Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
zawór jest nowy, wężyki sprawdzone te co były sparciałe też już wymienione na nowe.
Turbo teoretycznie też jest zrobione.
Tam gdzie je robili twierdzą, że pracuje prawidłowo (Gładysek w Krakowie)
Jak lekko powinna chodzić ta sztanga od geometrii? czy spokojnie powinienem móc ją wcisnąć palcem ( raczej nie jest to obecnie możliwe, trzeba przyłożyć dużą siłę. łatwiej jest zassać ustami przez wężyk wtedy sztanga się chowa)
Nie wiem po prostu na ile % powinienem się upominać w serwisie turbo o jej czyszczenie albo ewentualnie czy nie spierniczyli geometrii w turbinie przy regeneracji
pozdr
Turbo teoretycznie też jest zrobione.
Tam gdzie je robili twierdzą, że pracuje prawidłowo (Gładysek w Krakowie)
Jak lekko powinna chodzić ta sztanga od geometrii? czy spokojnie powinienem móc ją wcisnąć palcem ( raczej nie jest to obecnie możliwe, trzeba przyłożyć dużą siłę. łatwiej jest zassać ustami przez wężyk wtedy sztanga się chowa)
Nie wiem po prostu na ile % powinienem się upominać w serwisie turbo o jej czyszczenie albo ewentualnie czy nie spierniczyli geometrii w turbinie przy regeneracji
pozdr
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Turbo nie chodzi dobrze. Kołysze doładowanie.
Zrób test z odłączonym przepływomierzem i zamieść log proszę - bo czasem takie psikusy lubi płatać - wiec odłacz i zrób log z odłaczoną przepływką.
Zrób test z odłączonym przepływomierzem i zamieść log proszę - bo czasem takie psikusy lubi płatać - wiec odłacz i zrób log z odłaczoną przepływką.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Udało mi się zrobić logi bez przepływki
za pierwszym razem powstał jakiś totalny dołek w wykresie doładowania
za drugim razem już tego nie było ale faktycznie doładowanie faluje
czy to będzie winna źle ustawionej geometrii czy zacinającej się?
pozdr
za pierwszym razem powstał jakiś totalny dołek w wykresie doładowania
za drugim razem już tego nie było ale faktycznie doładowanie faluje
czy to będzie winna źle ustawionej geometrii czy zacinającej się?
pozdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Palcem ruszyć jest ciężko. Duży opór stawia ten podciśnieniowy siłownik. Ale zasysając ustami przez wężyk powinno się płynnie chować.lesny_83 pisze: Jak lekko powinna chodzić ta sztanga od geometrii? czy spokojnie powinienem móc ją wcisnąć palcem ( raczej nie jest to obecnie możliwe, trzeba przyłożyć dużą siłę. łatwiej jest zassać ustami przez wężyk wtedy sztanga się chowa)
pozdr
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Może być nieszczelność pomiędzy turbo a kolektorem dolotowym - trochę rur, no i IC tam jest.
Może być coś z sterowaniem turbo
Samo turbo niby nie przebija, ale nie znaczy że nie może się przycinać w roboczym zakresie pracy 0,9-1.1 bara.
Rozbierz cały dolot od turbo do kolektora i obejrzyj.
Może IC się gdzieś poci olejem ?
Zakasaj rękawy i do roboty !
Może być coś z sterowaniem turbo
Samo turbo niby nie przebija, ale nie znaczy że nie może się przycinać w roboczym zakresie pracy 0,9-1.1 bara.
Rozbierz cały dolot od turbo do kolektora i obejrzyj.
Może IC się gdzieś poci olejem ?
Zakasaj rękawy i do roboty !
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
niby wszytko było sprawdzane ale w weeken może to porozkręcam jak będę miał chwile
mam jeszcze pytanie czy macie jakiś prosty sposób na sprawdzenie szczelności ic i jakie opaski zaciskowe polecacie?
pozdr
mam jeszcze pytanie czy macie jakiś prosty sposób na sprawdzenie szczelności ic i jakie opaski zaciskowe polecacie?
pozdr
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Witam
po dłuższej przerwie wracam do tematu.
Więc tak: dolot sprawdzony i wyczyszczony, wszystkie opaski wymienione na SGB, dwie koła IC chyba puszczały bo było zawalone olejem.
Ale niestety zamian nie było.
"Spece" od turbo stwierdzili, że gruszka jest zatarta i wymienili grusze za 250 zł :/
Wg mnie po tej operacji auto jeździ jeszcze gorzej tj za mniejszych obrotach poniżej 2200 totalny muł. Wydaje mi się, że wsadzili nową gruszkę bez żadnego zestrojenia jej z turbo. Teraz turbina nie dość, że faluje obrotami to nie dobija ciśnienia.
Jedyna poprawą jest teraz płynna praca cięgna w gruszce jak odpinam i podpinam podciśnienie
załączam logi z jazdy.
Teraz pytanie czy jest jeszcze co sprawdzać czy ta turbina jest po prostu źle zrobiona. (perypetie z Gładyskiem w Krakowie jeszcze opiszę dla potomnych)
pozdr
po dłuższej przerwie wracam do tematu.
