Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Witam
Posiadam fiata Punto 2 1.9JTD 85KM. Sterownik EDC15C7 CF3, turbina ze stałą geometrią.
Od ponad roku borykam się z dziwną przypadłością mojego samochodu. Przejrzałem już wiele for na temat silników JTD i wkońcu trafiłem na Was. Zauważyłem że macie pojecie na temat tych silników i ośmielam się prosić Was o pomoc.
Mam 2 tryby pracy silnika:
1. Silnik rozwija pełną moc
-lekkie dotknięcie pedału gazu i czuć że samochód jedzie
-silnik pracuje cicho, nawet jak jest zimny
-płynnie przechodzi przez zmianę biegów
2.Muł straszny, chodzi jak wolnossący (chociaż turbo ponad 1bar nadciśnienia nabije)
-mocy tak na oko 30% mniej
-zimny chodzi jak traktor, nawet jak sie rozgrzeje to jest głośniejszy niż jak zimny w trybie pracy 1.
-hałasuje jakby zawory waliły, nieprawidłowy czas wtrysku?
-przy zmianie biegów delikatnie przytrzymuje, nie ma tej płynności co w 1.
-na postoju na światłach z wciśniętym hamulcem czasem bardzo delikatnie bujnie budą (ale to rzadko się zdarza)\
Teraz najlepsze. Samochód od miesiąca zamulony. Odpinam akumulator na całą noc i samochód dostaje drugie życie (tryb pracy 1.). Przez 2-3 dni jest ok. Później jest loteria zależna od odpalenia. Raz tryb1 raz 2. Po paru tygodniach występuje już tylko tryb pracy 2. aż nie odepnę akumulatora na całą noc.
Co wymieniłem:
-przepływka Bosch
-czujnik ciśnienia doładowania Bosch
-zawór sterujący turbiną
-czujnik wału korbowego
-regulacja luzu zaworowego
-EGR zaślepiony
Przepraszam za tak długi esej ale krócej się nie dało. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i byłby w stanie mi pomóc.
Pozdrawiam
PS. Zapomniałem napisać że na kompie tylko błąd od zaślepienia EGRa.
Posiadam fiata Punto 2 1.9JTD 85KM. Sterownik EDC15C7 CF3, turbina ze stałą geometrią.
Od ponad roku borykam się z dziwną przypadłością mojego samochodu. Przejrzałem już wiele for na temat silników JTD i wkońcu trafiłem na Was. Zauważyłem że macie pojecie na temat tych silników i ośmielam się prosić Was o pomoc.
Mam 2 tryby pracy silnika:
1. Silnik rozwija pełną moc
-lekkie dotknięcie pedału gazu i czuć że samochód jedzie
-silnik pracuje cicho, nawet jak jest zimny
-płynnie przechodzi przez zmianę biegów
2.Muł straszny, chodzi jak wolnossący (chociaż turbo ponad 1bar nadciśnienia nabije)
-mocy tak na oko 30% mniej
-zimny chodzi jak traktor, nawet jak sie rozgrzeje to jest głośniejszy niż jak zimny w trybie pracy 1.
-hałasuje jakby zawory waliły, nieprawidłowy czas wtrysku?
-przy zmianie biegów delikatnie przytrzymuje, nie ma tej płynności co w 1.
-na postoju na światłach z wciśniętym hamulcem czasem bardzo delikatnie bujnie budą (ale to rzadko się zdarza)\
Teraz najlepsze. Samochód od miesiąca zamulony. Odpinam akumulator na całą noc i samochód dostaje drugie życie (tryb pracy 1.). Przez 2-3 dni jest ok. Później jest loteria zależna od odpalenia. Raz tryb1 raz 2. Po paru tygodniach występuje już tylko tryb pracy 2. aż nie odepnę akumulatora na całą noc.
Co wymieniłem:
-przepływka Bosch
-czujnik ciśnienia doładowania Bosch
-zawór sterujący turbiną
-czujnik wału korbowego
-regulacja luzu zaworowego
-EGR zaślepiony
Przepraszam za tak długi esej ale krócej się nie dało. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i byłby w stanie mi pomóc.
Pozdrawiam
PS. Zapomniałem napisać że na kompie tylko błąd od zaślepienia EGRa.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Nie wiem po co pół osprzetu wymieniłeś, jak praktycznie zaden z nich kóry zmieniłeś nie powoduje takich objawów jak opisujesz.
