Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6323
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: vanisch » 01 lis 2012, 9:11

Ale to już nie Wasz problem, kolega zapytał więc podałem mu linki. Gdybym miał Lybrę też bym ją pewnie chciał utwardzić, bo jeździ się tym - przynajmniej wg mnie - jak pontonem na kołach.
Miałem porównanie w 2 Lybrach, obie zawias miały w porządku i niestety to nie dla mnie ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Rafako

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: Rafako » 01 lis 2012, 10:09

vanisch pisze:Ale to już nie Wasz problem, kolega zapytał więc podałem mu linki. Gdybym miał Lybrę też bym ją pewnie chciał utwardzić, bo jeździ się tym - przynajmniej wg mnie - jak pontonem na kołach.
Miałem porównanie w 2 Lybrach, obie zawias miały w porządku i niestety to nie dla mnie ;)
Zapewne dlatego nie masz Lybry :D Ja obecnie jeżdżę nowym Cee'dem SW i mimo, że mi się to auto bardzo podoba, nie kupiłbym go zamiast megana, bo prowadzi się gorzej na zakrętach. Bezsensem jest obniżanie i utwardzanie Lybry, bo to zabiera cały charakter tego samochodu i niweluje poważnie liczbę jego zalet. W takim przypadku, lepiej wymienić na 156, dokładnie jak radzą przedmówcy : ok2 : : ok2 : : ok2 :
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6323
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: vanisch » 01 lis 2012, 10:20

Nooo przede wszystkim dlatego nigdy się nimi nie interesowałem, inna sprawa że buda też mnie nie zachwyca, ale 2.0 + automat w sumie by mnie zadowoliło ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: FXX » 01 lis 2012, 10:58

vanisch pisze:Ale to już nie Wasz problem, kolega zapytał więc podałem mu linki. Gdybym miał Lybrę też bym ją pewnie chciał utwardzić, bo jeździ się tym - przynajmniej wg mnie - jak pontonem na kołach.
Miałem porównanie w 2 Lybrach, obie zawias miały w porządku i niestety to nie dla mnie ;)
Wiem, że nie nasz, dlatego przedstawiłem również swoją opinię o łączeniu zawieszenia gwintowanego z tyłu, z wrzuceniem na przód sprężyn -40mm i seryjnych gazowych amortyzatorów (co jest głupotą).
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6323
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: vanisch » 01 lis 2012, 11:02

No tak, łączenie gwintu i serii to trochę dziwny pomysł, albo to, albo to ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: FXX » 01 lis 2012, 18:32

A tu mamy jeszcze łączenie na jednym kole elementów sportowych z seryjnymi.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Hindukusz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:47
Imię: Hindu
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: Hindukusz » 20 lis 2012, 15:48

A nie orientujecie się czy można zaadoptować amortyzatory od innego samochodu? Lybra ma tą samą płytę podłogową co Alfa 156, ale jak zawiasem to nie wiem.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: FXX » 20 lis 2012, 17:27

Od Alfy nie podejdą.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Hindukusz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:47
Imię: Hindu
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: Hindukusz » 21 lis 2012, 0:36

A może od jakiegoś fiata?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: FXX » 21 lis 2012, 11:40

Z tego co kojarzę to również nie.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: Dudi » 21 lis 2012, 12:46

Możliwe, że od Multipli pasują, ale trzeba by było sprawdzić. W każdym razie wahacze/końcówki drążków podchodzą. Ale w kwestii twardości/sztywności to i tak niewiele zmieni.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Hindukusz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:47
Imię: Hindu
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: Hindukusz » 23 lis 2012, 16:40

Właśnie o tej Multipli też obiło mi się o uszy. W sumie widziałem swapowaną na gwincie, więc jest jakaś nadzieja:)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - "zglebowane" zawieszenie

Post autor: FXX » 23 lis 2012, 16:55

Wg ePER amortyzatory i sprężyny są inne.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”