Kappa 2.4TDS - alternator

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: tadek125 » 01 paź 2013, 22:34

tak, dosłownie pare minut w focusie i dmucha powietrzem troche tylko chłodniejszym od tego co jest na silniku rozgrzanym do 90 stopni
no i w ogole silnik szybciej 2 razy sie nagrzewa

zobaczymy tu
jak bedzie działało dobrze to sie pochwale
pewnie w przyszłym tygodniu to zamontuje bo nie mam jescze wszystkiego w domu
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: tadek125 » 02 paź 2013, 8:45

moim problemem jest to ze mam podartą etykietke na alternatorze
Jedyne co udało mi się odczytać to Firma Denso
i numery 71780104 choć trzeciej cyfry od końca nie jestem pewny

Da się jakoś sprawdzić po numerze ile ma amper??
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Alan

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: Alan » 02 paź 2013, 9:18

Co sie nie da jak się da? m

:link:Proszę :)

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: tadek125 » 02 paź 2013, 13:02

czyli niestety mam 100 A :(
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: tadek125 » 16 paź 2013, 11:53

Witam ponownie
zamontowałem to ustrojstwo :)
podłączyłem tylko 3 świece
czwartą zostawiłem na zapas, ale i tak ją w końcu podłącze bo dużo napięcie nie spada na dotychczasowych 900W

rezultat
900W nagrzewa w 4 i pół minuty i dmucha ciepłym powietrzem
następna minuta już jest gorąco
Jak mówiłem w zapasie mam kolejne 300W i zamierzam je wykorzystać hehe

bałem się początkowo o moc alternatora ale jeśli ja to będe używał nie więcej jak z 5 razy w tygodniu po 5 minut i to tylko jak będzie bardzo zimno to bez obaw wszystko wytrzyma :D
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: volf » 16 paź 2013, 20:58

Daj link do tego podgrzewacza i pochwal się sposobem i miejscem montażu tego ustrojstwa :)
Też mam ochotę coś takiego zmontować w jtd, bo te silniki jednak są dość oporne w nagrzewaniu w stosunku do tds :-?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: tadek125 » 16 paź 2013, 22:53

http://allegro.pl/duzy-podgrzewacz-plyn ... 95802.html

zamontowane na wężu idącym od termostatu do nagrzewnicy (na wejściu) obok zaworku bezpieczeństwa
trzeba zadzwonić do sprzedawcy i poprosić o grubość krućców 19mm bo te na aukcji są 17mm
wąż przecinamy, wycinamy kawałek (lepiej 3 razy po troche niż raz a za dużo hehe) i wkładamy w wycięte miejsce pogrzewacz i zaciskamy opaskami
ot cała filozofia :D

prosty schemacik instalacji elektrycznej jest na stronie allegro podgrzewacza
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: volf » 16 paź 2013, 23:14

Dzięki.
Ten czujnik termiczny też zastosowałeś?
Mógłbyś zrobić fotkę jak to się pod maską prezentuje :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: stabraf » 16 paź 2013, 23:58

Ten sam sprzedawca ma grzałkę z króćcami 19mm :link:
albo też na 19mm tylko z trzema grzałkami i tańsza :link:

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11975
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: topcio » 17 paź 2013, 7:33

Fajny patent :) , gdzie masz zamontowany włącznik?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: tadek125 » 17 paź 2013, 17:14

dziś podłączyłem 4 świece i powiem tak
różnicy w obciążeniu prawie nie ma
a jak się teraz bedzie szybko nagrzewać to sprawdze w nocy :D

tak, widziałem po forach że narzekają na te termiki ale tu działa bardzo dobrze, wyłącza sie gdzieś w okolicy 65-78 stopni
wyłącznik obowiązkowo z diodą w środku, żeby było widać czy termik zadziałał
Wyłącznik zamontowałem troche niżej przycisku do zerowania kilometrów (patrząc oczami kierowcy, wyłącznik jest za przełącznikiem kierunkowskazów)

hmmm zdjęcia może nie będe robił bo przy podłączaniu czwartej świecy zrobiła mi się już tam pajęczyna :lol:
specjalistą od układania przewodów nie jestem hehe grunt żeby działało,tak że nie ma się czym chwalić :D


aha, zawsze można taką grzałkę kupić używaną na allegro oryginalną z jakiegoś auta za gdzieś około 40-50zł, tylko że są dwa powody dla któych kupiłęm właśnie tą i o wiele droższą:
-po 1 primo - oryginalnymi steruje ECU i są prawie zawsze załączane po rozruchu silnika, więc nie wiadomo czy świece zaraz nie będą do wymiany i koszt zrobi się jeszcze większy
- po 2 primo - oryginalne grzałki mają mniejszą moc, bo np taki focus o któym mówiłem ma 450W a są też inne nie przekraczające 600W (o ile sie nie myle) a moja po podłączeniu 4 świec daje moc 1.3kW :D
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: volf » 17 paź 2013, 23:03