Wyglada to na kłopoty z czujnikiem fazy (na kole wałka rozrządu)/ rozjazd z czujnikiem wału - zła synchronizacja i niewłaściwy kąt wtrysku.
Najpierw kazał bym Ci rozrząd sprawdzic, ale skoro piszesz ze objaw ustępuje natychmiast po odłączeniu akku, to problem tkwi w czujniku fazy.
Ale to musiałbym mieć samochód by postawić 100% diagnozę. Zdalnie mogę gdybać i w szklanej kuli poszukać odpowiedzi.
Wyglada to na kłopoty z czujnikiem fazy (na kole wałka rozrządu)/ rozjazd z czujnikiem wału - zła synchronizacja i niewłaściwy kąt wtrysku.
Najpierw kazał bym Ci rozrząd sprawdzic, ale skoro piszesz ze objaw ustępuje natychmiast po odłączeniu akku, to problem tkwi w czujniku fazy.
Ale to musiałbym mieć samochód by postawić 100% diagnozę. Zdalnie mogę gdybać i w szklanej kuli poszukać odpowiedzi.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Dzięki wielkie za odpowiedź. Połowę osprzętu wymieniłem bo troche głupi byłem (u mnie nie ma konkretnego mechanika od tych silników). Z chęcią podjechałbym do Pana na diagnozę ale niestety na podkarpacie ma trochę za daleko. Wymienię czujnik wałka rozrządu może to pomoże. A wiesz może co się dzieje po odpięciu akumulatora że samochód lepiej jedzie a później uczy się jakiś złych nastaw?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Nie uczy się nastaw zadnych. Ten sterownik to on-line. reaguje na kazdą zmianę na bieżąco, bez zapisywania czegokolwiek.
Zamiast akumulatora odłącz czujnik fazy na 10 min i zrób test, po czym opisz spostrzeżenie.
Wtyk powinien byc gdzies za silnikiem nad pompą CR w okolicy osłony rozrządu - wtyk z złączem na kablu który idzie spod osłony rozrządu.
Zamiast akumulatora odłącz czujnik fazy na 10 min i zrób test, po czym opisz spostrzeżenie.
Wtyk powinien byc gdzies za silnikiem nad pompą CR w okolicy osłony rozrządu - wtyk z złączem na kablu który idzie spod osłony rozrządu.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Niestety teraz nic to nie da bo odpinałem akumulator i dzisiaj silnik chodził ok. Odezwę się za parę dni jak znowu zacznie go mulić, odepnę ten czujnik i zobaczę co się dzieję.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
ok.
Odłącz jego na 10 min zamiast aku.
Bez tego czujnika auto nie odpali !
Wiec podłacz ponownie po 10 min i spróbuj odpalic i sie przejechać.
Odłącz jego na 10 min zamiast aku.
Bez tego czujnika auto nie odpali !
Wiec podłacz ponownie po 10 min i spróbuj odpalic i sie przejechać.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
odłączenie czujnika nie pomogło ale odłączenie aku też nie zawsze pomaga
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
No to potrzebujesz FiatEcuScan + kabel KKL USB,
oraz połaczyć się z autem jak jest słabe i na początek zrobić logi:
Obroty silnika
Dawka ogólna paliwa
Zmierzona masa powietrza
Oczekiwana masa powietrza
Zmierzone ciśnienie doładowania
Oczekiwane ciśnienie doładowania
Zmierzone cisnienie paliwa
Oczekiwane ciśnienie paliwa
Pozycja pedału przyśpieszenia (%)
Test robimy na 3 lub najlepiej 4 biegu, Dajemy logowanie i wciskamy pedał w podłogę przy 1500 obr i trzymamy wcisnięty od oporu aż silnik uzyska prawie 4 tys obr.
plik z logiem umieść tu w wątku.
oraz połaczyć się z autem jak jest słabe i na początek zrobić logi:
Obroty silnika
Dawka ogólna paliwa
Zmierzona masa powietrza
Oczekiwana masa powietrza
Zmierzone ciśnienie doładowania
Oczekiwane ciśnienie doładowania
Zmierzone cisnienie paliwa
Oczekiwane ciśnienie paliwa
Pozycja pedału przyśpieszenia (%)
Test robimy na 3 lub najlepiej 4 biegu, Dajemy logowanie i wciskamy pedał w podłogę przy 1500 obr i trzymamy wcisnięty od oporu aż silnik uzyska prawie 4 tys obr.
