Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Toruń
Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
Witam serdecznie,
kolejny post i kolejne wołanie o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników?
W dniu wczorajszym w swojej Lanci Thesis (2006 r.) samodzielnie zmieniłem język systemu CONNECT z włoskiego na angielski, co było możliwe z pozycji menu bez żadnych kombinacji.
Natychmiast wyświetliła się cała masa błędów (np. błąd silnika, tzw. check; błąd hamulca ręcznego; błąd systemu; wskaźnik paliwa całkowicie oszalał).
Cała mechanika pracuje w trybie awaryjnym, więc auto nie nadaje się do jazdy.
Wypiąłem akumulator, odczekałem godzinkę, ale to nic nie pomogło.
Czy ktoś może jakoś pomóc??? Jakaś inna płytka SETUPowa może pomóc, czy teraz pozostaje już tylko ASO (koszt?).
Z góry wszystkim dziękuję za udzieloną pomoc.
Pozdrawiam,
Marcin
kolejny post i kolejne wołanie o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników?
W dniu wczorajszym w swojej Lanci Thesis (2006 r.) samodzielnie zmieniłem język systemu CONNECT z włoskiego na angielski, co było możliwe z pozycji menu bez żadnych kombinacji.
Natychmiast wyświetliła się cała masa błędów (np. błąd silnika, tzw. check; błąd hamulca ręcznego; błąd systemu; wskaźnik paliwa całkowicie oszalał).
Cała mechanika pracuje w trybie awaryjnym, więc auto nie nadaje się do jazdy.
Wypiąłem akumulator, odczekałem godzinkę, ale to nic nie pomogło.
Czy ktoś może jakoś pomóc??? Jakaś inna płytka SETUPowa może pomóc, czy teraz pozostaje już tylko ASO (koszt?).
Z góry wszystkim dziękuję za udzieloną pomoc.
Pozdrawiam,
Marcin
- bartek wroclaw
- Klubowicz
- Posty: 431
- Rejestracja: 12 mar 2012, 18:13
- Imię: ???
- Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
W swojej Teresie też sam zmieniałem język i nie miałem takich problemówmarber pisze:Witam serdecznie,
kolejny post i kolejne wołanie o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników?
W dniu wczorajszym w swojej Lanci Thesis (2006 r.) samodzielnie zmieniłem język systemu CONNECT z włoskiego na angielski, co było możliwe z pozycji menu bez żadnych kombinacji.
Natychmiast wyświetliła się cała masa błędów (np. błąd silnika, tzw. check; błąd hamulca ręcznego; błąd systemu; wskaźnik paliwa całkowicie oszalał).
Cała mechanika pracuje w trybie awaryjnym, więc auto nie nadaje się do jazdy.
Wypiąłem akumulator, odczekałem godzinkę, ale to nic nie pomogło.
Czy ktoś może jakoś pomóc??? Jakaś inna płytka SETUPowa może pomóc, czy teraz pozostaje już tylko ASO (koszt?).
Z góry wszystkim dziękuję za udzieloną pomoc.
Pozdrawiam,
Marcin
Pozostaje Ci jechać na kompa i wszystko wykasować i zobaczysz co będzie dalej ....
THESIS 03' 2.4 JTD EMBLEMA 150 kucyków + CHiP
DMD>>>DieselMusiDymić
JEST DYM >>> JEST MOC
Tel.662035652
Myjnia Stary Browar Zakrzów . Zapraszam
DMD>>>DieselMusiDymić
JEST DYM >>> JEST MOC
Tel.662035652
Myjnia Stary Browar Zakrzów . Zapraszam
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
793 719 981 to do mnie PW ale chyba zadna nie doszla ...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
blad silnika esp i epb to bardzo czesta sprawa czujnika temperatury wody ( prosze sie nie smiać) w 2.0T oraz 2.0 ( Lybra kolegi) jak odpieliśmy czujnik u mnie to natycmiast pojawily sie te 2 bledy .... po podpieciu znikly esp sie skasowalo po 10m przejchanych u kolegi zapalal sie kontrolka silnika i ESP podczas jazdy ... po podlaczeniu do FESa wyszlo że sygnał czujnika temperatury wody nieprawidłowy - poprawilismy zlaczke i problem natychmiast ustapił
jak montowałem LPG u siebie to nie moglem sobie z tym poradzić i o czym pisałem ale zauwazyłem że po odpieciu jednego wtrysku i badaniu napiecia probnikiem pojawiły sie te same błedy ( odpiecie wtrysku benzynowego) lub zwarcie przez zarowke + wtrysku do masy
bład epb moze byc spowodowany zbyt niskim napieciem akku w bagazniku, moze bys spowodowany brakiem info o predkosci pojazdu albo uszkodzeniem stycznika pedału hamulca i sprzegla ( w manualu) moze być tez spowodowany ( jesli sie nie zaciaga) uszkodzeniem zacisku w 2.4jtd gdy rozpieła sie kostka w kolumnie kierownicy wystapił blad epb
bład czujnika przepływu nie wiem o co chodzi obstawiam przeplywoierz powietrza
bład wtrysku 6 i zapłonu - uszkodzona cewka zla ilosc gazu brak wspolpracy z ins gazowa to jest do sprawdzenia - polaczenia konektorow oraz sprawdzenie cewki - wymiana z innego cylindra
skrzynia biegow - stuki szrpanie udezenie - obstawiam uszkodzenie mechaniczne ALE jesli skrzynia nie ma info o predkosci lub sa jakies anomalie informacyjne to moze przejsc w tryb serwisowy ale tez praca powinna byc gładka .... wszelkie udarowe objawy pracy raczej sa spowodowane uszkodzeniem mechnicznym elektronika raczej powoduje inne zachowanie - brak zdecydowania ktore przełozenie wybrac itp
zalecenie ?
examiner w fiacie potem mozna rozmawiac
jak montowałem LPG u siebie to nie moglem sobie z tym poradzić i o czym pisałem ale zauwazyłem że po odpieciu jednego wtrysku i badaniu napiecia probnikiem pojawiły sie te same błedy ( odpiecie wtrysku benzynowego) lub zwarcie przez zarowke + wtrysku do masy
bład epb moze byc spowodowany zbyt niskim napieciem akku w bagazniku, moze bys spowodowany brakiem info o predkosci pojazdu albo uszkodzeniem stycznika pedału hamulca i sprzegla ( w manualu) moze być tez spowodowany ( jesli sie nie zaciaga) uszkodzeniem zacisku w 2.4jtd gdy rozpieła sie kostka w kolumnie kierownicy wystapił blad epb
bład czujnika przepływu nie wiem o co chodzi obstawiam przeplywoierz powietrza
bład wtrysku 6 i zapłonu - uszkodzona cewka zla ilosc gazu brak wspolpracy z ins gazowa to jest do sprawdzenia - polaczenia konektorow oraz sprawdzenie cewki - wymiana z innego cylindra
skrzynia biegow - stuki szrpanie udezenie - obstawiam uszkodzenie mechaniczne ALE jesli skrzynia nie ma info o predkosci lub sa jakies anomalie informacyjne to moze przejsc w tryb serwisowy ale tez praca powinna byc gładka .... wszelkie udarowe objawy pracy raczej sa spowodowane uszkodzeniem mechnicznym elektronika raczej powoduje inne zachowanie - brak zdecydowania ktore przełozenie wybrac itp
zalecenie ?
examiner w fiacie potem mozna rozmawiac
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
Bartek, dzięki za odpowiedź. Zdążyłem już zawiatać u mechanika i przeprowadzić diagnostykę. Wyskoczyło 6 błędów, a to:
1. błąd hamulca parkingowego,
2. serwis hamulca,
3. błąd czujnika przepływu,
4. wypadanie zapłonu na cylindrze 6,
5. nieprawidłowość zapłonu,
6. błąd wtrysku 6.
Wykasowanie wszystkich błędów nie przyniosło rezultatu - natychmiast wyskakiwały ponownie. Inna sprawa, że nie było to robione w ASO Fiata/Lanci, a gość był jakoś mało kumaty.
Dodam jeszcze, że jakieś 2 tygodnie temu wywaliło mi błąd "czujnik położenia pompy wtryskowej", ale został wykasowany i już nie wrócił.
Finał tej historii jest taki, że komputer sygnalizuje błąd silnika ESP i EPB, pali się lampa awarii systemu kontroli silnika; pali się trójkąt z wykrzyknikiem w środku otoczony przez strzałkę z grotem w dół po lewej stronie (sam już nie wiem, co to znaczy); nie działa automatyczny hamulec postojowy (pulsująca kontrolka), lampka przy przycisku ASR nie gaśnie mimo wyłączenia systemu (co komputer wyświetla prawidłowo), skrzynia biegów pracuje w trybie awaryjnym i strasznie stuka przy zmianie pozycji dźwigni.
