Miejscowość: GDYNIA
Wolek napisał(a):
Ja do silników fiat/lancia turbo uznaję tylko jeden olej: Valvoline VR1 10w60. Trzyma duuużo wyższe ciśnienie oleju w stosunku do 10w40 przy około 100st.C na wolnych obrotach (sprawdzane miernikiem), różnica to ponad 0,6 bara.


Witam
Kappa 20vT zaznaczam, że mam ciężką nóżkę i silnik po kompletnym remoncie.
Na razie zalany Motul 10W40 Synergie 6100+...10W40 bo tak dedykuje fabryka w instrukcji.
w tej sytuacji warto przejść na 10W60?

_________________
SEAT IBIZA SPORT TDI *Amarillo Ovni*
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 18 Sie 2012, 10:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Maj 2012, 06:51
Posty: 1133
Miejscowość: Łódź
Też chciałem zalać 10w60, ale skoro producent zaleca 10w40... I to zaleca nawet w serwisówkach dedykowanych pod konkretne silniki, więc nie wiem czy jest sens lać rzadszy olej - ten silnik chyba na nim niewiele skorzysta.

_________________
Odkurzam Kappę 20vt ;)
'Cause I'm a flyin' fool and my aeroplane is just too hot~


Góra
 Profil  
 
PostWysłany: 18 Sie 2012, 11:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2012, 23:55
Posty: 445
Miejscowość: Kraków, Bełchatów
Imię: Krzysiek
Oczywiście temat "jaki olej do silnika" rodzi odpowiedzi tyle co użytkowników. Mój wybór pewnie padnie na Valvoline ale mam pytanie które troszkę poszerza wątek. W serwisówce do Kappy jest napisane że całkowita pojemność układu smarowania w 2,0 16V to 7 litrów, a częściowa (okresowa wymiana) to 5,5. Pytanie czy szukać tych 1,5 litra w układzie i chłodnicy oleju i też wymieniać czy tylko te przepisowe 5,5 poprzez korek spustowy?

_________________
Były: Skoda Favorit 1.3
         Skoda Felicja 1.3
Są: Lancia Kappa 2.0t 16v
      Lancia Y10 1,1 Avenue
      Lancia Beta H.P.Executive 2.0 ie - w trakcie remontu


Mam sporo części z wnętrza z Lancii Y10, proszę pisać na PW


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 133 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Twój czas na forum: czas w Polsce


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


[ Mapa Strony ] [ Regulamin Forum ]

Powered by phpBB © 2000-2012 phpBB Group

Wskaźnik PageRank Katalog SEO