plik z logiem umieść tu w wątku.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
W załączniku logi z grudnia na 4 biegu, nie mam tylko pozycji pedału przyśpieszenia ale na pewno było 100%, nie sugerowałbym się zaniżonymi wartościami przepływki (jedna wartość w mg/obr druga w kg/h czy cos takiego)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Zrób log gdy auto szwankuje:
1) Obroty + Czas wtrysku pilotującego + Czas wtrysku głównego + napięcie akumulatora
2) Obroty + Początek wtrysku pilotującego + Poczatek wtrysku głównego + napięcie akumulatora
W logu widać poszarpaną dawkę paliwa - jakieś kłopoty elektryczne ? Poszarpane doładowanie...
Odłacz przepływomierz. On dieslowi potrzebny jak ślepemu okulary,a bardzo mocno zaniża odczyt. Filtr powietrza zmieniałeś ?
P.S. Turbo bez zarzutu. Rail bez zarzutu.
Jesli czasy wtrysków będa w porzadku, to w pierwszej kolejności wymienił bym czujnik fazy (potrzebne rozpięcie rozrządu !)
a w drugiej kolejności jak nie pomoże, szukał problemów w złaczach elektrycznych i ew. podmienił sterownik, bo on sam może takie cuda robić.
1) Obroty + Czas wtrysku pilotującego + Czas wtrysku głównego + napięcie akumulatora
2) Obroty + Początek wtrysku pilotującego + Poczatek wtrysku głównego + napięcie akumulatora
W logu widać poszarpaną dawkę paliwa - jakieś kłopoty elektryczne ? Poszarpane doładowanie...
Odłacz przepływomierz. On dieslowi potrzebny jak ślepemu okulary,a bardzo mocno zaniża odczyt. Filtr powietrza zmieniałeś ?
P.S. Turbo bez zarzutu. Rail bez zarzutu.
Jesli czasy wtrysków będa w porzadku, to w pierwszej kolejności wymienił bym czujnik fazy (potrzebne rozpięcie rozrządu !)
a w drugiej kolejności jak nie pomoże, szukał problemów w złaczach elektrycznych i ew. podmienił sterownik, bo on sam może takie cuda robić.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Filtr powietrza zmieniam co 10k, zrobię te logi co pisałeś i się odezwę.
A ta dawka paliwa która jest na kompie to nie wynika z ciśnienia paliwa i czasów otwarcia?
PS.W załączniku screen z dawkami z mojego ecu, dawka pilotująca nie powinna mieć jakiejś wartości? u mnie jest 0
A ta dawka paliwa która jest na kompie to nie wynika z ciśnienia paliwa i czasów otwarcia?
PS.W załączniku screen z dawkami z mojego ecu, dawka pilotująca nie powinna mieć jakiejś wartości? u mnie jest 0
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Powinna mieć chyba wartość. Nie pamietam jak to w CF3 jest. Musiałby ktos zrobic test.
Parametry o których mówię są na dole ekranu w pdf-ie który umiesciłeś. Ostatnie cztery.
Logi wykonaj na złej pracy, dobrze by było zobaczyć logi gdy dobrze pracuje takze.
Parametry o których mówię są na dole ekranu w pdf-ie który umiesciłeś. Ostatnie cztery.
Logi wykonaj na złej pracy, dobrze by było zobaczyć logi gdy dobrze pracuje takze.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Witam
W załączniku log jak silnik jest zamulony.
W załączniku log jak silnik jest zamulony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
Wygląda na to ze masz rozwaloną turbosprężarkę... Źle dmucha, za późno wstaje, a zwiększony hałas o którym mówisz wydaje wirnik sprężarki który tłucze Ci się w korpusie.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sty 2013, 16:56
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Łódź
Re: Fiat Punto 1.9JTD - dziwne stany pracy silnika
sprawdzałem luzy na turbinie i są minimalne, turbiny prawie nie słychać, jeśli by to była turbina to by cały czas nie chciał jechać i do tego by kopcił, a mój nie zakopci nawet przy mocnym bucie