Kappa - ładowanie akumulatora
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Najłatwiej jest sprawdzić jakie masz ładowanie na alternatorze czyli jednym na masę a drugim do plusa na alternatorze i jeżeli będzie większe niż na ako to oznacza ze ako jest nie doładowane
A ja wymieniałem u nas na 120A od benzyniaka i śmiga aż miło jeszcze chce tylko kółko wolnobieżne ze sprzęgłem założyć bo oryginalnie mieliśmy sztywne
No i my mamy ako chyba 6 letnie Centre i na ako i na alternatorze takie samo ładowanie
A ja wymieniałem u nas na 120A od benzyniaka i śmiga aż miło jeszcze chce tylko kółko wolnobieżne ze sprzęgłem założyć bo oryginalnie mieliśmy sztywne
No i my mamy ako chyba 6 letnie Centre i na ako i na alternatorze takie samo ładowanie
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
przelatane około 160 tys na nim
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Nie chce się za bardzo spierać, ale moim zdaniem masz coś nie tak z instalacją (sterownik świec, ECU, okablowanie). Nie widzę powodu, aby świece miały tak długo grzać po rozruchu a na ciepłym to już w ogóle bez sensu to grzanie. Oczywiście są silniki gdzie po rozruchu świece jeszcze grzeją kilka minut, ale przeważnie są zasilane niższym napięciem ze sterownika (ten w kappie nie ma takiej możliwości).Alan pisze:
Volfi,zrobiłem test.
Po odpaleniu silnika zimnego świece grzeją 2 minuty (+- 10s),po odpaleniu ciepłego silnika świece grzeją jeszcze przez 1,5minuty(+- 10s.).Test przeprowadzony kilkukrotnie,oczywiście na zimnym silniku tylko raz Sprawdzone w najlepszym do tego miejscu..na podłączeniu do świec.
Tak więc jak widzisz tu miałem rację pisząc o tym spadku napięcia po rozruchu.W momencie wyłączenia świec napięcie skacze do góry.
Patrzyłem w jtd i jest podobnie jak u mnie w tds.
Może ktoś inny jeszcze napisze jak ma w swojej kappie
Albo ja mam zepsute, choć nie odczuwam żadnych negatywnych konsekwencji
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Najprościej podpiąć multimetr i obadać,sam jestem ciekaw.
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Tds ma świece wolno grzejne i dlatego czas grzania jest dłuższy niż w nowszych modelach .przykładowo -jtd.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Dobra, wlazłem do auta i zrobiłem mały test:
1. Silnik zimny(dziś jeszcze nie odpalany), temp na info 12C-czas grzania świec 23-24s (nie uruchamiałem silnika, jest to czas od włączenia zapłonu do odpuszczenia przekaźnika świec, kontrolka zgasła po 8s).
2. Silnik nieco zagrzany (65C na zegarach)-czas grzania świec bez uruchamiania silnika 19s, kontrolka zgasła po 4s
3. J.w., ale silnik odpalony po zgaszeniu kontrolki-całkowity czas grzania świec 12s, czyli po odpaleniu silnika świece grzały 6-7s.
Tak to wygląda w mojej kappie...
1. Silnik zimny(dziś jeszcze nie odpalany), temp na info 12C-czas grzania świec 23-24s (nie uruchamiałem silnika, jest to czas od włączenia zapłonu do odpuszczenia przekaźnika świec, kontrolka zgasła po 8s).
2. Silnik nieco zagrzany (65C na zegarach)-czas grzania świec bez uruchamiania silnika 19s, kontrolka zgasła po 4s
3. J.w., ale silnik odpalony po zgaszeniu kontrolki-całkowity czas grzania świec 12s, czyli po odpaleniu silnika świece grzały 6-7s.
Tak to wygląda w mojej kappie...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Kupiłem se prostownika ,i po naładowaniu aku wynika...dalej 13,9-14V
Kupiłem dziś nowy aku,ale jeszcze nie chciało mi się iść zmieniać więc nie wiem co pokaże na nowym
edit: na nowym aku tako samo.
Kupiłem dziś nowy aku,ale jeszcze nie chciało mi się iść zmieniać więc nie wiem co pokaże na nowym
edit: na nowym aku tako samo.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
- Skype: doginson1984
- Imię: Robert
- Lokalizacja: trojmiasto
- Kontakt:
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
moj problem tyczy się ładowania w kappie, więc pozwolę sobie w tym temacie zamieścić moje pytanie.
Problem będzie dotyczył regulatora napięcia.
Kilka dni temu u mojego ojca w kappie zniknęło ładowanie. Jako, że mamy dwie takie same kappy zaczeły się podmiany części. Po kilku zabiegach i włożeniu regulatora napięcia z mojego samochodu do niego ładowanie zaczęło działać. Jako, że mi samochód nie był potrzebny złożyliśmy mój samochód z niby uszkodzonym regulatorem licząc, że nie będzie ładowania. Ku naszemu zdziwieniu zadziałał (w trakcie pracy regulator zostal porządnie podgrzany podczas testowania do pod zasilaczem)
I tutaj historia powinna się skończyć, bo oba samochody działają. Jednak postanowiłem wymienić regulatory na wszelki wypadek. Zakupiliśmy 2 zamienniki. Po zamontowaniu go w moim altku, brak łądowania i brak kontrolki. Montujemy drugi. To samo, brak kontrolki i brak ładowania.
W regulatorze zakupionym okazalo się, że masa jest na całkiej innej śrubce niż w regulatorze denzo. W oryginale jest tylko plastikowa dziurka.
Mimo podłączenia masy dalej nie działal.
Postanowiliśmy wrócić do oryginału. Ładowanie jest.
Teraz do sedna. W sklepie poprosiłem o wymiana na oryginał jednej sztuki, gdyż drugą rozebrałem na części pierwsze. Nie było z tym problemu. Zamontowałem i oczywiście po montażu tego regulatora znowu brak kontrolki i ładowania.
Czy ktoś może mi powiedzieć co może być nie tak.
3 regulatory nowe ze sklepu nie działają, a mój stary regulator działa. ładowanie wolno się podnosi z rana, ale po około minucie samo podniesie się do ponad 14 V. Zakupiłem nowy akumulator Kagera nawet przez to wszystko.
Może ktoś miał taki problem i może mi coś poradzić.
Problem będzie dotyczył regulatora napięcia.
Kilka dni temu u mojego ojca w kappie zniknęło ładowanie. Jako, że mamy dwie takie same kappy zaczeły się podmiany części. Po kilku zabiegach i włożeniu regulatora napięcia z mojego samochodu do niego ładowanie zaczęło działać. Jako, że mi samochód nie był potrzebny złożyliśmy mój samochód z niby uszkodzonym regulatorem licząc, że nie będzie ładowania. Ku naszemu zdziwieniu zadziałał (w trakcie pracy regulator zostal porządnie podgrzany podczas testowania do pod zasilaczem)
I tutaj historia powinna się skończyć, bo oba samochody działają. Jednak postanowiłem wymienić regulatory na wszelki wypadek. Zakupiliśmy 2 zamienniki. Po zamontowaniu go w moim altku, brak łądowania i brak kontrolki. Montujemy drugi. To samo, brak kontrolki i brak ładowania.
W regulatorze zakupionym okazalo się, że masa jest na całkiej innej śrubce niż w regulatorze denzo. W oryginale jest tylko plastikowa dziurka.
Mimo podłączenia masy dalej nie działal.
Postanowiliśmy wrócić do oryginału. Ładowanie jest.
Teraz do sedna. W sklepie poprosiłem o wymiana na oryginał jednej sztuki, gdyż drugą rozebrałem na części pierwsze. Nie było z tym problemu. Zamontowałem i oczywiście po montażu tego regulatora znowu brak kontrolki i ładowania.
Czy ktoś może mi powiedzieć co może być nie tak.
3 regulatory nowe ze sklepu nie działają, a mój stary regulator działa. ładowanie wolno się podnosi z rana, ale po około minucie samo podniesie się do ponad 14 V. Zakupiłem nowy akumulator Kagera nawet przez to wszystko.
Może ktoś miał taki problem i może mi coś poradzić.
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322