Witam, wszystkich, dzisiaj wymieniałem klocki hamulcowe z tyłu, niestety gumowe osłonki tłoczka mają już trochę lat i guma była już lekko skruszała wiec podczas wkręcania popękała w niektórych miejscach, teraz czeka mnie ich wymiana. Proszę o podpowiedz jeśli już ktoś to robił, chce wymienić tylko gumę chroniącą tłoczek przed kurzem, teraz z racji nowych klocków mam maksymalnie wkręcony tłoczek, czy w takiej pozycji da się wymienić tą gumę? czy trzeba wykręcać tłoczek lub wyjąć go?
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam
Lybra - wymiana gumek tylnego zacisku hamulcowego
- blantek212
- Forumowicz/ka
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Poznań, okolice
Lybra - wymiana gumek tylnego zacisku hamulcowego
Ostatnio zmieniony 07 paź 2011, 21:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę tytułować zgodnie z zasadami/Poprawione
Powód: Proszę tytułować zgodnie z zasadami/Poprawione
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - wymiana gumek tylnego zacisku hamulcowego
Ja robiłem gruntowny remont wszystkich 4 zacisków łącznie z wymianą wszystkich uszczelek. Nawet założyłem wątek o tym ze zdjęciami i numerami zestawów naprawczych.
Co do pytania, to jak mnie pamięć nie myli, to aby tą gumkę założyć musisz mieć tłoczek wyjęty. Dlaczego? Ano ta guma jest mocowana w rowek tłoczka (który mimo, że jest schowany, to lekko wystaje po to, aby ta guma siedziała na nim i wysuwając się rozciąga gumkę) i w CHYBA zewnętrzny rowek cylinderka. Ale tutaj nie jestem pewny. Na pewno w środku cylinderku jest rowek na uszczelkę zbierającą płyn, ale jak ta ochronna guma się trzyma... Hmmm... tak, na zewnętrznym takim rowku. Bynajmniej, łatwiej jest ją osadzić zaczepiając o cylinderek, a następnie wsuwać w nią tłoczek tak głęboko, aż wpadnie w jego rowek. Pewnie zagmatwane to wszystko, ale tak to jest. Poszukam swojego wątku ze zdjęciami.
PS. Z tyłu tłoczek się wkręca / wykręca! Z przodu są wciskane.
Co do pytania, to jak mnie pamięć nie myli, to aby tą gumkę założyć musisz mieć tłoczek wyjęty. Dlaczego? Ano ta guma jest mocowana w rowek tłoczka (który mimo, że jest schowany, to lekko wystaje po to, aby ta guma siedziała na nim i wysuwając się rozciąga gumkę) i w CHYBA zewnętrzny rowek cylinderka. Ale tutaj nie jestem pewny. Na pewno w środku cylinderku jest rowek na uszczelkę zbierającą płyn, ale jak ta ochronna guma się trzyma... Hmmm... tak, na zewnętrznym takim rowku. Bynajmniej, łatwiej jest ją osadzić zaczepiając o cylinderek, a następnie wsuwać w nią tłoczek tak głęboko, aż wpadnie w jego rowek. Pewnie zagmatwane to wszystko, ale tak to jest. Poszukam swojego wątku ze zdjęciami.
PS. Z tyłu tłoczek się wkręca / wykręca! Z przodu są wciskane.