Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

marber
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: marber » 29 kwie 2012, 18:02

Witam serdecznie,

kolejny post i kolejne wołanie o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników?
W dniu wczorajszym w swojej Lanci Thesis (2006 r.) samodzielnie zmieniłem język systemu CONNECT z włoskiego na angielski, co było możliwe z pozycji menu bez żadnych kombinacji.

Natychmiast wyświetliła się cała masa błędów (np. błąd silnika, tzw. check; błąd hamulca ręcznego; błąd systemu; wskaźnik paliwa całkowicie oszalał).

Cała mechanika pracuje w trybie awaryjnym, więc auto nie nadaje się do jazdy.

Wypiąłem akumulator, odczekałem godzinkę, ale to nic nie pomogło.

Czy ktoś może jakoś pomóc??? Jakaś inna płytka SETUPowa może pomóc, czy teraz pozostaje już tylko ASO (koszt?).

Z góry wszystkim dziękuję za udzieloną pomoc.

Pozdrawiam,
Marcin

Awatar użytkownika
bartek wroclaw
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 431
Rejestracja: 12 mar 2012, 18:13
Imię: ???
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: bartek wroclaw » 30 kwie 2012, 11:58

marber pisze:Witam serdecznie,

kolejny post i kolejne wołanie o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników?
W dniu wczorajszym w swojej Lanci Thesis (2006 r.) samodzielnie zmieniłem język systemu CONNECT z włoskiego na angielski, co było możliwe z pozycji menu bez żadnych kombinacji.

Natychmiast wyświetliła się cała masa błędów (np. błąd silnika, tzw. check; błąd hamulca ręcznego; błąd systemu; wskaźnik paliwa całkowicie oszalał).

Cała mechanika pracuje w trybie awaryjnym, więc auto nie nadaje się do jazdy.

Wypiąłem akumulator, odczekałem godzinkę, ale to nic nie pomogło.

Czy ktoś może jakoś pomóc??? Jakaś inna płytka SETUPowa może pomóc, czy teraz pozostaje już tylko ASO (koszt?).

Z góry wszystkim dziękuję za udzieloną pomoc.

Pozdrawiam,
Marcin
W swojej Teresie też sam zmieniałem język i nie miałem takich problemów 8-O
Pozostaje Ci jechać na kompa i wszystko wykasować i zobaczysz co będzie dalej ....
THESIS 03' 2.4 JTD EMBLEMA 150 kucyków + CHiP
DMD>>>DieselMusiDymić
JEST DYM >>> JEST MOC
Tel.662035652
Myjnia Stary Browar Zakrzów . Zapraszam

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: szajbus » 30 kwie 2012, 22:41

793 719 981 to do mnie PW ale chyba zadna nie doszla ...

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: szajbus » 01 maja 2012, 12:54

blad silnika esp i epb to bardzo czesta sprawa czujnika temperatury wody ( prosze sie nie smiać) w 2.0T oraz 2.0 ( Lybra kolegi) jak odpieliśmy czujnik u mnie to natycmiast pojawily sie te 2 bledy .... po podpieciu znikly esp sie skasowalo po 10m przejchanych u kolegi zapalal sie kontrolka silnika i ESP podczas jazdy ... po podlaczeniu do FESa wyszlo że sygnał czujnika temperatury wody nieprawidłowy - poprawilismy zlaczke i problem natychmiast ustapił

jak montowałem LPG u siebie to nie moglem sobie z tym poradzić i o czym pisałem ale zauwazyłem że po odpieciu jednego wtrysku i badaniu napiecia probnikiem pojawiły sie te same błedy ( odpiecie wtrysku benzynowego) lub zwarcie przez zarowke + wtrysku do masy

bład epb moze byc spowodowany zbyt niskim napieciem akku w bagazniku, moze bys spowodowany brakiem info o predkosci pojazdu albo uszkodzeniem stycznika pedału hamulca i sprzegla ( w manualu) moze być tez spowodowany ( jesli sie nie zaciaga) uszkodzeniem zacisku w 2.4jtd gdy rozpieła sie kostka w kolumnie kierownicy wystapił blad epb

bład czujnika przepływu nie wiem o co chodzi obstawiam przeplywoierz powietrza

bład wtrysku 6 i zapłonu - uszkodzona cewka zla ilosc gazu brak wspolpracy z ins gazowa to jest do sprawdzenia - polaczenia konektorow oraz sprawdzenie cewki - wymiana z innego cylindra

skrzynia biegow - stuki szrpanie udezenie - obstawiam uszkodzenie mechaniczne ALE jesli skrzynia nie ma info o predkosci lub sa jakies anomalie informacyjne to moze przejsc w tryb serwisowy ale tez praca powinna byc gładka .... wszelkie udarowe objawy pracy raczej sa spowodowane uszkodzeniem mechnicznym elektronika raczej powoduje inne zachowanie - brak zdecydowania ktore przełozenie wybrac itp

zalecenie ?
examiner w fiacie :) potem mozna rozmawiac

marber
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: marber » 01 maja 2012, 17:34

Bartek, dzięki za odpowiedź. Zdążyłem już zawiatać u mechanika i przeprowadzić diagnostykę. Wyskoczyło 6 błędów, a to:

1. błąd hamulca parkingowego,
2. serwis hamulca,
3. błąd czujnika przepływu,
4. wypadanie zapłonu na cylindrze 6,
5. nieprawidłowość zapłonu,
6. błąd wtrysku 6.

Wykasowanie wszystkich błędów nie przyniosło rezultatu - natychmiast wyskakiwały ponownie. Inna sprawa, że nie było to robione w ASO Fiata/Lanci, a gość był jakoś mało kumaty.

Dodam jeszcze, że jakieś 2 tygodnie temu wywaliło mi błąd "czujnik położenia pompy wtryskowej", ale został wykasowany i już nie wrócił.

Finał tej historii jest taki, że komputer sygnalizuje błąd silnika ESP i EPB, pali się lampa awarii systemu kontroli silnika; pali się trójkąt z wykrzyknikiem w środku otoczony przez strzałkę z grotem w dół po lewej stronie (sam już nie wiem, co to znaczy); nie działa automatyczny hamulec postojowy (pulsująca kontrolka), lampka przy przycisku ASR nie gaśnie mimo wyłączenia systemu (co komputer wyświetla prawidłowo), skrzynia biegów pracuje w trybie awaryjnym i strasznie stuka przy zmianie pozycji dźwigni.

Dodatkowo, wyłączenie instalacji gazowej i przejście na benzyne powoduje, że kontrolka silnika zaczyna pulsować. System CONNECT wyłączył i uruchomił się ponownie ze 2-3 razy, a wskaźnik poziomu paliwa opada w dół i zapala się kontrolka braku benzyny (tylko na włączonym silniku, na samej stacyjce odczyt jest prawidłowy).

I wszystko to wywaliło równocześnie z restartem systemu CONNECT po zmianie języka... Trudno uwierzyć, żeby był to przypadek. Auto było zresztą miesiąc temu na kompleksowej diagnostyce w ASO Lanci i nic nie zwsiastowało takich kłopotów...

W tym miejscu OGROMNIE DZIĘKUJĘ SZAJBUSOWI, który zechciał przeprowadzić ze mną 2-godzinną rozmowę telefoniczną, w której wyjaśnił kilka tematów. Bez niego nie dałbym nawet rady sporządzić powyższego opisu błędów. Tylko żałować, że dzieli nas taka odległość, bo człowiek dysponuje potężna wiedzą, o jaką trudno nawet u najlepszych specjalistów. BRAWO SZAJBUS! Dziękuję...

marber
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: marber » 01 maja 2012, 17:44

Jeśli to coś pomoże, podaje parametry silnika:

- 3,2l (benzyna z LPG);
- V6;
- 169kw.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: szajbus » 01 maja 2012, 17:57

blad wtrysku 6 moze miec tez kluczowe znaczenie dla sprawy tak jak u mnie

marber
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: marber » 01 maja 2012, 18:40

Szajbus, mam nadzieje, że zaproponowana przez Ciebie telefonicznie metoda (tj. przeczyszczenia i przełożenia wtrysków) przyniesie spodziewane rezultaty... Jeśli nie, to nie mam pojęcia, co robić dalej, o ewentualnych kosztach nawet nie wspominajac.

Inna sprawa, że mam nadzieję, że Twoja płytka coś zdziała...

