Thema - wspornik silnika.
Thema - wspornik silnika.
Witam, nie wiem czy fachowo to określiłem ale silnik w Themie 2.0 i.e. 8V jest zamocowany m.in. przy pomocy wspornika który jest przykręcony obok rozrządu. Niestety gwinty w dwóch otowrach w bloku silnika zostały zerwane i nie mozna już ich przegwintować. trzeba więc podobno nabić jakieś tuleje czy coś. Czy możecie mi polecić kogoś w okolicach W-wy kto za rozsądną cenę i porządnie mógłby to zrobić?
Thema - wspornik silnika.
naprawdę postaraj się o porządny warsztat - bardzo łatwo to spieprzyć - ja już ro robiłem (w Lublinie) i musiałem dawać do poprawki - i nie oszczędzaj na tym bo za 2 lata znów silnik zacznie Ci latać ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema - wspornik silnika.
Gwoli ścisłości te śruby są wkręcane w głowicę, nie w blok silnika, można wymienić głowicę na taką z niezerwanymi gwintami, rozwiercanie może skończyć się przez przypadek wwierceniem w jakiś kanał w głowicy, jest tam dość ciasno. Są w sprzedaży profesjonalne zestawy naprawcze do naprawy takiego gwintu. Wygląda to jak spiralka z drutu którą na specjalnym kleju osadza się w nagwintowanym otworze. Z racji że jak wiadomo głowica jest z alumninium, trzeba to zrobić dość starannie i zestawem naprawde dobrym. Wszelkie półśrodki i inne wynalazki szybko doprowadzają do stanu poprzedniego. W przypadku znacznego wysunięcia się tych śrub istnieje możliwość że tulejki dystansowe wpadną pomiędzy kółka rozrządu i dalej nie trzeba pisać.
Thema - wspornik silnika.
Witam,
Opisany przez Prezesjm sposób naprawy to jedyne rozsądne rozwiazanie problemu - spirala+klej. I należy usunąć przyczynę zrywania gwintów poprzez dobranie właściwej długości śrub lub grubości podkładek.
Pozdrawiam
Opisany przez Prezesjm sposób naprawy to jedyne rozsądne rozwiazanie problemu - spirala+klej. I należy usunąć przyczynę zrywania gwintów poprzez dobranie właściwej długości śrub lub grubości podkładek.
Pozdrawiam
Wspornik silnika
Dzieki wszystkim za info. Naprawę już wykonałem. Kosztowało mnie to 250 zł. za rozwiercenie i przegwintowanie dwóch otworów w głowicy ze średnicy 10 mm na 12 mm. Nie wiem czy to drogo ale inni mechanicy żądali ode mnie od 400 do 700 zł. twierdząc że konieczne jest wymontowanie silnika z auta. Tym się udało bez takiego demontażu i na razie jest ok. Mam nadzieję że nie bede miał już z tym problemu.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2006, 20:12 przez adamsiekierski, łącznie zmieniany 1 raz.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Re: Wspornik silnika
Jesli przy kolejnym ewentualnym montarzu tej lapy bedziesz smarowal sruby olejem i dokrecal z umiarem to bedzie to na lata. Ja zalatwilem juz w kilku Lanciowych silnikach gwinty w glowicy wiec wiem co to znaczy i jak temu zapobiegac."adamsiekierski" pisze:...Mam nadzieję że nie bede miał już z tym problemu.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS