Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
jazzbasscafe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 26 sie 2013, 13:22
Imię: KUBA
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Post autor: jazzbasscafe » 26 sie 2013, 13:25

WITAM Forumowiczów:) Piszę bo walczę z turbiną do swojej Delty 2 HF. Zrobiłem sobie turbinę z większym kołem kompresji (takim jak ma coswortch) i się okazało, że góra jest ok, ale zniknął mi pik i się trzeba wyżej z obrotami męczyć, żeby nie było lagu przy zmianie biegów. Generalnie powoli wstaje. Teraz mam dylemat bo mam też turbinę od kappy 2.0 16v (205KM). ma mniejszy wirnik wydechowy więc powinna sie lepiej kręcić, ale zastanawiam sie czy ktoś już to robił wcześniej i ma jakąś wiedzę na ten temat - czy to warto robić, czy lepiej założyć oryginalną wersję od delty/fcoupe i wyluzować z tym tematem. Mam chip na 230KM i raczej nie będę już wyżej mierzył z mocą.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2013, 13:50 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

dawidson

Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Post autor: dawidson » 26 sie 2013, 15:10

Jeśli nie zamierzasz iść z mocą wyżej to zostaw oryginalne turbo.

Jesli chcesz więcej mocy to włóż jakieś współczesne turbo.

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Post autor: evo » 12 wrz 2013, 13:42

z kappy tb2810 można śmiało stosować, zdecydowanie szybsza reakcja w dolnym zakresie obr ale powyżej 5500 będzie słabnąć, do tych 230KM da radę, koło kompresji trim 50 lub 60.

dawidson

Odp: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Post autor: dawidson » 12 wrz 2013, 15:08

evo pisze:z kappy tb2810 można śmiało stosować, zdecydowanie szybsza reakcja w dolnym zakresie obr ale powyżej 5500 będzie słabnąć, do tych 230KM da radę, koło kompresji trim 50 lub 60.
Tyle, że trzeba inny kolektor.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Post autor: evo » 12 wrz 2013, 18:00

z tego co wiem kolektory są takie same, więc nie trzeba zmieniać

dawidson

Odp: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Post autor: dawidson » 12 wrz 2013, 19:08

Pamiętaj, że do Kappy montowano dwa różne silniki turbo: 16v o mocy 205KM i 20v o mocy 220KM.
W Delcie siedzi 16v który różni się od tego z Kappy głównie dolotem. Różnica w mocy między Kappą (205KM) a Deltą (193KM) to nie zasługa większego turbo a oprogramowania silnika.

Co do samych turbosprężarek to można je podzielić na trzy grupy:
- Garrett T3 (tb0367) który był montowany do Delty, Themy i Fiata Coupe.
- Garrett Tb2650 montowany w K16vT
- Garrett tb2810 montowany w 20vT

W dwóch pierwszych przypadkach turbo ma flanszę T3. W wypadku tb28 mamy flanszę T25.

Generalnie turbo w Delcie o ile jest zdrowe bez większych problemów daje do circa 240 koni po wymianie tylko softu. Wymiana go na inne jeśli nie planujemy większej mocy nie ma sensu.


"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Post autor: evo » 12 wrz 2013, 20:28

owszem, zgadza się, jednak nie wszystko. Tb2810 z kappy to specjalna turbosprężarka z flanszą t3 i małym a/r turbiny, oferuje wiekszy moment obrotowy w nizszych partiach obrotów, silnik jest zdecydowanie bardziej elastyczny, a o tym była mowa. moc może wygenerować ok.235Km i koniec, jak pisałem. basta. co do reszty osprzętu nie podaję bowiem temat dotyczył sprężarki.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Post autor: Nat » 12 wrz 2013, 20:29

Pytanie, czy chodzi o moc, czy o szybsze wstawanie.
Na szybsze wstawanie jest patent. M.in. wymienia się OBUDOWĘ na tę z dedry turbo.
Szczegółów czy to części zimnej czy ciepłej itp, pomimo, że ze dwa razy mi klarowano nie pamiętam, pamięć już nie ta ;), ale polecam rozmowę z fachowcem, w każdym razie to jest przetestowane rozwiązanie.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Post autor: evo » 12 wrz 2013, 20:30

mały chochlik,... chodzi o tb2560 z 16vt, ma flansze t3, tb2810 z 20vt ma flansze t25/28

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Delta HF - turbosprężarka z Kappy 2.0 16v 205KM?

Post autor: evo » 12 wrz 2013, 20:33

thema 16vt ma obudowę turbiny z a/r0,36, dedry/delty tb0367 maja 0,42-wieksze gardło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”