PS. Wiadomości na PW nie chcą się wysłać. Dlatego dziękuję Ci w tym miejscu za wskazanie kabla diagnostycznego - zamówiłem ten, do którego link podesłałeś. I tutaj jeszcze pytanie - czy za jego pomocą da się wykasować wszystkie te błędy, o których mowiliśmy (pomijając kwestię możliwego ponownego ich wywalenia)?

odysik2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 03 wrz 2011, 10:08
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: odysik2 » 02 maja 2012, 22:43

w silnikach włoskich tego typu V6 bardzo często padają cewki. Myślę że nawet wzrokowe badanie cewki ujawni jakieś jej wady. Jeśli auto ci odpala ale pracuje nierówno (w automacie nabiegu jałowym pozycja D auto jest delikatnie szarpane) to jest to usterka cewki wykręć cewki i sprawdź czy na spodzie nie utworzyła się pajęczynka lub jakieś wypukłości.
Co do hamulca to sprawdź czy zaciski pracują na słuch jak zwalniają i się zaciskają to dosyć wyraźnie to słychać jeśli pracują to na razie daj sobie spokój. jeśli chodzi o wskaźnik paliwa to zatankuj parę litrów i powinno się unormować

argenta67

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: argenta67 » 05 maja 2012, 7:19

Ciekawe rzeczy podaje ten temat, ale dla tych co znają to auto z pozycji kierowcy bo jeśli ktoś wie coś więcej to wie o tym, że języka nie da się zmienić bez płytki odpowiedniej dla języka, który chce się uzyskać. Druga sprawa jest taka, że sam Connect to istotne urządzenie ale nie ma nic wspólnego z pracą silnika i sam miałem takie przypadki gdzie zdemontowałem dla kogoś Connect bo chciał oddać to pudełeczko do naprawy i jeździł po prostu bez tego i nie miał żadnych problemów cóż będzie więcej pracy po takiej diagnostyce i naprawach :-?

Awatar użytkownika
bartek wroclaw
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 431
Rejestracja: 12 mar 2012, 18:13
Imię: ???
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: bartek wroclaw » 05 maja 2012, 16:43

argenta67 pisze:Ciekawe rzeczy podaje ten temat, ale dla tych co znają to auto z pozycji kierowcy bo jeśli ktoś wie coś więcej to wie o tym, że języka nie da się zmienić bez płytki odpowiedniej dla języka, który chce się uzyskać. Druga sprawa jest taka, że sam Connect to istotne urządzenie ale nie ma nic wspólnego z pracą silnika i sam miałem takie przypadki gdzie zdemontowałem dla kogoś Connect bo chciał oddać to pudełeczko do naprawy i jeździł po prostu bez tego i nie miał żadnych problemów cóż będzie więcej pracy po takiej diagnostyce i naprawach :-?
To ciekawe jak udało mi się zmienić język z francuskiego na angielski ...... :nono:
THESIS 03' 2.4 JTD EMBLEMA 150 kucyków + CHiP
DMD>>>DieselMusiDymić
JEST DYM >>> JEST MOC
Tel.662035652
Myjnia Stary Browar Zakrzów . Zapraszam

argenta67

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: argenta67 » 05 maja 2012, 22:58

bartek wroclaw pisze:
argenta67 pisze:Ciekawe rzeczy podaje ten temat, ale dla tych co znają to auto z pozycji kierowcy bo jeśli ktoś wie coś więcej to wie o tym, że języka nie da się zmienić bez płytki odpowiedniej dla języka, który chce się uzyskać. Druga sprawa jest taka, że sam Connect to istotne urządzenie ale nie ma nic wspólnego z pracą silnika i sam miałem takie przypadki gdzie zdemontowałem dla kogoś Connect bo chciał oddać to pudełeczko do naprawy i jeździł po prostu bez tego i nie miał żadnych problemów cóż będzie więcej pracy po takiej diagnostyce i naprawach :-?
To ciekawe jak udało mi się zmienić język z francuskiego na angielski ...... :nono:
Nie machaj mi tu łapką koleżko tylko idź i zmień jeszcze raz na jeszcze inny język bo tak oryginalnie jest, że przy każdej zmianie potrzebna jest płyta i w przypadku tego auta już ktoś to zrobił i dlatego były dwa języki. Ja próbowałem w wielu autach i zawsze "woła" o płytę po wybraniu, któregoś z języków bo z tego co pamiętam to są: włoski, francuski, angielski i niemiecki.
Tak faktycznie to Connect i języki nie maja nic wspólnego z błędami jakie to miałyby sie pojawić po próbie zmiany.

marber
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: marber » 06 maja 2012, 8:25

argenta67, nie mam co dyskutować ? jestem typowym facetem z pozycji kierowcy:-) Natomiast zmianę języka dokonałem samodzielnie z pozycji systemu CONNECT za pomocą oryginalnej płytki ?NAVTEQ Digital Karte. Ausgabe 2007/2008. Mitteleuropa. Lancia Thesis? na jeden z dostępnych, a to: niemiecki, angielski, amerykański, hiszpański, francuski, włoski (ja wybrałem angielski i zmiana dokonała się poprawnie, lecz wyskoczyły wszystkie te błędy).

Ale wracając do sedna sprawy, bo pojawiły się nowe wieści z frontu:-)

odysik2, dziękuję serdecznie za wskazówki. Niestety, uzupełnienie stanu paliwa nic nie dało (miałem i tak 3/4 zbiornika).
szajbus, dla mnie jesteś gość, to już Ci mówiłem? ale po kolei.

Okazało się, że na wtrysku 6 odpięła się jakaś kostka. Wystarczyło ją podpiąć i silnik zaczął natychmiast pracować równiej. Niestety, na wskaźnikach dalej ?choinka?, hamulec nawalony, a całe auto w trybie awaryjnym. Skasowanie błędów nic nie dało.

Diagnosta poinformował mnie jednak, że pozostał już tylko jeden błąd (choć nie wiem, czy można mu wierzyć, bo zerkając kątem oka zauważyłem, że na komputerze pokazał się jeszcze błąd wtrysku 5, ale to póki co pomińmy) ? błąd czujnika przepływu. Szajbus sugeruje, że chodzi o czujnik przepływu powietrza i coś jest na rzeczy ? silnik pracuję dość nierówno, jednak po odłączeniu kostki od tego czujnika jego praca się stabilizuje. Co więcej, odłączenie owej kostki na zapalonym silniku skutkowało jego wyłączeniem. Jednocześnie, po skasowaniu błędu, przez kilka sekund auto pracowało już normalnie, póki komputer nie wywalił błędu czujnika przepływu? może więc to jest właśnie przyczyna mojego nieszczęścia, a zmiana języka była tylko dziwnym zbiegiem okoliczności.

No i teraz finalne pytanie, bo może ominie nie wątpliwa przyjemność wizytowania ASO ? jak ugryźć ten czujnik? Idzie mi o to (proszę wybaczyć ewentualny banalny charakter pytania), czy przepływościomierz to to samo co czujnik przepływu, a ? w dalszej perspektywie ? czy zakup przepływościomierza (a to koszt min. 350 zł) może załatwić sprawę? Pytam w kontekście tego, że auto zachowuje się inaczej po odpięciu samej kostki od wtyku przy tubie, a kostka ta nie jest chyba elementem zestawu. Czy może być więc tak, że padła sama kostka i to w niej trzeba szukać problemu, a zakup całej tuby z wtykiem jest zbędny? Nie wiem, czy wyraziłem się jasno, więc proszę wybaczyć amatorską konstrukcję pytania, które gotów jestem doprecyzować.

Serdecznie z góry dziękuję za dalsze wskazówki.

argenta67

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: argenta67 » 06 maja 2012, 8:44

marber pisze:argenta67, nie mam co dyskutować ? jestem typowym facetem z pozycji kierowcy:-) Natomiast zmianę języka dokonałem samodzielnie z pozycji systemu CONNECT za pomocą oryginalnej płytki ?NAVTEQ Digital Karte. Ausgabe 2007/2008. Mitteleuropa. Lancia Thesis? na jeden z dostępnych, a to: niemiecki, angielski, amerykański, hiszpański, francuski, włoski (ja wybrałem angielski i zmiana dokonała się poprawnie, lecz wyskoczyły wszystkie te błędy).

Ale wracając do sedna sprawy, bo pojawiły się nowe wieści z frontu:-)

odysik2, dziękuję serdecznie za wskazówki. Niestety, uzupełnienie stanu paliwa nic nie dało (miałem i tak 3/4 zbiornika).
szajbus, dla mnie jesteś gość, to już Ci mówiłem? ale po kolei.

Okazało się, że na wtrysku 6 odpięła się jakaś kostka. Wystarczyło ją podpiąć i silnik zaczął natychmiast pracować równiej. Niestety, na wskaźnikach dalej ?choinka?, hamulec nawalony, a całe auto w trybie awaryjnym. Skasowanie błędów nic nie dało.

