Kappa - zmiana sterowania zamkiem klapy bagażnika

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - zmiana sterowania zamkiem klapy bagażnika

Post autor: Michor » 09 lut 2012, 20:35

Ok, plan na małą modyfikację:

szukałem schematów na forum, ale ogólnie linki nie działają.
Jeżeli ktoś jest mi w stanie albo powiedzieć albo podesłać schemat sterowania przekaźnikiem zamka klapy-

Ogólnie chodzi mi o to gdzie dokładnie wraca masa przekaźnika z bagażnika i skąd jest brany + na przełącznik

Plan jest taki żeby zrobić otwieranie z alarmu (bo mam 2 niewykorzystane *najprawdopodobniej* kanały) ale różnica jest taka że alarm steruje masą więc muszę tak zmienić sterowanie zamkiem żeby + był stały, ew. znikający na zapłonie a przycisk i centralka sterowały pojawiającą się masą.

Chciałbym wykorzystać istniejący przewód aktualnie podający + na przekaźnik przez przycisk jako przewód podający masę na przekaźnik.

W ten sposób, w schowku, drugą stronę przycisku dam do masy, z tego samego miejsca przy przekaźniku masę do centralki alarmu, a na starą masę przekaźnika + :)

czy gdzieś jest popełniony błąd logiczny?
albo jakiś inny układ jest gdzieś wpięty który zwariuje z powodu zaginięcia +/masy?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

argenta67

Re: Kappa - zmiana sterowania zamkiem klapy bagażnika

Post autor: argenta67 » 09 lut 2012, 20:43

Michor pisze:Ok, plan na małą modyfikację:

szukałem schematów na forum, ale ogólnie linki nie działają.
Jeżeli ktoś jest mi w stanie albo powiedzieć albo podesłać schemat sterowania przekaźnikiem zamka klapy-

Ogólnie chodzi mi o to gdzie dokładnie wraca masa przekaźnika z bagażnika i skąd jest brany + na przełącznik

Plan jest taki żeby zrobić otwieranie z alarmu (bo mam 2 niewykorzystane *najprawdopodobniej* kanały) ale różnica jest taka że alarm steruje masą więc muszę tak zmienić sterowanie zamkiem żeby + był stały, ew. znikający na zapłonie a przycisk i centralka sterowały pojawiającą się masą.

Chciałbym wykorzystać istniejący przewód aktualnie podający + na przekaźnik przez przycisk jako przewód podający masę na przekaźnik.

W ten sposób, w schowku, drugą stronę przycisku dam do masy, z tego samego miejsca przy przekaźniku masę do centralki alarmu, a na starą masę przekaźnika + :)

czy gdzieś jest popełniony błąd logiczny?
albo jakiś inny układ jest gdzieś wpięty który zwariuje z powodu zaginięcia +/masy?
: brawo : mistrz zagmatwania jesteś a robota prosta jak drut. Przycisk w schowku podaje masę na przekaźnik w bagażniku czyli podłączasz się po ten przycisk i sterujesz klapą.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zmiana sterowania zamkiem klapy bagażnika

Post autor: Michor » 09 lut 2012, 20:47

Haaaaaaaalooo....

A czemu ja myślałem że masa jest stała (z kontrolki oleju bo moja to 07.1998 czyli jeszcze przedlift) a przycisk podaje +?

przed chwilą z resztą sprawdzałem (bo mi nie działał przycisk) i mi wychodzi że jak sobie masę dałem do budy z przekaźnika to się otworzyło -> czyli przycisk podaje +?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

argenta67

Re: Kappa - zmiana sterowania zamkiem klapy bagażnika

Post autor: argenta67 » 09 lut 2012, 20:57

Skoro auto jest z 1998r to nikt nie wie co tam kto grzebał i co robił może był już taki co już zmieniał jakąś biegunowość. Oryginalnie jest masa na wyłączniku i do tego brana z kontrolki oleju czyli brak otwierania bagażnika przy uruchomionym silniku.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zmiana sterowania zamkiem klapy bagażnika

Post autor: Michor » 09 lut 2012, 21:21

Ok.

Dlatego chętnie bym spojrzał na schemat bo rozwiązania mogą być 2:

1) przycisk przerywa + na przekaźnik a masa jest stała/nieprzerwana do kontrolki oleju
2) przycisk przerywa masę puszczoną do kontrolki oleju, a + na przekaźniku jest stały.

hmmm.....

Nic nie wygląda na grzebane, po podłączeniu szarego kabla od przekaźnika do budy bagażnik działał normalnie na przycisk więc wnioskuję że to + jest podawany przez przycisk, bo w przeciwnym przypadku, podłączenie do budy (stały + i masa przerywana przyciskiem) spowodowałoby zwarcie/ otwarcie bagażnika - a to się nie stało....


A i opisy na forum o przedliftach mówią o odcięciu masy i podłączeniu do budy w celu mienia możliwości otwierania bagażnika bez gaszenia silnika.....


Teraz to już zgłupiałem do końca.
musze miernik znaleźć i rozebrać schowek to będzie wszystko jasne :P


EDIT:
Już chyba kumam gdzie się nie zrozumieliśmy : yesyes :
+ idzie na przełącznik i *chyba* wedle Twojego rozumowania od przycisku już idzie masa -> czyli przycisk jest w układzie PRZED przekaźnikiem czyli:

+ z aku -> przycisk -> przekaźnik -> masa kontrolki oleju
a nie
+ z aku -> przekaźnik -> przycisk -> masa kontrolki oleju


Rozumiem że to jest 1 opcja zastosowana fabrycznie?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

argenta67

Re: Kappa - zmiana sterowania zamkiem klapy bagażnika

Post autor: argenta67 » 09 lut 2012, 21:41

Powiem tak: zadajesz pytanie ale masz już gotową wersje/odpowiedz więc nie rozumiem pytania. Przerobiłem tych bagażników cała masę i znam zasadę działania i nie będę udowadniał jak jest, jak było, jak będzie, twoje auto, twoja zabawa.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zmiana sterowania zamkiem klapy bagażnika

Post autor: Michor » 09 lut 2012, 22:17

szukam potwierdzenia mojego rozumowania.

Dwóch lewych rąk do lutownicy i kabli nie mam więc coś tam potrafię wywnioskować z tego co czytam na forum i widzę w samochodzie.

Tym bardziej nie potrafie zrozumieć jak mi piszesz że jest odwrotnie...

ech.
bez fochów proszę.
Pytam się jak człowiek przecież?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4008
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - zmiana sterowania zamkiem klapy bagażnika

Post autor: volf » 09 lut 2012, 22:35

Moja jest z grudnia 97 i nie powiem ci co tam jest w tym przycisku, bo robiłem to sterowanie dość dawno, ale wiem, że nie było problemu, zwłaszcza że:
Dwóch lewych rąk do lutownicy i kabli nie mam więc coś tam potrafię wywnioskować z tego co czytam na forum i widzę w samochodzie
Przydałby się multimetr ;)

Jedyne co mogę dodać, że klapę można było u mnie otwierać przy pracującym silniku, pod warunkiem, że auto nie jedzie (czyli nie było połączone z kontrolką oleju a raczej coś z prędkościomierzem :?: )
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”