Delta 1.6 i.e - wentylator obciąża pracę silnika
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 mar 2012, 15:28
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta 1.6 i.e - wentylator obciąża pracę silnika
Witam, borykam się z problemem w swojej delcie na jednopunkcie. Zrobiłem remont silnika, w tym:
-regeneracje alternatora, kompletna regeneracja głowicy (wymienione zawory, uszczelniacze, planowanie), wymiana pierścieni tłokowych , pompy wody. Nowe świece, przewody, oleje, filtry.
Silnik grzeje się o dziwo częściej po remoncie niż przed ale nie w tym problem a problem w momencie gdy załącza się wentylator. Przygasają światła, spadają obroty silnika, jest zamulony a czasem nawet zgaśnie, obejrzałem wszystkie masy w obrębie komory silnika, są przejścia a wentylator obraca się lekko. Pchnął bym już to auto do żyda ino stan karoserii jak na 19-letnie auto jest znakomity, no i sentyment oczywiście do Delt. Czy ktoś już miał podobny problem?
-regeneracje alternatora, kompletna regeneracja głowicy (wymienione zawory, uszczelniacze, planowanie), wymiana pierścieni tłokowych , pompy wody. Nowe świece, przewody, oleje, filtry.
Silnik grzeje się o dziwo częściej po remoncie niż przed ale nie w tym problem a problem w momencie gdy załącza się wentylator. Przygasają światła, spadają obroty silnika, jest zamulony a czasem nawet zgaśnie, obejrzałem wszystkie masy w obrębie komory silnika, są przejścia a wentylator obraca się lekko. Pchnął bym już to auto do żyda ino stan karoserii jak na 19-letnie auto jest znakomity, no i sentyment oczywiście do Delt. Czy ktoś już miał podobny problem?
Odp: Delta 1.6 i.e - Wentylator obciąża pracę silnika.
Miałem bardzo podobny problem. Przyczyną był silnik krokowy a dokładniej czujnik znajdujący się na końcu jego trzpienia odpowiedzialny za sterowanie pracą przepustnicy na wolnych obrotach.
viva la macchina!
viva la macchina!
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Odp: Delta 1.6 i.e - Wentylator obciąża pracę silnika.
No tak masz racje uwalony czujnik może prowadzić do gaszenia auta ale nie ma chyba nic do przygasania świateł .dawidson pisze:Miałem bardzo podobny problem. Przyczyną był silnik krokowy a dokładniej czujnik znajdujący się na końcu jego trzpienia odpowiedzialny za sterowanie pracą przepustnicy na wolnych obrotach.
viva la macchina!
Jest zbyt małe ładowanie które by trzeba było sprawdzic pod obciążeniem i czy nie spada po nizej 9Voltów.
Wentylator w każdym aucie obciąża motor i zawsze obroty za falują
Odp: Delta 1.6 i.e - Wentylator obciąża pracę silnika.
Czujnik to w tym wypadku trochę niefortunne określenie. To bardziej mikrowyłącznik.
Sam silnik krokowy jest odpowiedzialny za podnoszenie obrotów gdy na wolnych wzrasta obciążenie (np są włączane światła lub włącza się wentylator). Jeśli krokowy nie działa to obroty spadają a co za tym idzie spada również napięcie w instalacji i światła przygasają.
Naturalnie zakładam, że reszta instalacji elektrycznej działa prawidłowo.
Generalnie sprawdziłbym najpierw napięcie na klemach. Jeśli jest prawidłowe to sprawdziłbym właśnie silnik krokowy.
viva la macchina!
Sam silnik krokowy jest odpowiedzialny za podnoszenie obrotów gdy na wolnych wzrasta obciążenie (np są włączane światła lub włącza się wentylator). Jeśli krokowy nie działa to obroty spadają a co za tym idzie spada również napięcie w instalacji i światła przygasają.
Naturalnie zakładam, że reszta instalacji elektrycznej działa prawidłowo.
Generalnie sprawdziłbym najpierw napięcie na klemach. Jeśli jest prawidłowe to sprawdziłbym właśnie silnik krokowy.
viva la macchina!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 mar 2012, 15:28
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta 1.6 i.e - Wentylator obciąża pracę silnika.
Silniczek krokowy też wymieniłem, był martwy po podłączeniu, okazało się, że jego masa do kolektora ssącego została przerwana, zarobiłem nowe oczko i silniczek zaczął pracować. Czekam na czujnik położenia wału i cewkę bo jak na 900obr/min strasznie nierówno pracuje, tak jak by na 3 cylindry. Próbuję połączyć fakt uwalonej cewki ze spadkiem napięcia np. cewka daje zbyt słabą iskrę a do tego dochodzi obciążenie przez wentylator co w konsekwencji skutkuje nierówną pracą silnika lub jego gaśniecie? Jest taka opcja/możliwość?
Re: Delta 1.6 i.e - Wentylator obciąża pracę silnika.
Jest taka możliwość.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Delta 1.6 i.e - Wentylator obciąża pracę silnika.
Czy jest u ciebie klimatyzacja?
Jesli jest to wentylator ma 2 stopnie pracy i jesli ktos pozbyl sie rezystora 1`go stopnia to przy starcie wentylatora plynie duzy prad
Jesli jest to wentylator ma 2 stopnie pracy i jesli ktos pozbyl sie rezystora 1`go stopnia to przy starcie wentylatora plynie duzy prad
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 mar 2012, 15:28
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta 1.6 i.e - wentylator obciąża pracę silnika
Nie ma klimatyzacji Ładowanie zmierzyłem przed chwilą, na zapalonych światłach 13,5V na biegu jałowym i 13,8 na wyższych obrotach, jak się włącza wentylator to w granicach 13,4V a mimo to kultura pracy silnika pogarsza się do poziomu ursusa wujka kazika ze wsi ;(
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 mar 2012, 15:28
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta 1.6 i.e - wentylator obciąża pracę silnika
Wymieniłem cewkę, troszkę się polepszyło ale nie za wiele, dzisiaj ktoś mi podpowiedział, że mam zawory podparte przez niewyregulowane szklanki zaworowe (podkładki), w sumie racja bo głowica już była planowana dwa razy a uszczelka pod głowicą została założona o standardowym nominale.
Re: Delta 1.6 i.e - wentylator obciąża pracę silnika
W takim samym silniku miałem objawy związane z nierówną pracą itd. Mechanicy twierdzili, że potrzebna jest regulacja 2 zaworów i podobne bzdety, w końcu inny mechanik znalazł przyczynę nierównej pracy silnika - wyrobione krzywki na wałku rozrządu.NiesfornaDelta pisze:Wymieniłem cewkę, troszkę się polepszyło ale nie za wiele, dzisiaj ktoś mi podpowiedział, że mam zawory podparte przez niewyregulowane szklanki zaworowe (podkładki), w sumie racja bo głowica już była planowana dwa razy a uszczelka pod głowicą została założona o standardowym nominale.
Ale to takie OT
Serdecznie pozdrawiam.
Odp: Delta 1.6 i.e - wentylator obciąża pracę silnika
To w końcu obroty spadają po włączeniu się wentylatora, falują czy chodzi o spadki napięcia?
viva la macchina!
viva la macchina!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 mar 2012, 15:28
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta 1.6 i.e - wentylator obciąża pracę silnika
O jakieś 100-200 obr/min słabnie i przy 700 obr/min bardzo nierówno pracuje a czasem jak już pisałem zgasł, po wymianie cewki przestał gasnąć ale wydaję mi się, że nadto obciąża pracę silnika.