Lybra - silniczki klap nawiewu
- lucasvorenus
- Forumowicz/ka
- Posty: 73
- Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
- Lokalizacja: Szczecin
Lybra - silniczki klap nawiewu
Cześć. Mam pytanie odnośnie silniczka klapy nawiewu, który ustawia nawiew na kratki i nogi. Czy silniczki minimalnie różniące się tym ślimakiem co reguluje klapy robi różnicę?
Mój silniczek to ten z nr 0 132 801 154 3.
Silniczek do kupna to 0 132 801 154. Co dziwne nie ma cyfry na końcu. Na Allegro jak widziałem to też ludzie posługują się samym początkiem, bez tej ostatniej cyfry.
A na końcu porównanie "ślimaków" między jednym (ten po lewej to wersja 154) a drugim (ten po prawej, co ma dodatkowo na końcu numeru cyfrę 3).
Mój silniczek to ten z nr 0 132 801 154 3.
Silniczek do kupna to 0 132 801 154. Co dziwne nie ma cyfry na końcu. Na Allegro jak widziałem to też ludzie posługują się samym początkiem, bez tej ostatniej cyfry.
A na końcu porównanie "ślimaków" między jednym (ten po lewej to wersja 154) a drugim (ten po prawej, co ma dodatkowo na końcu numeru cyfrę 3).
Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 21:43 przez lucasvorenus, łącznie zmieniany 2 razy.
- Watazka
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1525
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Re: Silniczki klap nawiewu
A generalnie problem na czym polega?
- lucasvorenus
- Forumowicz/ka
- Posty: 73
- Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
Polega na tym, że nie działa sterowanie nawiewem na kratki i nogi. Jak by nie ustawić sterownika to wiało powietrzem cały czas. Zdemontowałem silniczek odpowiedzialny za te obszary i chciałbym go wymienić. Jedyny dostępny jaki mogę póki co znaleźć ma numer bardzo zbliżony do mojego (poza ostatnią cyfrą) oraz różni się nieznacznie ślimakiem, który kręci klapami nawiewu. W dodatku mają dwie sztuki wersji, gdzie końcówka jest 154. Ja mam dodatkowo cyfrę na końcu. Różni się on na pewno od innych, które mają np. końcówki 155, 156 czy 157. Ale być może ta cyfra na końcu ma również znaczenie...
Chciałbym w takim razie wiedzieć czy ten "nowy" podpasuje pod klimatyzację gdzie do tej pory był stary silniczek z trochę innym ślimakiem.
Chciałbym w takim razie wiedzieć czy ten "nowy" podpasuje pod klimatyzację gdzie do tej pory był stary silniczek z trochę innym ślimakiem.
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
Dokładnie!
Swój rozebralem i naprawiłem wystarczyło przełożyć o kilka zębów zębatke, nasmarować i już dwa latka hula, trzeba zdjąć obudowę silnika, podłączyć i wyczaić dla czego nie działa będzie widać jak na dłoni.
Swój rozebralem i naprawiłem wystarczyło przełożyć o kilka zębów zębatke, nasmarować i już dwa latka hula, trzeba zdjąć obudowę silnika, podłączyć i wyczaić dla czego nie działa będzie widać jak na dłoni.
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne
- lucasvorenus
- Forumowicz/ka
- Posty: 73
- Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
No niestety stary silniczek nie był sprawny, bo w ogóle nie reagował na sygnał ze sterownika - nawet jak wyciągnięte były zębatki, by pracował na sucho. Przelutowałem przewody, ale nadal nic to nie dało. Stąd szukam innego, który mogę wstawić zamiast starego. Niestety dokładnie taki jak mam ciężko dostać.
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
To lipa, ale może ktoś wymieniał i ma uszkodzony ze sprawnym silnikiem złożysz z dwóch zapytaj może ktoś posiada silniczki powinny być te same pewnie różnią się tylko krzywkami.
