Tipo 1.8ie/Delta MPI DOHC - słabe osiągi i dynamika

Solaris
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 21 lis 2011, 14:03
Lokalizacja: Lublin

Tipo 1.8ie/Delta MPI DOHC - słabe osiągi i dynamika

Post autor: Solaris » 21 lis 2011, 14:27

Witam serdeczenie w swoim pierwszym na Forum poscie,

chcialbym prosic o pomoc w znalezieniu usterki w jak sadze dobrze znanym Wam silniku fiatowskim zamontowanym w moim Tipo 1.8ie, DOHC, MPI, MAP sensor (be zaworu VAE) na sterowniku silnika IAW 8F-52 moc 103km.
Niestety na "rdzennym" Forum Fiata Tipo ta jednostka ta wystepuje marginalnie, dlatego tez na problemy z nia zwiazane trudno znalesc rozwiazanie.

Problemem jest brak mocy samochodu na benzynie i gazie, slabe osiagi oraz dynamika, auto wkreca sie na obroty z duzym opoznieniem, bardzo ospale reaguje na dodanie gazu.

Napisze po krotce cos wiecej o silniku, osprzecie jak i zakresie wykonanych prac.

Silnik z LPG, zalozony BLOS, zmodyfikowany dolot ze stozkiem oraz blotnik z wlotem zimnego powietrza, nie bierze grama oleju, swiece czysciutkie i sygnalizujace dobre spalanie. Wymienione zostaly nastepujace czujniki:

- temperatury silnika
- temperatury powietrza w kolektorze
- TPS
- wyczyszczony MAP sensor
- sprawdzone i powymieniane podcisnienia
- wymieniona sonda lambda
- odlaczony zawor EGR
- przeprowadzona pelna diagnostyka komputerowa, ustawienie przepustnicy oraz kalibracja wszytskich wartosci elektrycznych wlasciwych dla elektroniki tego samochodu.

Swiece, przewody, filtry, olej, plyny itp. - wszystko wymieniane regularnie.


Dodam jeszacze ze wyczuwalne jest wypadanie zaplonow w zakresie obrotow biegu jalowego, slychac nierownomierna prace silnika, brak jest idealnej ciaglosci i jednostajnosci dzwieku dochodzacego z wydechu.


Posilbym o pomoc oraz rady jak zdiagnozowac przyczyne i wyeliminowac

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Tipo 1.8ie/Delta MPI DOHC - słabe osiągi i dynamika

Post autor: schab » 22 lis 2011, 7:51

Pierwsze - co mi przychodzi do głowy - to świece . To że wymieniane regularnie - to tylko połowa sukcesu . Pytanie - czy wymienione na właściwe pod kątem ciepłoty . A po drugie - sam spotkałem się z takim zjawiskiem , że na nowych świecach, dobranych "według książki" - silnik działał gorzej niż na starych ...
Drugi element , który potencjalnie może wpływać na wypadanie zapłonów - to czujnik położenia wału . I to nie pod kątem elektrycznym - bo rozumiem , że na diagnostyce nic nie wyszło . Może mieć za duży odstęp od wieńca na kole pasowym , może nie być w jego osi , albo być zabrudzony .
Trzeci element - to cewka . Masz bezrozdzielaczowy zapłon na dwóch cewkach ? ( taki jest u mnie ) - Jak już tyle włożyłeś w próby usprawnienia auta - wydaj jeszcze czterdzieści kilka złotych na nową cewkę ( pasuje bodaj z Seicento ) i zamień najpierw jedną , potem drugą . U mnie pomogło .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Alan

Re: Tipo 1.8ie/Delta MPI DOHC - słabe osiągi i dynamika

Post autor: Alan » 22 lis 2011, 8:09

Jest jeszcze opcja... jeśli miałeś wymieniany rozrząd to jego złe ustawienie. Miałem tak w cytrynie,koleś źle ustawił rozrząd i wszystkie objawy były takie jak piszesz.

Solaris
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 21 lis 2011, 14:03
Lokalizacja: Lublin

Re: Tipo 1.8ie/Delta MPI DOHC - słabe osiągi i dynamika

Post autor: Solaris » 22 lis 2011, 10:55

Zaplon jest na dwoch cewkach - bezrozdzielaczowy. W najblizszym czasie postaram sie podmienic cewki i nowe swieczki.

Co do rozrzadu to nie wiem - jakis czas temu sprawdzalem czy jest prawdlowo ustawiony - czy nie przeskoczyl o zabek -wszytsko bylo w porzadku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”