Dodatkowo, wyłączenie instalacji gazowej i przejście na benzyne powoduje, że kontrolka silnika zaczyna pulsować. System CONNECT wyłączył i uruchomił się ponownie ze 2-3 razy, a wskaźnik poziomu paliwa opada w dół i zapala się kontrolka braku benzyny (tylko na włączonym silniku, na samej stacyjce odczyt jest prawidłowy).
I wszystko to wywaliło równocześnie z restartem systemu CONNECT po zmianie języka... Trudno uwierzyć, żeby był to przypadek. Auto było zresztą miesiąc temu na kompleksowej diagnostyce w ASO Lanci i nic nie zwsiastowało takich kłopotów...
W tym miejscu OGROMNIE DZIĘKUJĘ SZAJBUSOWI, który zechciał przeprowadzić ze mną 2-godzinną rozmowę telefoniczną, w której wyjaśnił kilka tematów. Bez niego nie dałbym nawet rady sporządzić powyższego opisu błędów. Tylko żałować, że dzieli nas taka odległość, bo człowiek dysponuje potężna wiedzą, o jaką trudno nawet u najlepszych specjalistów. BRAWO SZAJBUS! Dziękuję...
1. błąd hamulca parkingowego,
2. serwis hamulca,
3. błąd czujnika przepływu,
4. wypadanie zapłonu na cylindrze 6,
5. nieprawidłowość zapłonu,
6. błąd wtrysku 6.
Wykasowanie wszystkich błędów nie przyniosło rezultatu - natychmiast wyskakiwały ponownie. Inna sprawa, że nie było to robione w ASO Fiata/Lanci, a gość był jakoś mało kumaty.
Dodam jeszcze, że jakieś 2 tygodnie temu wywaliło mi błąd "czujnik położenia pompy wtryskowej", ale został wykasowany i już nie wrócił.
Finał tej historii jest taki, że komputer sygnalizuje błąd silnika ESP i EPB, pali się lampa awarii systemu kontroli silnika; pali się trójkąt z wykrzyknikiem w środku otoczony przez strzałkę z grotem w dół po lewej stronie (sam już nie wiem, co to znaczy); nie działa automatyczny hamulec postojowy (pulsująca kontrolka), lampka przy przycisku ASR nie gaśnie mimo wyłączenia systemu (co komputer wyświetla prawidłowo), skrzynia biegów pracuje w trybie awaryjnym i strasznie stuka przy zmianie pozycji dźwigni.
Dodatkowo, wyłączenie instalacji gazowej i przejście na benzyne powoduje, że kontrolka silnika zaczyna pulsować. System CONNECT wyłączył i uruchomił się ponownie ze 2-3 razy, a wskaźnik poziomu paliwa opada w dół i zapala się kontrolka braku benzyny (tylko na włączonym silniku, na samej stacyjce odczyt jest prawidłowy).
I wszystko to wywaliło równocześnie z restartem systemu CONNECT po zmianie języka... Trudno uwierzyć, żeby był to przypadek. Auto było zresztą miesiąc temu na kompleksowej diagnostyce w ASO Lanci i nic nie zwsiastowało takich kłopotów...
W tym miejscu OGROMNIE DZIĘKUJĘ SZAJBUSOWI, który zechciał przeprowadzić ze mną 2-godzinną rozmowę telefoniczną, w której wyjaśnił kilka tematów. Bez niego nie dałbym nawet rady sporządzić powyższego opisu błędów. Tylko żałować, że dzieli nas taka odległość, bo człowiek dysponuje potężna wiedzą, o jaką trudno nawet u najlepszych specjalistów. BRAWO SZAJBUS! Dziękuję...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
Jeśli to coś pomoże, podaje parametry silnika:
- 3,2l (benzyna z LPG);
- V6;
- 169kw.
- 3,2l (benzyna z LPG);
- V6;
- 169kw.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
blad wtrysku 6 moze miec tez kluczowe znaczenie dla sprawy tak jak u mnie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
Szajbus, mam nadzieje, że zaproponowana przez Ciebie telefonicznie metoda (tj. przeczyszczenia i przełożenia wtrysków) przyniesie spodziewane rezultaty... Jeśli nie, to nie mam pojęcia, co robić dalej, o ewentualnych kosztach nawet nie wspominajac.
Inna sprawa, że mam nadzieję, że Twoja płytka coś zdziała...
PS. Wiadomości na PW nie chcą się wysłać. Dlatego dziękuję Ci w tym miejscu za wskazanie kabla diagnostycznego - zamówiłem ten, do którego link podesłałeś. I tutaj jeszcze pytanie - czy za jego pomocą da się wykasować wszystkie te błędy, o których mowiliśmy (pomijając kwestię możliwego ponownego ich wywalenia)?
Inna sprawa, że mam nadzieję, że Twoja płytka coś zdziała...
PS. Wiadomości na PW nie chcą się wysłać. Dlatego dziękuję Ci w tym miejscu za wskazanie kabla diagnostycznego - zamówiłem ten, do którego link podesłałeś. I tutaj jeszcze pytanie - czy za jego pomocą da się wykasować wszystkie te błędy, o których mowiliśmy (pomijając kwestię możliwego ponownego ich wywalenia)?
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
w silnikach włoskich tego typu V6 bardzo często padają cewki. Myślę że nawet wzrokowe badanie cewki ujawni jakieś jej wady. Jeśli auto ci odpala ale pracuje nierówno (w automacie nabiegu jałowym pozycja D auto jest delikatnie szarpane) to jest to usterka cewki wykręć cewki i sprawdź czy na spodzie nie utworzyła się pajęczynka lub jakieś wypukłości.
Co do hamulca to sprawdź czy zaciski pracują na słuch jak zwalniają i się zaciskają to dosyć wyraźnie to słychać jeśli pracują to na razie daj sobie spokój. jeśli chodzi o wskaźnik paliwa to zatankuj parę litrów i powinno się unormować
Co do hamulca to sprawdź czy zaciski pracują na słuch jak zwalniają i się zaciskają to dosyć wyraźnie to słychać jeśli pracują to na razie daj sobie spokój. jeśli chodzi o wskaźnik paliwa to zatankuj parę litrów i powinno się unormować
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
Ciekawe rzeczy podaje ten temat, ale dla tych co znają to auto z pozycji kierowcy bo jeśli ktoś wie coś więcej to wie o tym, że języka nie da się zmienić bez płytki odpowiedniej dla języka, który chce się uzyskać. Druga sprawa jest taka, że sam Connect to istotne urządzenie ale nie ma nic wspólnego z pracą silnika i sam miałem takie przypadki gdzie zdemontowałem dla kogoś Connect bo chciał oddać to pudełeczko do naprawy i jeździł po prostu bez tego i nie miał żadnych problemów cóż będzie więcej pracy po takiej diagnostyce i naprawach
- bartek wroclaw
- Klubowicz
- Posty: 431
- Rejestracja: 12 mar 2012, 18:13
- Imię: ???
- Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
To ciekawe jak udało mi się zmienić język z francuskiego na angielski ......argenta67 pisze:Ciekawe rzeczy podaje ten temat, ale dla tych co znają to auto z pozycji kierowcy bo jeśli ktoś wie coś więcej to wie o tym, że języka nie da się zmienić bez płytki odpowiedniej dla języka, który chce się uzyskać. Druga sprawa jest taka, że sam Connect to istotne urządzenie ale nie ma nic wspólnego z pracą silnika i sam miałem takie przypadki gdzie zdemontowałem dla kogoś Connect bo chciał oddać to pudełeczko do naprawy i jeździł po prostu bez tego i nie miał żadnych problemów cóż będzie więcej pracy po takiej diagnostyce i naprawach
THESIS 03' 2.4 JTD EMBLEMA 150 kucyków + CHiP
DMD>>>DieselMusiDymić
JEST DYM >>> JEST MOC
Tel.662035652
Myjnia Stary Browar Zakrzów . Zapraszam
DMD>>>DieselMusiDymić
JEST DYM >>> JEST MOC
Tel.662035652
Myjnia Stary Browar Zakrzów . Zapraszam
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