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne
- lucasvorenus
- Forumowicz/ka
- Posty: 73
- Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
Nie wiem czy ma to znaczenie, ale być może przyda się komuś w przyszłości:
Z tego co zauważyłem kluczowym numerem jeśli chodzi o identyfikację silniczka jest nr koło napis Magneti Marelli. Zdaje się, że znalazłem w necie drugą sztukę takiego silniczka jak mój pierwotny (patrząc po oznaczeniach i "ślimaku"). Numerem, który je odróżnia od innych silniczków z początkiem 0 132 801 154 jest właśnie to oznaczenie koło napisu Magneti Marelli, czyli w moim przypadku A.211.004.0.0.
Z tego co zauważyłem kluczowym numerem jeśli chodzi o identyfikację silniczka jest nr koło napis Magneti Marelli. Zdaje się, że znalazłem w necie drugą sztukę takiego silniczka jak mój pierwotny (patrząc po oznaczeniach i "ślimaku"). Numerem, który je odróżnia od innych silniczków z początkiem 0 132 801 154 jest właśnie to oznaczenie koło napisu Magneti Marelli, czyli w moim przypadku A.211.004.0.0.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 sie 2013, 21:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
Mam takie pytanie czy wie ktoś jak założyć z powrotem ten silniczek do którego przychodzą właśnie dwa bolce w ten ślimak? Jest instrukcja na forum jak to rozebrać i diagnozować ale mam problem ze złożeniem tego bo nie mogę trafić żeby mi te dwa bolce siadły w ślimaku.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:48
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce, Lybra 1.8
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
A czy ktoś miał już do czynienia z napędem klapki recyrkulacji powietrza? Moja próbuje się podnieść ale nie daje rady, pójdzie w górę na ok 2 cm i opada.
Jak się dostać do tego napędu?
Jak się dostać do tego napędu?
Pozdrawiam...
Lybra 1.8
Lybra 1.8
- pawel1234
- Forumowicz/ka
- Posty: 378
- Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
Kolego promokator
Jeśli dobrze pamiętam to jest ta klapka co pozwala na "wejście" powietrza z zewnątrz.
1.Tak więc musisz odkręcic od strony pasażera pod kokpitem czarny sztywny materiał nad nogami pasażera(ma plastikowe nakrętki)
2.Potem musisz wykręcic cały schowek(troche śrubek jest)
I z tego co pamiętam,będziesz widział już ten cały napęd
Pewnie pękło Ci trzymanie klapki jak i u mnie z tym,że u mnie ciągle chce ją otwierać(i otwiera) albo ciągle zamykać(i zamyka) ale kręci dalej co pewien czas
Jeśli dobrze pamiętam to jest ta klapka co pozwala na "wejście" powietrza z zewnątrz.
1.Tak więc musisz odkręcic od strony pasażera pod kokpitem czarny sztywny materiał nad nogami pasażera(ma plastikowe nakrętki)
2.Potem musisz wykręcic cały schowek(troche śrubek jest)
I z tego co pamiętam,będziesz widział już ten cały napęd
Pewnie pękło Ci trzymanie klapki jak i u mnie z tym,że u mnie ciągle chce ją otwierać(i otwiera) albo ciągle zamykać(i zamyka) ale kręci dalej co pewien czas
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
A udało się komuś naprawić tą klapkę od obiegu zewnętrznego? U mnie też jest coś urwane.pawel1234 pisze:Kolego promokator
Jeśli dobrze pamiętam to jest ta klapka co pozwala na "wejście" powietrza z zewnątrz.
1.Tak więc musisz odkręcic od strony pasażera pod kokpitem czarny sztywny materiał nad nogami pasażera(ma plastikowe nakrętki)
2.Potem musisz wykręcic cały schowek(troche śrubek jest)
I z tego co pamiętam,będziesz widział już ten cały napęd
Pewnie pękło Ci trzymanie klapki jak i u mnie z tym,że u mnie ciągle chce ją otwierać(i otwiera) albo ciągle zamykać(i zamyka) ale kręci dalej co pewien czas
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- pawel1234
- Forumowicz/ka
- Posty: 378
- Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
Musisz zobaczyć czy Ci silniczek w ogóle Ci działa...