Więc tak: dolot sprawdzony i wyczyszczony, wszystkie opaski wymienione na SGB, dwie koła IC chyba puszczały bo było zawalone olejem.
Ale niestety zamian nie było.
"Spece" od turbo stwierdzili, że gruszka jest zatarta i wymienili grusze za 250 zł :/
Wg mnie po tej operacji auto jeździ jeszcze gorzej tj za mniejszych obrotach poniżej 2200 totalny muł. Wydaje mi się, że wsadzili nową gruszkę bez żadnego zestrojenia jej z turbo. Teraz turbina nie dość, że faluje obrotami to nie dobija ciśnienia.
Jedyna poprawą jest teraz płynna praca cięgna w gruszce jak odpinam i podpinam podciśnienie
załączam logi z jazdy.
Teraz pytanie czy jest jeszcze co sprawdzać czy ta turbina jest po prostu źle zrobiona. (perypetie z Gładyskiem w Krakowie jeszcze opiszę dla potomnych)
pozdr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
No tak.
Sztanga gruszki po wymianie niewłaściwie wyregulowana. Turbo przy 2800 obr dopiero ma pełny boost, a powinno być przy niecałych 2000 obr.
Ale wymiana gruszki nic nie zmieniła. Turbo jak skakało tak skacze. Operacja wymiany gruszki pomogła jak umarłemu kadzidło.
Turbo jest nieruszone - a przynajmniej tak wynika to z logów.
PO WYMIANIE GRUSZKI:
PRZED WYMIANĄ GRUSZKI:
Jak widać jak kołysał boost tak kołysze, tylko przesunęła się praca turbiny w górę obrotów - ale to kwestia regulacji gruszki.
Sztanga gruszki po wymianie niewłaściwie wyregulowana. Turbo przy 2800 obr dopiero ma pełny boost, a powinno być przy niecałych 2000 obr.
Ale wymiana gruszki nic nie zmieniła. Turbo jak skakało tak skacze. Operacja wymiany gruszki pomogła jak umarłemu kadzidło.
Turbo jest nieruszone - a przynajmniej tak wynika to z logów.
PO WYMIANIE GRUSZKI:
PRZED WYMIANĄ GRUSZKI:
Jak widać jak kołysał boost tak kołysze, tylko przesunęła się praca turbiny w górę obrotów - ale to kwestia regulacji gruszki.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Ja bym się tu skupił na czyszczeniu VNT, + N75, przecież tez może być z nim problem i źle będzie ładował sterowanie gruszką.
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
n75 jest nowy, oryginalny.
Wszystko wskazuje na to, ze goście wydali mi turbo nie sprawdzając w ogóle geometrii.
Co do falującego doładowania to mam jeszcze jeden trop tj poduszka pod silnikiem (bo już ją słychać ale nie mogę na razie zlokalizować, która to), ale nie wiem czy miało by to wpływ podczas jazdy po raczej równej autostradzie
pozdr
Wszystko wskazuje na to, ze goście wydali mi turbo nie sprawdzając w ogóle geometrii.
Co do falującego doładowania to mam jeszcze jeden trop tj poduszka pod silnikiem (bo już ją słychać ale nie mogę na razie zlokalizować, która to), ale nie wiem czy miało by to wpływ podczas jazdy po raczej równej autostradzie
pozdr
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
witam znowu po dłuższej przerwie
założyłem nowy wątek bo chce już rozwiązać sprawę turbiny raz na zawsze:
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 50#p701550
zastanawiam jak się bardzo skomplikowane jest samodzielne czyszczenie geometrii? robił to już ktoś z was?
pozdr
założyłem nowy wątek bo chce już rozwiązać sprawę turbiny raz na zawsze:
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 50#p701550
zastanawiam jak się bardzo skomplikowane jest samodzielne czyszczenie geometrii? robił to już ktoś z was?
pozdr
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Robiłem u siebie. Czyszczenie zmiennej geometrii to prosta operacja.lesny_83 pisze:witam znowu po dłuższej przerwie
założyłem nowy wątek bo chce już rozwiązać sprawę turbiny raz na zawsze:
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 50#p701550
zastanawiam jak się bardzo skomplikowane jest samodzielne czyszczenie geometrii? robił to już ktoś z was?
pozdr
Chwilkę schodzi z demontażem i ponownym montażem turbiny. To chyba najgorsza część.
Jak masz turbinkę zdemontowaną to wystarczy odkręcić kilka śrubek, wyczyścić i zmontować jak było. Inaczej złożyć się turbiny nie da.
Także jeśli nie masz "2 lewych rąk" i potrafisz np zamek w drzwiach wymienić to i zmienną geometrię wyczyścisz
Spokojnie w kilka h da się to zrobić.
A tak to w praktyce wygląda:
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Jeśli mój samochód przy mocnym wciśnięciu gazu traci moc i zapala się kontrolka silnika, po czym jak zgaszę i odpalę silnik od nowa to znów normalnie jedzie oznacza to, że mam do wymiany owy zawór sterowania turbo? Przy okazji zapytam czy zaślepienie EGR w 1.9jtd 115km jest normalne? Bo jeden mechanik mówił, że to zawór elektroniczny i nie bardzo z tym zaślepianiem
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
W tym silniku możesz zaślepiać bez problemu.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX