Cześć.
Zakupiłem takie cudo - http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 02241.html
Na Lumie 920 ściągnąłem taki oto programik - http://www.windowsphone.com/pl-pl/store ... 735854493c
oraz taki - http://www.windowsphone.com/pl-pl/store ... ea7536a337
Niestety z Lybrami chyba to nie współpracuje.
Ktoś ma doświadczenia w tym temacie ?
http://www.windowsmania.pl/dyskusja-ogo ... chod-8634/
Z innymi samochodami to działa.
Słabe możliwości ale troszkę zabawy jest i można sobie błędy kasować.
Czy to się da z naszymi Lybrami uruchomić ?
Diagnostyka za pomocą bluetooth i ELM237
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 08 kwie 2014, 22:21
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Diagnostyka za pomocą bluetooth i ELM237
Tak mam, poczytaj nt nieszczęsnego opornika w tym interfejsie Mam podobny i w Subaru działało w Lanci nie - tzn działało tylko z ECU, z resztą (body, skrzynia) nie chciało.
Dla sprawdzenia potestuj z Multiscanem.
Najłatwiej sprawdzić interfejsc mierząc oporność między CAN high a low jeżeli wystepuje to masz ten zbędny opornik, u mnie po pozbyciu się opornika wszystko zadziałało.
Na telefonie używałem też Torque - bez problemów.
Dla sprawdzenia potestuj z Multiscanem.
Najłatwiej sprawdzić interfejsc mierząc oporność między CAN high a low jeżeli wystepuje to masz ten zbędny opornik, u mnie po pozbyciu się opornika wszystko zadziałało.
Na telefonie używałem też Torque - bez problemów.
Lancia Musa 1.4 16v
Subaru Outback 3.0H6
Pozdrawiam
Marcin
Subaru Outback 3.0H6
Pozdrawiam
Marcin
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Diagnostyka za pomocą bluetooth i ELM237
Na stronie http://forum.multiecuscan.net/viewforum.php?f=6 jest objaśnienie jak naprawić. Tak dla potomności - są interfejsy z przełącznikami.
Re: Diagnostyka za pomocą bluetooth i ELM237
Jak już pisałem koledze w jednym z tematów, pierwszym problemem jest to, że w przeciwieństwie do Musy czy Thesis, w Lybrze samym ELMem bez adapterów tudzież, bez modyfikacji połączeń wewnątrz da się połączyć chyba tylko z ECU - reszta wymaga krosowania pinów.
Do tego ogólnie ciężko się połączyć zarówno z ECU w Lybrze (podobnie i w AR156) programami uniwersalnymi. Próbowałem kilkoma "uniwersalnymi" scanerami łączyć się z Lybrą za pomocą VAG-COM (niebieski z przełącznikiem od Viakena) na USB i zazwyczaj albo się nie łączyły, albo pokazywały głupoty. Zatem z najprostszych wersji pozostaje FES tudzież MES, a na telefony FES Mobile. Tu jest kolejny problem - potrzebne jest urządzenie z Windows Mobile bądź CE, a wspomniana Lumia ma Winowsa Phone, na którym FES Mobile nie rusza.
Jak koledzy radzą sprawdź czy również nie masz tego zbędnego rezystora:
Jeśli go nie ma, a koniecznie chcesz tym się połączyć to spróbuj programem Torque Pro (o ile jest dostępny na Lumię, tudzież jeśli masz dostęp do telefonu z Androidem to ściągnij na niego i spróbuj.)
Do tego ogólnie ciężko się połączyć zarówno z ECU w Lybrze (podobnie i w AR156) programami uniwersalnymi. Próbowałem kilkoma "uniwersalnymi" scanerami łączyć się z Lybrą za pomocą VAG-COM (niebieski z przełącznikiem od Viakena) na USB i zazwyczaj albo się nie łączyły, albo pokazywały głupoty. Zatem z najprostszych wersji pozostaje FES tudzież MES, a na telefony FES Mobile. Tu jest kolejny problem - potrzebne jest urządzenie z Windows Mobile bądź CE, a wspomniana Lumia ma Winowsa Phone, na którym FES Mobile nie rusza.
Jak koledzy radzą sprawdź czy również nie masz tego zbędnego rezystora:
Jeśli go nie ma, a koniecznie chcesz tym się połączyć to spróbuj programem Torque Pro (o ile jest dostępny na Lumię, tudzież jeśli masz dostęp do telefonu z Androidem to ściągnij na niego i spróbuj.)
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX