Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Rafal77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2013, 12:54
Imię: Rafał
Lokalizacja: Stalowa Wola

Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: Rafal77 » 26 maja 2013, 21:02

Witam zakupiłem już 2gą Lancie (posiadam Kappe) teraz zakupiłem dla żony Ypsilona 96r 1.4 z lpg.Nie moge poradzic sobie z obrotami silnika zmieniłem świece były NGK 2wu elektrodowe na nowe DENSO kable są nowe a obroty ciągle ma za wysokie i faluja od 900 do 2.500 nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy ciepły albo trzyma za wysokie albo jest to falowanie obrotami mechanik doradził że poprzedni właściciel jeżdził ciągle na gazie i doradził mi aby pojeżdzić na benzynie.wlałem Verve 98 dolałem specyfik STP do czyszczenia wtryskiwaczy ale nadal jest to samo jak i na benzynie tak samo i na gazie filtr powietrza również jest nowy czego zapomniałem dodać.Czasami zapala się kontrolka wtrysku podczas jazdy,zmieniłem również cewke ale na pożyczonej sprawdzonej również było to samo.Ypsilonka pali na dotyk moc ma odpowiednią czasem szarpie przy przyśpieszaniu.Doradżcie co robic??? Pozdrawiam.
Były: Fiat Tempra 1.6 91r,Fiat Marea 1.6 97r,VW Passat 1.8 91r,VW Golf 1.6TD 90r,Lancia Kappa 2.0 VIS 97r,Lancia Ypsilon 1.4 96r,Chrysler Neon 2.0 96r,Ford Mondeo 1.8TD 99r, Lancia Ypsilon 1.3 JTD Multijet 03r

Jest:Lancia Lybra 1.9 JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: marceli » 26 maja 2013, 23:06

Więcej informacji...
Jaka instalacja? Czy dolot szczelny?Może mapa benzyny się rozjechała?Jakieś błędy zapisane ma?Zarówno w sterowniku silnika jak i gazu?
Może po prostu krokowiec do wyczyszczenia,może się zacina?
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: GrimlocK » 26 maja 2013, 23:09

Jeżeli obroty falują cyklicznie od 900 do 2500 to masz uszkodzony silniczek krokowy. Jeżeli masz silnik 1.4 12v na wtrysku Bosch Motronic to wymiana silniczka krokowego ogranicza się do odkręcenia 3 śrubek. Miałem ten sam problem w silniku z tym samym typem wtrysku. Falujące obroty + czasami marchewka. Od momentu wymiany silniczka problem się nie pojawił. Zaznaczę tylko, że zapalająca się marchewka może być też objawem innej usterki. W każdym razie - pierwsze co to wymień silniczek krokowy, na 99% jest winny falowaniu obrotów.

Rafal77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2013, 12:54
Imię: Rafał
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: Rafal77 » 27 maja 2013, 10:30

Wielkie dzięki dzisiaj postaram sie zmienić ten silniczek krokowy o ile tylko go zdobęde.Mam takie pytanie ponoć da sie go wyczyścić napiszcie prosze w jaki sposób się to robi? bo sugerowałem mechaniorowi i ten stwierdził że jest to część nie rozbieralna.Więc może wstępnie byłoby lepiej najpierw ze starym powalczyć niż odrazu kupować nowy krokowy.
Były: Fiat Tempra 1.6 91r,Fiat Marea 1.6 97r,VW Passat 1.8 91r,VW Golf 1.6TD 90r,Lancia Kappa 2.0 VIS 97r,Lancia Ypsilon 1.4 96r,Chrysler Neon 2.0 96r,Ford Mondeo 1.8TD 99r, Lancia Ypsilon 1.3 JTD Multijet 03r

Jest:Lancia Lybra 1.9 JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: marceli » 27 maja 2013, 13:55

Jak go wykręcisz to możesz go przemyć w benzynie,albo kupić taki w sprayu do czyszczenia przepustnic gaźników itp i zapsikać tam gdzie jest ta część co zamyka odmyka powietrze.Będziesz widział gdzie jak go wyjmiesz a myjąc będzie wylatywał czarny syf.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: Alley » 27 maja 2013, 16:10

Może też łapać lewe powietrze auto, oprócz silniczka krokowego. Popsikaj najlepiej plakiem w okolicach kolektora ssącego bądź dolotu, tylko delialatnie, jak bedzie lewe powietrze łapać to obroty się zwiekszą.

Awatar użytkownika
kornel_95
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1128
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
Imię: Kornel
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: kornel_95 » 27 maja 2013, 18:15

ale jezeli robi to na benzynie i na gazie to raczej silniczek krokowy nie .. Bo od gazu jest inny krokowy
JEST

Lancia Thema SW 2.0 turbo :)
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: GrimlocK » 27 maja 2013, 18:31

kornel_95 pisze:ale jezeli robi to na benzynie i na gazie to raczej silniczek krokowy nie .. Bo od gazu jest inny krokowy
Zależy jaką instalację ma autor tematu. Sądząc po silniku (jednopunkt) jest to zwykły 1 gen lub ewentualnie 2 gen. Przy gazie 1 generacji i uszkodzonym krokowcu silnik na benzynie będzie falował obrotami od 900 do 2500 (jeżeli już całkowicie padnie), może też się zacinać na danych obrotach, wolniej z nich schodzić, trzymać za niskie wolne obroty, a na gazie będą utrzymywać się w okolicy 4000 bez falowania(w tym konkretnym typie wtrysku - opieram się na własnym doświadczeniu). Nie wiem jak zachowa się w przypadku 2 generacji, czyli z silnikiem krokowym. Prawdopodobnie będzie to podobnie co z gazem na zwykłą śrubę. Identyczne objawy na benzynie i gazie uszkodzony silniczek krokowy dawałby w przypadku sekwencyjnego wtrysku gazu, z racji sterowania wtryskiem gazu wg sygnału z wtryskiwaczy benzynowych.

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: Alley » 27 maja 2013, 18:41

W Omedze na sekwencji jezeli odłącze krok to spadnie z obrotów. Także w sekwencji rowniez krok jest uzywany. Nie ma znaczenia jaka instalacja. Przynajmniej ja sie z tym nie spotkałem.

Rafal77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2013, 12:54
Imię: Rafał
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: Rafal77 » 27 maja 2013, 22:09

Witam Panowie.Temat ogarnięty:) podłączyłem sie u mechanika pod kompa i co? I Zonk! Okazało się że żaden silniczek krokowy,żadna nie szczelność nie powodowała tego wszystko było w porządku natomiast całe zamieszanie robił tylko i wyłącznie czujnik temperatury w kolektorze ssącym taki mały niebieski z 2ma pinami. Już samo zdjęcie z nie go wtyczki uspokoiło obroty (spadły do około 900-1000) zakupiłem nowy czujnik (koszt 45zł) i silnik sie uspokoił.Chodzi beż zarzutu nic nie faluje "marchewa" nie świeci.Zmieniłem również dziś tłumiki (srodkowy i ostatni) co prawda po katalizatorze został tylko czarny węgiel który sie wysypał ze środka po złożeniu do kupy i zamontowaniu również nowego łacznika elastycznego do wydechu auto nabrało dopiero chęci do jazdy aż nie sądziłem że mała Ypsilonka aż tak zasuwa:) i fajnie "beczy" powyżej 3500obr\min. Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc i pozdrawiam Lancistów:) P.S żona w końcu zadowolona z autka:)
Były: Fiat Tempra 1.6 91r,Fiat Marea 1.6 97r,VW Passat 1.8 91r,VW Golf 1.6TD 90r,Lancia Kappa 2.0 VIS 97r,Lancia Ypsilon 1.4 96r,Chrysler Neon 2.0 96r,Ford Mondeo 1.8TD 99r, Lancia Ypsilon 1.3 JTD Multijet 03r

Jest:Lancia Lybra 1.9 JTD

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Ypsilon 1.4+LPG - falujące obroty

Post autor: Alley » 27 maja 2013, 22:27

fajnie, że taka błahostka, powodzenia :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”