Sprawdzałeś może napięcie w instalacji (na akumulatorze) przy załączonych 3 oraz 4 świecach, oczywiście na wolnych obrotach?
Pytam, bo mam zamiar zamontować światełka dzienne Philips i one się wyłączają przy napięciu ok. 13V.
O to zdjęcie to bym jednak prosił, nikt nie będzie krytykował-przecież to nie forum fotograficzne :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: tadek125 » 19 paź 2013, 12:25

volf pisze:Sprawdzałeś może napięcie w instalacji (na akumulatorze) przy załączonych 3 oraz 4 świecach, oczywiście na wolnych obrotach?
Pytam, bo mam zamiar zamontować światełka dzienne Philips i one się wyłączają przy napięciu ok. 13V.
O to zdjęcie to bym jednak prosił, nikt nie będzie krytykował-przecież to nie forum fotograficzne :)

Pomiar dla Ciebie:
1. Wolne obroty, wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu - ładowanie - 14.12v
2. Podłączone 3 świece - 13.96v
3. podłączone 4 świece - 13.91v
4. 4 świece + światła mijania - 13.86v
5. 4 świece + światła mijania + pełny nawiew - 13.20V i spada 0.01v co 2 sekundy

czyli wniosek, troche za słaby alternator - ale przez te pare minut dziennie spokojnie wytrzyma, a tym bardziej że podobno w większości jtd są alternatory 120A co by w zupełności wystarczało

ale, jeśli choć byś miał 100 A alternator a używał byś innych świateł dziennych (domyślam się że będą to ledy) to problem ze spadającym napięciem w twoim przypadku by znikł :)

Pojawił się jednak problem po podłączeniu 4 świecy.
termik który jest zamocowany na obudowę grzałki działa nieprawidłowo
przy podłączonych 3 świecach płyn wolniej się nagrzewał przez co był czas na nagrzanie obudowy całej grzałki i wtedy działało dobrze
teraz gdzie czas nagrzewania uległ skróceniu o prawie minutę obudowa nie potrafi się nagrzać tak szybko do tych 70 stopni i termik działa dopiero przed 90 stopni
Zrobiłem taką próbę że przykleiłem go do węża zaraz za grzałką i zaizolowałem odrobiną waty szklanej żeby napór zimnego powietrza z zewnątrz nie schładzał wyłącznika termicznego (na zdjęciu jeszcze tego nie widać, tu jest w oryginalnym miejscu)

Czas nagrzewania silnika, a w efekcie otrzymania ciepłego powietrza w kabinie, da się dodatkowo przyśpieszyć zasłaniając chłodnicę (tak robiłem każdej zimy) np plastikową tekturą.


Zdjęcie :D

Obrazek

Nie śmiejcie się z nie profesjonalnej instalacji elektrycznej :D hehe
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: volf » 21 paź 2013, 19:32

Czyli można zamawiać wersję z 4-ma świecami :)
Masz jeden przekaźnik na 2 świece, bo chyba tak by z fotki wynikało :?:
Co do tej mocy to chyba jest nieco przesadzona i faktycznie to pewnie będzie połowa z tych 1400W...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
tadek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 228
Rejestracja: 12 cze 2007, 0:00
Imię: Ted
Lokalizacja: Kacwin

Re: Kappa 2.4TDS - alternator

Post autor: tadek125 » 21 paź 2013, 23:35

Mam po jednym przekazniku na jedną świecę i po jednym bezpieczniki 30A tylko na fotce tego nie zlapalo.
Pobór mocy chyba jest wysoki bo przewody 2,5 mm są ciepłe a kabel masujacy 6mm na 3 świece był w sam raz a na 4 już dołożyłem drugi 6mm bo na jednym robił się gorący.
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”