Nie machaj mi tu łapką koleżko tylko idź i zmień jeszcze raz na jeszcze inny język bo tak oryginalnie jest, że przy każdej zmianie potrzebna jest płyta i w przypadku tego auta już ktoś to zrobił i dlatego były dwa języki. Ja próbowałem w wielu autach i zawsze "woła" o płytę po wybraniu, któregoś z języków bo z tego co pamiętam to są: włoski, francuski, angielski i niemiecki.bartek wroclaw pisze:To ciekawe jak udało mi się zmienić język z francuskiego na angielski ......argenta67 pisze:Ciekawe rzeczy podaje ten temat, ale dla tych co znają to auto z pozycji kierowcy bo jeśli ktoś wie coś więcej to wie o tym, że języka nie da się zmienić bez płytki odpowiedniej dla języka, który chce się uzyskać. Druga sprawa jest taka, że sam Connect to istotne urządzenie ale nie ma nic wspólnego z pracą silnika i sam miałem takie przypadki gdzie zdemontowałem dla kogoś Connect bo chciał oddać to pudełeczko do naprawy i jeździł po prostu bez tego i nie miał żadnych problemów cóż będzie więcej pracy po takiej diagnostyce i naprawach
Tak faktycznie to Connect i języki nie maja nic wspólnego z błędami jakie to miałyby sie pojawić po próbie zmiany.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 kwie 2012, 18:54
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
argenta67, nie mam co dyskutować ? jestem typowym facetem z pozycji kierowcy:-) Natomiast zmianę języka dokonałem samodzielnie z pozycji systemu CONNECT za pomocą oryginalnej płytki ?NAVTEQ Digital Karte. Ausgabe 2007/2008. Mitteleuropa. Lancia Thesis? na jeden z dostępnych, a to: niemiecki, angielski, amerykański, hiszpański, francuski, włoski (ja wybrałem angielski i zmiana dokonała się poprawnie, lecz wyskoczyły wszystkie te błędy).
Ale wracając do sedna sprawy, bo pojawiły się nowe wieści z frontu:-)
odysik2, dziękuję serdecznie za wskazówki. Niestety, uzupełnienie stanu paliwa nic nie dało (miałem i tak 3/4 zbiornika).
szajbus, dla mnie jesteś gość, to już Ci mówiłem? ale po kolei.
Okazało się, że na wtrysku 6 odpięła się jakaś kostka. Wystarczyło ją podpiąć i silnik zaczął natychmiast pracować równiej. Niestety, na wskaźnikach dalej ?choinka?, hamulec nawalony, a całe auto w trybie awaryjnym. Skasowanie błędów nic nie dało.
Diagnosta poinformował mnie jednak, że pozostał już tylko jeden błąd (choć nie wiem, czy można mu wierzyć, bo zerkając kątem oka zauważyłem, że na komputerze pokazał się jeszcze błąd wtrysku 5, ale to póki co pomińmy) ? błąd czujnika przepływu. Szajbus sugeruje, że chodzi o czujnik przepływu powietrza i coś jest na rzeczy ? silnik pracuję dość nierówno, jednak po odłączeniu kostki od tego czujnika jego praca się stabilizuje. Co więcej, odłączenie owej kostki na zapalonym silniku skutkowało jego wyłączeniem. Jednocześnie, po skasowaniu błędu, przez kilka sekund auto pracowało już normalnie, póki komputer nie wywalił błędu czujnika przepływu? może więc to jest właśnie przyczyna mojego nieszczęścia, a zmiana języka była tylko dziwnym zbiegiem okoliczności.
No i teraz finalne pytanie, bo może ominie nie wątpliwa przyjemność wizytowania ASO ? jak ugryźć ten czujnik? Idzie mi o to (proszę wybaczyć ewentualny banalny charakter pytania), czy przepływościomierz to to samo co czujnik przepływu, a ? w dalszej perspektywie ? czy zakup przepływościomierza (a to koszt min. 350 zł) może załatwić sprawę? Pytam w kontekście tego, że auto zachowuje się inaczej po odpięciu samej kostki od wtyku przy tubie, a kostka ta nie jest chyba elementem zestawu. Czy może być więc tak, że padła sama kostka i to w niej trzeba szukać problemu, a zakup całej tuby z wtykiem jest zbędny? Nie wiem, czy wyraziłem się jasno, więc proszę wybaczyć amatorską konstrukcję pytania, które gotów jestem doprecyzować.
Serdecznie z góry dziękuję za dalsze wskazówki.
Ale wracając do sedna sprawy, bo pojawiły się nowe wieści z frontu:-)
odysik2, dziękuję serdecznie za wskazówki. Niestety, uzupełnienie stanu paliwa nic nie dało (miałem i tak 3/4 zbiornika).
szajbus, dla mnie jesteś gość, to już Ci mówiłem? ale po kolei.
Okazało się, że na wtrysku 6 odpięła się jakaś kostka. Wystarczyło ją podpiąć i silnik zaczął natychmiast pracować równiej. Niestety, na wskaźnikach dalej ?choinka?, hamulec nawalony, a całe auto w trybie awaryjnym. Skasowanie błędów nic nie dało.
Diagnosta poinformował mnie jednak, że pozostał już tylko jeden błąd (choć nie wiem, czy można mu wierzyć, bo zerkając kątem oka zauważyłem, że na komputerze pokazał się jeszcze błąd wtrysku 5, ale to póki co pomińmy) ? błąd czujnika przepływu. Szajbus sugeruje, że chodzi o czujnik przepływu powietrza i coś jest na rzeczy ? silnik pracuję dość nierówno, jednak po odłączeniu kostki od tego czujnika jego praca się stabilizuje. Co więcej, odłączenie owej kostki na zapalonym silniku skutkowało jego wyłączeniem. Jednocześnie, po skasowaniu błędu, przez kilka sekund auto pracowało już normalnie, póki komputer nie wywalił błędu czujnika przepływu? może więc to jest właśnie przyczyna mojego nieszczęścia, a zmiana języka była tylko dziwnym zbiegiem okoliczności.
No i teraz finalne pytanie, bo może ominie nie wątpliwa przyjemność wizytowania ASO ? jak ugryźć ten czujnik? Idzie mi o to (proszę wybaczyć ewentualny banalny charakter pytania), czy przepływościomierz to to samo co czujnik przepływu, a ? w dalszej perspektywie ? czy zakup przepływościomierza (a to koszt min. 350 zł) może załatwić sprawę? Pytam w kontekście tego, że auto zachowuje się inaczej po odpięciu samej kostki od wtyku przy tubie, a kostka ta nie jest chyba elementem zestawu. Czy może być więc tak, że padła sama kostka i to w niej trzeba szukać problemu, a zakup całej tuby z wtykiem jest zbędny? Nie wiem, czy wyraziłem się jasno, więc proszę wybaczyć amatorską konstrukcję pytania, które gotów jestem doprecyzować.
Serdecznie z góry dziękuję za dalsze wskazówki.
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
Tu jest zawarta pogrubionym tekstem własnie ta myśl o jaka mi chodziło bo bez tej płytki nie da rady zmienić języka . Druga sprawa czy mogła sie wtyczka od wtryskiwacza odłączyć przez zmianę języka w Connect . Przepływomierz to bardzo istotna rzecz w układzie i odpowiedzialna właśnie z równomierną pracę silnika.marber pisze:argenta67, nie mam co dyskutować ? jestem typowym facetem z pozycji kierowcy:-) Natomiast zmianę języka dokonałem samodzielnie z pozycji systemu CONNECT za pomocą oryginalnej płytki ?NAVTEQ Digital Karte. Ausgabe 2007/2008. Mitteleuropa. Lancia Thesis? na jeden z dostępnych, a to: niemiecki, angielski, amerykański, hiszpański, francuski, włoski (ja wybrałem angielski i zmiana dokonała się poprawnie, lecz wyskoczyły wszystkie te błędy).
Ale wracając do sedna sprawy, bo pojawiły się nowe wieści z frontu:-)
odysik2, dziękuję serdecznie za wskazówki. Niestety, uzupełnienie stanu paliwa nic nie dało (miałem i tak 3/4 zbiornika).
szajbus, dla mnie jesteś gość, to już Ci mówiłem? ale po kolei.
Okazało się, że na wtrysku 6 odpięła się jakaś kostka. Wystarczyło ją podpiąć i silnik zaczął natychmiast pracować równiej. Niestety, na wskaźnikach dalej ?choinka?, hamulec nawalony, a całe auto w trybie awaryjnym. Skasowanie błędów nic nie dało.
Diagnosta poinformował mnie jednak, że pozostał już tylko jeden błąd (choć nie wiem, czy można mu wierzyć, bo zerkając kątem oka zauważyłem, że na komputerze pokazał się jeszcze błąd wtrysku 5, ale to póki co pomińmy) ? błąd czujnika przepływu. Szajbus sugeruje, że chodzi o czujnik przepływu powietrza i coś jest na rzeczy ? silnik pracuję dość nierówno, jednak po odłączeniu kostki od tego czujnika jego praca się stabilizuje. Co więcej, odłączenie owej kostki na zapalonym silniku skutkowało jego wyłączeniem. Jednocześnie, po skasowaniu błędu, przez kilka sekund auto pracowało już normalnie, póki komputer nie wywalił błędu czujnika przepływu? może więc to jest właśnie przyczyna mojego nieszczęścia, a zmiana języka była tylko dziwnym zbiegiem okoliczności.
No i teraz finalne pytanie, bo może ominie nie wątpliwa przyjemność wizytowania ASO ? jak ugryźć ten czujnik? Idzie mi o to (proszę wybaczyć ewentualny banalny charakter pytania), czy przepływościomierz to to samo co czujnik przepływu, a ? w dalszej perspektywie ? czy zakup przepływościomierza (a to koszt min. 350 zł) może załatwić sprawę? Pytam w kontekście tego, że auto zachowuje się inaczej po odpięciu samej kostki od wtyku przy tubie, a kostka ta nie jest chyba elementem zestawu. Czy może być więc tak, że padła sama kostka i to w niej trzeba szukać problemu, a zakup całej tuby z wtykiem jest zbędny? Nie wiem, czy wyraziłem się jasno, więc proszę wybaczyć amatorską konstrukcję pytania, które gotów jestem doprecyzować.
Serdecznie z góry dziękuję za dalsze wskazówki.
To teraz sobie przeczytaj to:bartek wroclaw pisze:
To ciekawe jak udało mi się zmienić język z francuskiego na angielski ......
marber pisze:argenta67, nie mam co dyskutować ? jestem typowym facetem z pozycji kierowcy:-) Natomiast zmianę języka dokonałem samodzielnie z pozycji systemu CONNECT za pomocą oryginalnej płytki ?NAVTEQ Digital Karte. Ausgabe 2007/2008. Mitteleuropa. Lancia Thesis? na jeden z dostępnych, a to: niemiecki, angielski, amerykański, hiszpański, francuski, włoski (ja wybrałem angielski i zmiana dokonała się poprawnie, lecz wyskoczyły wszystkie te błędy).
- bartek wroclaw
- Klubowicz
- Posty: 431
- Rejestracja: 12 mar 2012, 18:13
- Imię: ???
- Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Re: Thesis - błędy i tryb awaryjny po zmianie jęz. w CONNECT
Płytę mam więc w czym problem ???argenta67 pisze:Nie machaj mi tu łapką koleżko tylko idź i zmień jeszcze raz na jeszcze inny język bo tak oryginalnie jest, że przy każdej zmianie potrzebna jest płyta i w przypadku tego auta już ktoś to zrobił i dlatego były dwa języki. Ja próbowałem w wielu autach i zawsze "woła" o płytę po wybraniu, któregoś z języków bo z tego co pamiętam to są: włoski, francuski, angielski i niemiecki.bartek wroclaw pisze:To ciekawe jak udało mi się zmienić język z francuskiego na angielski ......argenta67 pisze:Ciekawe rzeczy podaje ten temat, ale dla tych co znają to auto z pozycji kierowcy bo jeśli ktoś wie coś więcej to wie o tym, że języka nie da się zmienić bez płytki odpowiedniej dla języka, który chce się uzyskać. Druga sprawa jest taka, że sam Connect to istotne urządzenie ale nie ma nic wspólnego z pracą silnika i sam miałem takie przypadki gdzie zdemontowałem dla kogoś Connect bo chciał oddać to pudełeczko do naprawy i jeździł po prostu bez tego i nie miał żadnych problemów cóż będzie więcej pracy po takiej diagnostyce i naprawach
Tak faktycznie to Connect i języki nie maja nic wspólnego z błędami jakie to miałyby sie pojawić po próbie zmiany.
THESIS 03' 2.4 JTD EMBLEMA 150 kucyków + CHiP
DMD>>>DieselMusiDymić
JEST DYM >>> JEST MOC
Tel.662035652
Myjnia Stary Browar Zakrzów . Zapraszam
DMD>>>DieselMusiDymić
JEST DYM >>> JEST MOC
Tel.662035652
Myjnia Stary Browar Zakrzów . Zapraszam