Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: Hanka » 02 sty 2014, 19:41

Witam serdecznie!
Stałam się niedawno szczęśliwą posiadaczką Lancia Musa 1.3 90KM (2008) półautomat
Zastanawia mnie kilka rzeczy, nie mogę znaleźć na ich temat informacji w instrukcji...
Czy przy otwieraniu drzwi od strony kierowcy zawsze występuje taki specyficzny dźwięk? Pan, który mi sprzedał auto, powiedział, że to naciąganie sprzęgła.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: SIWY155 » 02 sty 2014, 21:09

Dobrze, że nie dołożył korby do nakrecania sprężyny:-) Fajna bzdura:-) Tak na poważnie to dźwięk, który słyszysz to dźwięk pompy ciśnienia w module selespeed, której zadaniem jest przygotowanie ciśnienia oleju w układzie tak aby możliwe było załączenie sprzęgła i przełączanie biegów. Niepokojące byłoby gdyby tej pompy nie było słychać. No i uważaj...nie wsiadaj prawymi drzwiami-pompa sprzężona jest z zamkiem drzwi kierowcy.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: Hanka » 02 sty 2014, 21:13

Dziękuję ślicznie za odpowiedź!!!

Awatar użytkownika
lysholm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 04 lis 2012, 17:32
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: lysholm » 02 sty 2014, 21:15

A tak konkretnie, to w Ypsilonach i Musach Selespeed nazywa się D.F.N. (DOLCE FAR NIENTE) : yesyes :

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: SIWY155 » 02 sty 2014, 21:19

lysholm pisze:A tak konkretnie, to w Ypsilonach i Musach Selespeed nazywa się D.F.N. (DOLCE FAR NIENTE) : yesyes :
To język handlowy lub nazewnictwo, ja z przyzwyczajenia posługuję się językiem technicznym.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: Wilkin » 02 sty 2014, 21:19

SIWY155 pisze:Dobrze, że nie dołożył korby do nakrecania sprężyny:-) Fajna bzdura:-) Tak na poważnie to dźwięk, który słyszysz to dźwięk pompy ciśnienia w module selespeed, której zadaniem jest przygotowanie ciśnienia oleju w układzie tak aby możliwe było załączenie sprzęgła i przełączanie biegów. Niepokojące byłoby gdyby tej pompy nie było słychać. No i uważaj...nie wsiadaj prawymi drzwiami-pompa sprzężona jest z zamkiem drzwi kierowcy.
Czyli naciąganie sprzęgła ;)
Jak zwał tak zwał - ale wiedział o czym mówi ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: jakubg » 02 sty 2014, 21:21

Tutaj także służę instrukcją.

Podpinając pod komputer i tak jest to selespeed.
Przeciągnij liny...
Co ciekawe selespeed też występuje w Oplu Vectra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: Hanka » 02 sty 2014, 21:48

Podsumowując :) dobrze, że to słyszę :)
A jak zostawiać samochód? Faktycznie na N? i z zaciągniętym ręcznym? czy można na wrzuconym biegu?

Awatar użytkownika
lysholm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 04 lis 2012, 17:32
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: lysholm » 02 sty 2014, 21:57

Z tego co pamiętam z Ypsilona to wajchę na środku zostawialiśmy :) A co do Selespeed VS D.F.N.- nazwa marketingowa, ale pomyślałem, że skoro forum jest Lanciowe, to i nomenklatura taka może być :)

Hanka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
Imię: Anka
Lokalizacja: Jasło

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: Hanka » 03 sty 2014, 8:53

Ja sobie tak uściślę :) Na środku czyli na funkcji drive po prostu, prawda?

dziękuję za wszystkie odpowiedzi!!

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: Nat » 03 sty 2014, 9:04

Hanka pisze:Podsumowując :) dobrze, że to słyszę :)
A jak zostawiać samochód? Faktycznie na N? i z zaciągniętym ręcznym? czy można na wrzuconym biegu?
Na N raczej nie, chyba że chcesz doprowadzić producenta na skraj zawału ;)
Cytat z instrukcji od Musy:
"PARKOWANIE SAMOCHODU
Aby zaparkować bezpiecznie niezbędne jest, z nogą na pedale hamulca, włączenie 1 biegu lub wstecznego (R) i gdy znajdujemy się na drodze pochyłej zaciągnięcie hamulca ręcznego; niezbędne jest, ponadto zaczekać na zniknięcie z wyświetlacza wielofunkcyjnego włączonego biegu, przed zwolnieniem pedału hamulca.
OSTRZEŻENIE Nie opuszczać NIGDY samochodu przy skrzyni biegów na luzie (N)."
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: jakubg » 03 sty 2014, 9:39

Ja zostawiam na N i zaciągam ręczny.
Denerwuje mnie jak przy odpaleniu auta już piszczy skrzynia, że zostawiłem na włączonym biegu. Zresztą i tak zaraz przechodzi w tryb N i trzeba wbić bieg ponownie.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: Nat » 03 sty 2014, 14:43

Przy "zostawionym" biegu do przodu też piszczy?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: jakubg » 03 sty 2014, 15:19

Tak przy odpaleniu auta gdzie lewarek został na "pozycji" D to przełącza na N i piszczy sygnalizując brak biegu. :)
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
lysholm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 04 lis 2012, 17:32
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - ładowanie sprzęgła?

Post autor: lysholm » 03 sty 2014, 17:18

Piszczy sygnalizując brak wciśniętego pedału hamulca- tak przynajmniej robiła nasza Ypsilon z tego co pamiętam. A na N nie powinno się zostawiać- przynajmniej wg. instrukcji, a i w ASO też tak mówili. Nie wiem tylko czy jedynie ze względów bezpieczeństwa czy też z powodów mechanicznych?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”