O 8.30 stawiliśmy się w kolejce do strefy serwisowej. Na zdjęciu za Lancią stoi BMW Compact z silnikiem 4,6 litra od Alpiny ze zmierzoną na hamowni mocą 380 KM ? prawdziwy potwór. Na szczęście nie startował.

W strefie serwisowej Policjanci sprawdzali dokumenty pojazdów, stan techniczny , dokumenty kierowców oraz trzeźwość.
Przydzielano także numery startowe. Otrzymaliśmy nr 21 B.

Skierowano nas potem do parku startujących samochodów. Integrala budziła tam spore zainteresowanie. Nasza Lancia zdecydowanie wyróżniała się wśród współczesnych aut sportowych które w większości były specjalnie przygotowane do startu. Osoby interesujące się motoryzacją wyrażały uznanie dla historycznych osiągnięć Lancii Integrale i zaciekawieniem oglądały nasz egzemplarz.

Możemy śmiało powiedzieć : TU BYLIŚMY ? flaga Lancia Klub Polska była widoczna nad parkingiem. Kibicował nam osobiście Adam (Blash) który mam nadzieje przedstawi relację filmową z imprezy ? miał kamerkę i wszystko rejestrował


Nadszedł wyścig. Pogoda bardzo nam sprzyjała , przed startem padał deszcz wiec tor był mokry co dawało przewagę maszynom z napędem na 4 koła.
Startowaliśmy z Nissanem 200 SX Turbo.
Sekundy przed startem.

START. Widać , ze Lancia od pierwszych metrów zyskuje przewagę nad Nissanem.

No i powrót na metę po wyniki :

Lancia Delta HF Integrale ? 15,391
Nissan 200 SX Turbo ? 16,702
Następnie odbyła się powtórka biegu na przeciwnych torach.
Uzyskane wyniki zakwalifikowały nas do startu w klasie mistrzów- byłem zaskoczony.
Ogólnie zajęliśmy 4 miejsce w klasie 3 i 5 w klasie mistrzów.
Tak jak wspominałem wcześniej na forum samochód nie był specjalnie przygotowywany do startu ? traktowaliśmy tą imprezę czysto rozrywkowo. Lancia jechała z pełnym wyposażeniem ( koło zapasowe , gaśnica itd.) i ze ?sporym? kierowcą w mojej skromnej osobie. Większość startujących aut była specjalnie szykowana do wyścigu . Auta miały wymontowane elementy wnętrza , tapicerkę , fotele , niekiedy nawet szyby. Nie wspominam oczywiście o technicznym przygotowaniu samochodów ? rasowane silniki , wielkie intelcoolery czy specjalne chłodzenie wodą turbin. Zawody wygrało Audi S2 dysponujące napędem na 4 koła i mocą 350 KM.
Znajomi wspominali , ze po pierwszym starcie Delty wśród zgromadzonych widzów pojawiły sie pytania :
"A co to jest to małe czarne które tak zapier........"














Dziennikarze ?Dzienika Łódzkiego? uznali Lancie Deltę HF Integrale za atrakcję wyścigu. W dzisiejszym wydaniu gazety jest zamieszczone zdjęcie Lancii z krótką informacją.
Autem zainteresowała się również TV Łódź ? w telewizji regionalnej były prezentowane migawki z naszej rywalizacji z Nissanem , miałem tez okazje powiedzieć kilka słów do kamery.
Na tym tle uważam imprezę za bardzo udaną . Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów oraz ze sposobu w jaki zaprezentowała się nasza Lancia. Lancia Klub Polska był obecny na imprezie i to chyba jest najważniejsze.
Przyznam , ze sportowa rywalizacja mocno nas wciągnęła. Za rok tez planujemy pojawić się na starcie.
Jeszcze kilka słów na temat samej imprezy. Głównym organizatorem i pomysłodawcą był Klub BMW Łódź . Organizacja i koordynacja imprezy stała na bardzo wysokim poziomie. Wielkie, wielkie wyrazy uznania i gratulacje ! Dziękuję tez osobiście Violi za zaproszenie do udziału w wyścigu i "przepchnięcie" spraw formalnych związanych z dopuszczeniem auta.