Lybra - zbieżność

christis
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Lybra - zbieżność

Post autor: christis » 15 lip 2008, 8:12

Witam. Czy ktoś wie jak wg. katalogu powinna być ustawiona zbieżność w Lybrze? Ustawilem w jednym zakładzie i nie dosc, ze zaczeło mi sie coś tluc, to jeszcze przy lekkich zakretach piszczą opony, sprawdzilem na diagnostyce zbieznosc mam ustawiona na 0.0. Pozdrawiam
KAPPA 2.0VT;)

Fugaz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 340
Rejestracja: 09 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Lybra - zbieżność

Post autor: Fugaz » 15 lip 2008, 8:30

Ostatnio ustawiałem u siebie zbieżność, ale nic mi nie piszczy. Facet miał taką wielką księgę, ale i tak korzystał z danych w komputerze.
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Lybra - zbieżność

Post autor: Doodik » 15 lip 2008, 8:53

Powinno być

Koła przednie -1 (plus/minus 1 mm)
Koła tylne +2 (plus/minus 2 mm)

TO jest wyciąg z tej magicznej księgi diagnosty

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1404
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Lybra - zbieżność

Post autor: kaeres » 15 lip 2008, 9:13

Zbieżność powinna być ustawiona między 0.0 a -0.18 - najlepiej idealnie pomiędzy tymi danymi czyli -0.09
I jeszcze geometria (kąt nachylenia koła) powinien być między 0.05 a -0.55
Jeżeli masz 0.0 to masz w normie ale jak sam widzisz na granicy.
Jeżeli coś piszczy a do tego przyobserwuj czy się nie łuszczą zewnętrzne strony opon to oznacza, że czas wyregulować


PS. Te kreseczki to jest minus, nie myślnik.

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Lybra - zbieżność

Post autor: Doodik » 15 lip 2008, 12:09

I jeszcze geometria (kąt nachylenia koła) powinien być między 0.05 a -0.55
W Lancii to da sie ustawiać kąt nachylenia kół ?? BO autem w którym wykonywano taki manewr był fiat 126p wiecej przykładów nie pamiętam...

Co do wartośći które podałem to są zgodne również z tym co mówi instrukcja Lancii .

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - zbieżność

Post autor: bronx » 15 lip 2013, 8:47

Chciałbym się wybrać (znów ...) na geometrię/zbieżność całego zawieszenia.

Czy mógłby mi ktoś z programu de saint wydrukować opis regulacji zawiasu tył i przód krok po kroku ?

Wiem że mechanicy nie chcą regulować jak zapieczona jest śrubka.

Gdzie w okolicach Gliwice,Knurów, Zabrze jest jakiś mechanik nie bojący się wiertarki i gwintownika ?

Miałem już 2 razy ustawianą zbieżność przód , oczywiście bez kontroli tyłu, a chciałbym to w końcu zrobić raz a porządnie

Awatar użytkownika
krzy36
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 216
Rejestracja: 15 lut 2013, 18:02
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra - zbieżność

Post autor: krzy36 » 15 lip 2013, 17:23

Witam.
Ja sam dziś właśnie jestem po wykonywaniu zbieżnośći osi przedniej :D
Lancia Lybra 1.8 16V 131KM
Lancia Lybra 2.0 20V 150KM
Lancia Delta III 1.6 16V 120KM

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - zbieżność

Post autor: bronx » 01 sie 2013, 11:31

no i byłem na geometrii i gość mówi że nie potrafi nic zrobić bo ma taki pomiar jak na rysunku:
laser ustawiony na koła tylne, na przednich chorągiewki.
Mówi że zbieżność kół tył dobra, pochylenie też ok a ten wymiar ma być taki sam i się go nie da regulować. Że trzeba wahacz wysunąć z Lybra w przeciwieństwie do innych aut nie posiada takiej regulacji. Potem zmierzył przód i stwierdził że wszystkie kąty pochylenia, wyprzedzenia są ok.
Co jest grane ?
Co oznaczają te wyniki 14 i 20 ???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - zbieżność

Post autor: bronx » 02 sie 2013, 9:28

No dobrze to ja sobie odpowiem.
Jest to pomiar tzw zbieżności połówkowej która ma się zawierać w :
+0°10' +/- 0°10' zatem dobry zakres to 0°0' do 0°20' , z tego co wyczytałem w książce dąży się do ustawiania obu wartości identycznie aby nie uzyskiwać efektu "psiego chodu".

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra - zbieżność

Post autor: marek_krupa » 02 paź 2013, 22:40

Dobre ustawienie zbieżności to tylko połówkowe czyli każdego koła oddzielnie. Półka kierownicy musi być poziomo i na prostym, płaskim odcinku drogi nie może ściągać. Koła na zakrętach podczas normalnej jazdy nie mogą piszczeć. Te różne wskazania na chorągiewkach z przodu czy tyłu to niepokrywanie się osi symetrii przedniego i tylnego zawieszenia. Zjawisko niestety powszechne w dzisiejszej masowej produkcji rzędu 2-3 działki i zwiększające się z czasem w wyniku różnych odkształceń i luzów w zawieszeniach. Podam ciekawostkę, że w starym z 75 roku Mercedesie w 115 jest wszystko na 0.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”