Wybór warsztatu/serwisu - co warto wiedzieć/aspekty prawne

Polecane i odradzane serwisy i sklepy, polecane części zamienne i regeneracje miejsca w których można je kupić bądź zregenerować, rabaty oraz ulgi dla klubowiczów
Awatar użytkownika
BcN
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 02 maja 2012, 21:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk

Wybór warsztatu/serwisu - co warto wiedzieć/aspekty prawne

Post autor: BcN » 07 kwie 2014, 22:08

Wybór warsztatu/serwisu nie jest prosty, ale za to bardzo ważny dla naszych finansów oraz dla naszego bezpieczeństwa na drodze. Warto więc wybrać dobrze. Wątek ten będzie dotyczył porad dla forumowiczów, co warto wiedzieć wybierając warsztat/serwis, jakie mamy prawa i co nam przysługuje. Poniższe aspekty to ideały, dalekie od naszej rzeczywistości, warto jednak na niektóre z nich zwrócić uwagę.

Zacznę temat od kilku wskazówek, z biegiem czasu umieszczę także kilka krótkich opinii prawnych na temat praw klienta w kontakcie z warsztatem.

Zanim wybierzesz warsztat
1. Zrób research warsztatów, które specjalizują się w naprawie konkretnego auta.
2. Zajrzyj do warsztatu na wizję lokalną. Przyjrzyj się warunkom technicznym warsztatu.
3. Certyfikaty ukończonych kursów mechaników - im więcej tym lepiej.
4. Jeśli wybrałeś, ale nadal nie czujesz, że to najlepszy wybór - po prostu bądź przy naprawie. Patrząc na ręce będziesz mógł dostrzec nieprawidłowości.

Wybrałeś warsztat
1. Wstępna diagnoza/wywiad środowiskowy - czyli rozmowa, co się dzieje z autem. Przedstawienie problemów, a także i przeszłości pojazdu, bo to może mieć czasami wpływ na aktualne usterki.
2. Umowa o dzieło - nie jest konieczna i sporo warsztatów jej nie podpisuje, tym bardziej w renomowanych warsztatach, ale czasami taka praktyka pozwala uchronić się przed kosztami, których nie było we wstępnych kosztorysach, itp.
3. Protokół wstępny/Kosztorys - wpisuje się w niego obecny stan auta z uszkodzeniami, widocznymi otarciami, stanem paliwa i aktualnym przebiegiem. W tym momencie powstaje także KOSZTORYS, czyli planowany zakres prac i przybliżona cena części oraz usługi.
4. Co jeśli pojawią się dodatkowe usterki, wykryte w trakcie naprawy auta? Jeśli mechanik zauważy kolejne usterki powinien nas poinformować telefonicznie w celu uściślenia zakresu prac, przed ich rozpoczęciem. Niestety różnie z tym bywa.
5. Warto wymagać od warsztatu/serwisu, żeby okleił tapicerkę folią, żeby nie uległa zniszczeniu ani zabrudzeniu. Niektóre warsztaty mają to w standardzie, nie wszystkie jednak.

Po wykonaniu roboty
1. Odbierając auto można sporządzić protokół odbiorczy. Nie jest to konieczne!
2. Warsztat powinien wystawić nam rachunek lub fakturę. Te dokumenty są niezbędne (dlaczego, napiszę jeszcze w kolejnych postach).
3. Po wymianie warsztat powinien pokazać wymienione części. Najczęściej warsztat wkłada je w pudełka po nowych częściach i pokazuje klientowi.

Na dzisiaj tyle. Zapraszam innych forumowiczów do wypowiadania się. Co dla Was jest ważne przy wyborze warsztatu?
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 23:22 przez BcN, łącznie zmieniany 2 razy.
Lancia Thesis 3.2

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Wybór warsztatu/serwisu - co warto wiedzieć/aspekty praw

Post autor: Nat » 07 kwie 2014, 22:18

Umowa o dzieło?
Protokół wstępny?
Protokół odbiorczy?
Albo jesteś świeżo upieczonym prawnikiem, albo idealistą.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
BcN
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 02 maja 2012, 21:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk

Re: Wybór warsztatu/serwisu - co warto wiedzieć/aspekty praw

Post autor: BcN » 07 kwie 2014, 22:22

Nat pisze:Umowa o dzieło?
Protokół wstępny?
Protokół odbiorczy?
Albo jesteś świeżo upieczonym prawnikiem, albo idealistą.
Prawnikiem to nie ;) Natomiast widzisz, wiele ciekawostek się można dowiedzieć... i do tego jest ten wątek. Oczywiście jest to ideał, daleki od rzeczywistości, niemniej jednak warto zwracać uwagę na niektóre elementy, żeby się później nie rozczarować.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 22:57 przez BcN, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thesis 3.2

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3456
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Wybór warsztatu/serwisu - co warto wiedzieć/aspekty praw

Post autor: Flyman » 07 kwie 2014, 22:27

Znam taki warsztat. Jest pod Zurichem. Tam sam wjazd na stanowisko kosztuje 150 frankow, komputer 300 fr.
No ale gwarancje masz na wszystko i uzupelnianie plynu do szyb za friko.

belial666

Re: Wybór warsztatu/serwisu - co warto wiedzieć/aspekty praw

Post autor: belial666 » 07 kwie 2014, 22:30

Albo samemu zadbać o swoje auto.
I nie pchać w ręce cieci

Awatar użytkownika
BcN
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 210
Rejestracja: 02 maja 2012, 21:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk

Re: Wybór warsztatu/serwisu - co warto wiedzieć/aspekty praw

Post autor: BcN » 07 kwie 2014, 22:30

Flyman pisze:Znam taki warsztat. Jest pod Zurichem. Tam sam wjazd na stanowisko kosztuje 150 frankow, komputer 300 fr.
No ale gwarancje masz na wszystko i uzupelnianie plynu do szyb za friko.
Flyman to trochę daleko - może coś bliżej się znajdzie ;)
Lancia Thesis 3.2

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wybór warsztatu/serwisu - co warto wiedzieć/aspekty praw

Post autor: Michor » 07 kwie 2014, 22:54

AHAHahahahahAHAHAHahah się uśmiałem....

To teraz jak jadę klocki wymieniać to mam to wszystko robić po kolei?
Może protokół zdawczo obiorczy z opinią niezależnego rzeczoznawcy z PZMot że naprawa została dokonana poprawnie, łacznie z rozebraniem silnika na częsci pierwsze w celu oceny czy mechanik nie wymienił tłoków na inne?


proszę was....
Z mechanikiem jak z lekarzem- nie ufasz- idź do innego.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Serwisy, sklepy, zamienniki i regeneracje :::”