Lybra - silniczki klap nawiewu

Awatar użytkownika
lucasvorenus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
Lokalizacja: Szczecin

Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: lucasvorenus » 29 cze 2013, 14:56

Cześć. Mam pytanie odnośnie silniczka klapy nawiewu, który ustawia nawiew na kratki i nogi. Czy silniczki minimalnie różniące się tym ślimakiem co reguluje klapy robi różnicę?
Mój silniczek to ten z nr 0 132 801 154 3.
Silniczek do kupna to 0 132 801 154. Co dziwne nie ma cyfry na końcu. Na Allegro jak widziałem to też ludzie posługują się samym początkiem, bez tej ostatniej cyfry.
A na końcu porównanie "ślimaków" między jednym (ten po lewej to wersja 154) a drugim (ten po prawej, co ma dodatkowo na końcu numeru cyfrę 3).

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, 21:43 przez lucasvorenus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Watazka
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1525
Rejestracja: 06 wrz 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Silniczki klap nawiewu

Post autor: Watazka » 29 cze 2013, 18:23

A generalnie problem na czym polega?

Awatar użytkownika
lucasvorenus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: lucasvorenus » 29 cze 2013, 21:41

Polega na tym, że nie działa sterowanie nawiewem na kratki i nogi. Jak by nie ustawić sterownika to wiało powietrzem cały czas. Zdemontowałem silniczek odpowiedzialny za te obszary i chciałbym go wymienić. Jedyny dostępny jaki mogę póki co znaleźć ma numer bardzo zbliżony do mojego (poza ostatnią cyfrą) oraz różni się nieznacznie ślimakiem, który kręci klapami nawiewu. W dodatku mają dwie sztuki wersji, gdzie końcówka jest 154. Ja mam dodatkowo cyfrę na końcu. Różni się on na pewno od innych, które mają np. końcówki 155, 156 czy 157. Ale być może ta cyfra na końcu ma również znaczenie...

Chciałbym w takim razie wiedzieć czy ten "nowy" podpasuje pod klimatyzację gdzie do tej pory był stary silniczek z trochę innym ślimakiem.

Big daddy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: Big daddy » 29 cze 2013, 21:47

Dokładnie!
Swój rozebralem i naprawiłem wystarczyło przełożyć o kilka zębów zębatke, nasmarować i już dwa latka hula, trzeba zdjąć obudowę silnika, podłączyć i wyczaić dla czego nie działa będzie widać jak na dłoni.
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne

Awatar użytkownika
lucasvorenus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: lucasvorenus » 29 cze 2013, 21:54

No niestety stary silniczek nie był sprawny, bo w ogóle nie reagował na sygnał ze sterownika - nawet jak wyciągnięte były zębatki, by pracował na sucho. Przelutowałem przewody, ale nadal nic to nie dało. Stąd szukam innego, który mogę wstawić zamiast starego. Niestety dokładnie taki jak mam ciężko dostać.

Big daddy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: Big daddy » 30 cze 2013, 15:51

To lipa, ale może ktoś wymieniał i ma uszkodzony ze sprawnym silnikiem złożysz z dwóch zapytaj może ktoś posiada silniczki powinny być te same pewnie różnią się tylko krzywkami.
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne

Awatar użytkownika
lucasvorenus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: lucasvorenus » 01 lip 2013, 11:14

Nie wiem czy ma to znaczenie, ale być może przyda się komuś w przyszłości:
Z tego co zauważyłem kluczowym numerem jeśli chodzi o identyfikację silniczka jest nr koło napis Magneti Marelli. Zdaje się, że znalazłem w necie drugą sztukę takiego silniczka jak mój pierwotny (patrząc po oznaczeniach i "ślimaku"). Numerem, który je odróżnia od innych silniczków z początkiem 0 132 801 154 jest właśnie to oznaczenie koło napisu Magneti Marelli, czyli w moim przypadku A.211.004.0.0.

bucho83
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 02 sie 2013, 21:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: bucho83 » 02 sie 2013, 21:59

Mam takie pytanie czy wie ktoś jak założyć z powrotem ten silniczek do którego przychodzą właśnie dwa bolce w ten ślimak? Jest instrukcja na forum jak to rozebrać i diagnozować ale mam problem ze złożeniem tego bo nie mogę trafić żeby mi te dwa bolce siadły w ślimaku.

promokator
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:48
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce, Lybra 1.8

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: promokator » 17 wrz 2013, 16:53

A czy ktoś miał już do czynienia z napędem klapki recyrkulacji powietrza? Moja próbuje się podnieść ale nie daje rady, pójdzie w górę na ok 2 cm i opada.
Jak się dostać do tego napędu?
Pozdrawiam...
Lybra 1.8

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: pawel1234 » 15 paź 2013, 22:44

Kolego promokator :)
Jeśli dobrze pamiętam to jest ta klapka co pozwala na "wejście" powietrza z zewnątrz.
1.Tak więc musisz odkręcic od strony pasażera pod kokpitem czarny sztywny materiał nad nogami pasażera(ma plastikowe nakrętki)
2.Potem musisz wykręcic cały schowek(troche śrubek jest)
I z tego co pamiętam,będziesz widział już ten cały napęd :)

Pewnie pękło Ci trzymanie klapki jak i u mnie z tym,że u mnie ciągle chce ją otwierać(i otwiera) albo ciągle zamykać(i zamyka) ale kręci dalej co pewien czas :D
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: grigor » 23 paź 2013, 12:34

pawel1234 pisze:Kolego promokator :)
Jeśli dobrze pamiętam to jest ta klapka co pozwala na "wejście" powietrza z zewnątrz.
1.Tak więc musisz odkręcic od strony pasażera pod kokpitem czarny sztywny materiał nad nogami pasażera(ma plastikowe nakrętki)
2.Potem musisz wykręcic cały schowek(troche śrubek jest)
I z tego co pamiętam,będziesz widział już ten cały napęd :)

Pewnie pękło Ci trzymanie klapki jak i u mnie z tym,że u mnie ciągle chce ją otwierać(i otwiera) albo ciągle zamykać(i zamyka) ale kręci dalej co pewien czas :D
A udało się komuś naprawić tą klapkę od obiegu zewnętrznego? U mnie też jest coś urwane.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: pawel1234 » 23 paź 2013, 13:38

Musisz zobaczyć czy Ci silniczek w ogóle Ci działa...
Jak działa to git :)
Nie wiem czy ten silniczek ma czujnik położenia klapki czy nie ????
jeśli nie to wystarczy to skleić porządnie jakimś klejem(chociaż klej może być za słaby albo oddać do człowieka który klei plastik i powinien to skleić ;)
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

promokator
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:48
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce, Lybra 1.8

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: promokator » 31 gru 2013, 13:47

Dzięki za wskazówki, znalazłem prowizoryczne rozwiązanie i poczekam do wiosny. Auto mam pod chmurą więc jest trochę za zimno.
U mnie klapa recylkulacji nie może się podnieść i ciągle mam obieg zamknięty, co w zimie skutkuje tym, iż ciągle miałem zaparowane szyby. Więc tymczasowo zablokowałem tą klapkę w pozycji otwartej i tak muszę doczekać cieplejszych dni.
Pozdrawiam...
Lybra 1.8

zbyszek55
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 258
Rejestracja: 01 lip 2010, 19:48
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: zbyszek55 » 20 paź 2018, 22:20

Witam
Odświeżam temat.
Klapkę nawiewu-cyrkulacja po wyjęciu filtra p.pyłkowego mogę swobodnie obracać- brak sztywnego połączenia z silniczkiem ?
Podczas jazdy słychać cykliczną pracę silniczka z okolicy schowka pasażera.Być może jest czujnik - wyłącznik krańcowy,który kończy pracę silniczka.
Czy podobny problem został już rozwiązany ?
Proszę o wskazówki jak dostać się do tego silniczka.

Pozdrawiam

Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4 CF2
Lancia Lybra 2.4 JTD SW

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra - silniczki klap nawiewu

Post autor: Pawcio78 » 21 paź 2018, 9:03

Klapka napewno nie powinna się swobodnie obracać. Zapewne masz albo połamane tryby w silniczku albo ułamany kwadrat w klapce w który wchodzi ośka silniczka też kwadratowa. Wyłącznika krańcowego tam nie ma, panel mierzy nagły skok prądu pobieranego przez silnik po zamknieciu klapy i po tym wie kiedy ma go wyłączyć. U Ciebie jesli połączenie silnik - klapa jest zerwane to wiadomo że prąd nigdy nie wzrośnie do wartości przeciążenia. Cykliczna praca silniczka związana jest z samym klimatronikiem i czujnikiem jakości powietrza (tzw sztucznym nosem). Jesli masz czujnik zaparowania przedniej szyby obok lusterka wstecznego to on także stale wpływa na pozycję klapy obiegu. Na początku wyjąłbym silniczek (po prawej stronie obudowy wentylatora nad nogami pasażera) i go obejrzał. Jeśli on jest sprawny to szukaj drugiej klapy.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”