Diagnosta poinformował mnie jednak, że pozostał już tylko jeden błąd (choć nie wiem, czy można mu wierzyć, bo zerkając kątem oka zauważyłem, że na komputerze pokazał się jeszcze błąd wtrysku 5, ale to póki co pomińmy) ? błąd czujnika przepływu. Szajbus sugeruje, że chodzi o czujnik przepływu powietrza i coś jest na rzeczy ? silnik pracuję dość nierówno, jednak po odłączeniu kostki od tego czujnika jego praca się stabilizuje. Co więcej, odłączenie owej kostki na zapalonym silniku skutkowało jego wyłączeniem. Jednocześnie, po skasowaniu błędu, przez kilka sekund auto pracowało już normalnie, póki komputer nie wywalił błędu czujnika przepływu? może więc to jest właśnie przyczyna mojego nieszczęścia, a zmiana języka była tylko dziwnym zbiegiem okoliczności.

No i teraz finalne pytanie, bo może ominie nie wątpliwa przyjemność wizytowania ASO ? jak ugryźć ten czujnik? Idzie mi o to (proszę wybaczyć ewentualny banalny charakter pytania), czy przepływościomierz to to samo co czujnik przepływu, a ? w dalszej perspektywie ? czy zakup przepływościomierza (a to koszt min. 350 zł) może załatwić sprawę? Pytam w kontekście tego, że auto zachowuje się inaczej po odpięciu samej kostki od wtyku przy tubie, a kostka ta nie jest chyba elementem zestawu. Czy może być więc tak, że padła sama kostka i to w niej trzeba szukać problemu, a zakup całej tuby z wtykiem jest zbędny? Nie wiem, czy wyraziłem się jasno, więc proszę wybaczyć amatorską konstrukcję pytania, które gotów jestem doprecyzować.

Serdecznie z góry dziękuję za dalsze wskazówki.
Tu jest zawarta pogrubionym tekstem własnie ta myśl o jaka mi chodziło bo bez tej płytki nie da rady zmienić języka : ok2 : . Druga sprawa czy mogła sie wtyczka od wtryskiwacza odłączyć przez zmianę języka w Connect :-? . Przepływomierz to bardzo istotna rzecz w układzie i odpowiedzialna właśnie z równomierną pracę silnika.
bartek wroclaw pisze:
To ciekawe jak udało mi się zmienić język z francuskiego na angielski ...... :nono:
To teraz sobie przeczytaj to:
marber pisze:argenta67, nie mam co dyskutować ? jestem typowym facetem z pozycji kierowcy:-) Natomiast zmianę języka dokonałem samodzielnie z pozycji systemu CONNECT za pomocą oryginalnej płytki ?NAVTEQ Digital Karte. Ausgabe 2007/2008. Mitteleuropa. Lancia Thesis? na jeden z dostępnych, a to: niemiecki, angielski, amerykański, hiszpański, francuski, włoski (ja wybrałem angielski i zmiana dokonała się poprawnie, lecz wyskoczyły wszystkie te błędy).

Awatar użytkownika
bartek wroclaw
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 431
Rejestracja: 12 mar 2012, 18:13
Imię: ???
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT

Post autor: bartek wroclaw » 06 maja 2012, 11:41

argenta67 pisze:
bartek wroclaw pisze:
argenta67 pisze:Ciekawe rzeczy podaje ten temat, ale dla tych co znają to auto z pozycji kierowcy bo jeśli ktoś wie coś więcej to wie o tym, że języka nie da się zmienić bez płytki odpowiedniej dla języka, który chce się uzyskać. Druga sprawa jest taka, że sam Connect to istotne urządzenie ale nie ma nic wspólnego z pracą silnika i sam miałem takie przypadki gdzie zdemontowałem dla kogoś Connect bo chciał oddać to pudełeczko do naprawy i jeździł po prostu bez tego i nie miał żadnych problemów cóż będzie więcej pracy po takiej diagnostyce i naprawach :-?
To ciekawe jak udało mi się zmienić język z francuskiego na angielski ...... :nono:
Nie machaj mi tu łapką koleżko tylko idź i zmień jeszcze raz na jeszcze inny język bo tak oryginalnie jest, że przy każdej zmianie potrzebna jest płyta i w przypadku tego auta już ktoś to zrobił i dlatego były dwa języki. Ja próbowałem w wielu autach i zawsze "woła" o płytę po wybraniu, któregoś z języków bo z tego co pamiętam to są: włoski, francuski, angielski i niemiecki.
Tak faktycznie to Connect i języki nie maja nic wspólnego z błędami jakie to miałyby sie pojawić po próbie zmiany.
Płytę mam więc w czym problem ???
THESIS 03' 2.4 JTD EMBLEMA 150 kucyków + CHiP
DMD>>>DieselMusiDymić
JEST DYM >>> JEST MOC
Tel.662035652
Myjnia Stary Browar Zakrzów . Zapraszam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio & Navi”