Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Polej » 03 sty 2014, 22:58

WP_20140103_002.jpg
Niewiele widać, jednak da się zauważyć, że strumień światła nie jest tak spłaszczony, jak u Ciebie. Widzę, że znalazłeś winowajcę problemu, ostożnie przy naprawie. Nie lepiej oddać reflektor do regeneracji profesjonalistom?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Borek » 03 sty 2014, 23:28

Byłoby zdecydowanie lepiej, bo od razu bym sobie zafundował pokrycie odblasków na nowo, polerkę szkła itp. Niestety w tym momencie muszę to już skończyć, bo przecież lampy bez przysłony nie odpalę (wyłamała się samodzielnie od wstrząsów już podczas demontażu), a z jedną niesprawną też nie podjadę pod warsztat. Niemniej tak się pewnie skończy, że jak naprawię ten kapturek, to podjadę pod taki serwis, wymontuję im lampy i poproszę o kompletną odnowę - na twojej fotce widzę, że jest o co walczyć. Dzięki za porównanie. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Borek » 06 sty 2014, 16:57

Jako że prośba była, to wrzucam paczkę zdjęć rozklejonej lampy ksenonowej. Jest do niej przymocowana przetwornica i kilka dodatkowych kabelków, poza tym podobno jest inny odblask w środku i na moje oko inne ryfle na kloszu. Dodatkowo z okazji ułamania można się bliżej przyjrzeć kształtowi tego metalowego koszyka formującego wiązkę. Jest to kawał poczernionej blachy giętej na ten kształt, nie ma w tym absolutnie żadnych spoin. Z tego wynikają niektóre "dziwne" prześwity i wąskie paski światła wydostające się z reflektora, bo w niektórych miejscach między ściankami są po prostu szczeliny. Korzystajcie, bo okazja. :lol:

Paczka na hostingu, bo tak jest wygodniej niż robić galerię na jakiejś stronie.

http://www.sendspace.com/file/npvouu

EDIT: Link zmieniony w związku z poniższym. Na DFH nigdy nie spotkałem się z trojanem, ale skoro jest sygnał... ;)
Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 17:31 przez Borek, łącznie zmieniany 1 raz.
Drop a gear and disappear!

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Polej » 06 sty 2014, 17:10

Borek pisze:
Paczka na hostingu, bo tak jest wygodniej niż robić galerię na jakiejś stronie.

http://www.datafilehost.com/d/c8437f2f
Wrzuć to proszę na serwer, który nie ściąga trojanów, np na www.sendspace.com
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Tomzik » 09 sty 2014, 19:34

Michor pisze:NIe spodziewaj się jakiegoś "turbo" schodka, bo go na halogenach też wyraźnego nie ma. (see attached picture).
Obrazek
W zeszłym roku rozkleiłem lampy w Delcie, wyczyściłem szkła i lustra oraz powkładałem lustra w "jabłka" regulacyjne i...
2014-01-09-0903.jpg
"schodki" wydają mi się całkiem wyraźne ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: volf » 09 sty 2014, 20:29

A tak trochę poza tematem-czy były oryginalne ksenony w wersji kappy kombi?
Ciekawe co wówczas z samopoziomowaniem?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Borek » 09 sty 2014, 20:35

Tomzik - to z Delty, a nie z Kappy? Bo lampy raczej nie te same, więc różnica ma prawo być. ;)
Volf - były o ile mi wiadomo. Pomimo nivomatów system poziomowania był chyba ten sam, kwestia oszczędności w postaci jednego układu dla wszystkich.

Tymczasem mnie pozostała naprawa regulacji poziomej (bo mi pękł ten element z "jabłkiem"), umycie i sklejenie klosza. Koszyk odcinający tkwi na swoim miejscu elegancko, chociaż czas pokaże wpływ drgań i temperatury. Najwyżej znajdę drugi reflektor. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Tomzik » 09 sty 2014, 20:56

Z Delty, ale moim skromnym zdaniem nie powinno być odchyłek, każda "zdrowa" lampa, nawet z żarówkami i ryflowanym szkłem powinna mieć wyraźną linię światło-cień w formie tego "schodka".

Jakiekolwiek "rozmazanie" tej linii podziału na moje świadczy o jakimś defekcie.

Oczywiście lampy soczewkowe będą miały tą linię jeszcze ostrzejszą i wyraźniejszą, niemniej moja fotka pokazuje, że stara lampa szklana z żarówką też może (i powinna) świecić z wyraźną a nie rozmytą linią podziału.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Borek » 09 sty 2014, 21:06

Zobaczymy efekt jak umyję te rozklejoną. Jeśli będzie wyraźna różnica lewo/prawo, to kupuję lampy halogenowe na zastępstwo i biorę się za prawą. Jak nie będzie to i tak kupuję, na wypadek konieczności demontażu lampy... żeby mi chociaż wóz nie stał z dziurami na ulicy. : lol :

Mimo to racji przyznać nie mogę. Robocze Iveco jest tego... ups, zeszłoroczne już, ale już od nowości żeby widzieć taką ostrą granicę jak na Twojej fotce, to trzeba było stanąć bliżej ściany. Taka uroda lampy, każda jest inna pomimo takich samych głównych założeń.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Michor » 10 sty 2014, 3:38

Tomzik, Zdrowa lampa w R19 ->
lampa na H4 piękna równa i wyraźna granica.
lampa na H1? - już nie do końca.
lampa H4 w Polo 6n by hella - tak samo, pięknie jak wręcz "na soczewce"
lampa na H7 w Mondeo mk7- schodek średniawo, ostrość średniawo. (lampa FF)
Lampa na H7 w nowym C5 - schodek bardzo średniawo, ostrość jakotako (lampa FF)

mam na stole odbłyśnik z lampy i się w ostatni weekend bawiłem trochę porównując (bazowo bez szkła):
H7 z H7 zenon, H7R zenon i D2S.

Da się sporo wygasić refleksów jeżeli podobnie jak w lampie fabrycznej, "wymatuje" się dolną część odbłyśnika.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Tomzik » 10 sty 2014, 17:14

W Delcie jest H1, chyba moja nie świeci jednak źle?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - jak prawidłowo świecą ksenony?

Post autor: Michor » 10 sty 2014, 17:21

Świeci bardzo dobrze.
Ale (wbrew pozorom) za dużo światła przed samochodem, i zbyt ostre odcięcie to nie jest dobrze:)

światła ma być najwięcej przy odcięciu, za dużo bezpośrednio przed samochodem powoduje że oczy przystosowują się do mocniejszego "źródła" i w efekcie widzenie na "dystans" jest osłabione.

ostre odcięcie, przy jeżdżeniu po wybojach, górkach itp itd, powoduje że widoczne są jego ruchy (to raz), dwa, dzięki rozmyciu, coś tam zawsze świeci ponad linię (co się może przydać w krytycznych sytuacjach).

Często gęsto, nawet fabryczne xenony nie mają odcięcia na "żyletkę" tylko specjalnie soczewki są "matowane" w różny sposób po to żeby to odcięcie rozmyć.

Temat rzeka.
Tak samo barwa światła.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”