Jak działa to git
Nie wiem czy ten silniczek ma czujnik położenia klapki czy nie ????
jeśli nie to wystarczy to skleić porządnie jakimś klejem(chociaż klej może być za słaby albo oddać do człowieka który klei plastik i powinien to skleić
Jak działa to git
Nie wiem czy ten silniczek ma czujnik położenia klapki czy nie ????
jeśli nie to wystarczy to skleić porządnie jakimś klejem(chociaż klej może być za słaby albo oddać do człowieka który klei plastik i powinien to skleić
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:48
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Kielce, Lybra 1.8
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
Dzięki za wskazówki, znalazłem prowizoryczne rozwiązanie i poczekam do wiosny. Auto mam pod chmurą więc jest trochę za zimno.
U mnie klapa recylkulacji nie może się podnieść i ciągle mam obieg zamknięty, co w zimie skutkuje tym, iż ciągle miałem zaparowane szyby. Więc tymczasowo zablokowałem tą klapkę w pozycji otwartej i tak muszę doczekać cieplejszych dni.
U mnie klapa recylkulacji nie może się podnieść i ciągle mam obieg zamknięty, co w zimie skutkuje tym, iż ciągle miałem zaparowane szyby. Więc tymczasowo zablokowałem tą klapkę w pozycji otwartej i tak muszę doczekać cieplejszych dni.
Pozdrawiam...
Lybra 1.8
Lybra 1.8
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
Witam
Odświeżam temat.
Klapkę nawiewu-cyrkulacja po wyjęciu filtra p.pyłkowego mogę swobodnie obracać- brak sztywnego połączenia z silniczkiem ?
Podczas jazdy słychać cykliczną pracę silniczka z okolicy schowka pasażera.Być może jest czujnik - wyłącznik krańcowy,który kończy pracę silniczka.
Czy podobny problem został już rozwiązany ?
Proszę o wskazówki jak dostać się do tego silniczka.
Pozdrawiam
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4 CF2
Odświeżam temat.
Klapkę nawiewu-cyrkulacja po wyjęciu filtra p.pyłkowego mogę swobodnie obracać- brak sztywnego połączenia z silniczkiem ?
Podczas jazdy słychać cykliczną pracę silniczka z okolicy schowka pasażera.Być może jest czujnik - wyłącznik krańcowy,który kończy pracę silniczka.
Czy podobny problem został już rozwiązany ?
Proszę o wskazówki jak dostać się do tego silniczka.
Pozdrawiam
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4 CF2
Lancia Lybra 2.4 JTD SW
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra - silniczki klap nawiewu
Klapka napewno nie powinna się swobodnie obracać. Zapewne masz albo połamane tryby w silniczku albo ułamany kwadrat w klapce w który wchodzi ośka silniczka też kwadratowa. Wyłącznika krańcowego tam nie ma, panel mierzy nagły skok prądu pobieranego przez silnik po zamknieciu klapy i po tym wie kiedy ma go wyłączyć. U Ciebie jesli połączenie silnik - klapa jest zerwane to wiadomo że prąd nigdy nie wzrośnie do wartości przeciążenia. Cykliczna praca silniczka związana jest z samym klimatronikiem i czujnikiem jakości powietrza (tzw sztucznym nosem). Jesli masz czujnik zaparowania przedniej szyby obok lusterka wstecznego to on także stale wpływa na pozycję klapy obiegu. Na początku wyjąłbym silniczek (po prawej stronie obudowy wentylatora nad nogami pasażera) i go obejrzał. Jeśli on jest sprawny to szukaj drugiej klapy.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.