Kappa SW 2.0 20v 155 KM - sterownik zapłonu

Awatar użytkownika
adamowski1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 10 mar 2014, 9:59
Imię: Adam
Lokalizacja: Łódź

Kappa SW 2.0 20v 155 KM - sterownik zapłonu

Post autor: adamowski1 » 13 maja 2014, 0:32

Czy ktoś z szanownych kolegów wie gdzie szukać sterownika zapłonu?,bo po wiązce nie mogę go zlokalizować,ginie gdzieś wewnątrz "bebechów" silnika.
Mam problem gdyż często robi mi się jakieś zwarcie i nie pracuje na drugim cylindrze ( a może na czwartym,bo nie wiem od której strony je liczyć),początkowo myślałem że to świeca,potem że cewka,ale wychodzi mi że jednak coś w wiązce przewodów się "pitoli" i chciałbym jeden z "podejrzanych" przewodów ominąć.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2014, 7:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa SW 2.0 20v 155 KM - sterownik zapłonu

Post autor: Borek » 13 maja 2014, 7:47

Sterownik zapłonu to chyba jest zawarty w ECU silnika i znajdziesz go w nogach pasażera. Jeśli się nie mylę to będzie to taka klapka z wykładziną na tunelu po lewej od stóp, ale może być też druga od razu pod schowkiem której nie zauważyłem. Instrukcja mówi "under the glove compartment" i oba miejsca pasują. ;)

Małe płaskie pudełko na kilka wkrętów, z napisem Motronic i wielką wtyczką na całą ściankę.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa SW 2.0 20v 155 KM - sterownik zapłonu

Post autor: stabraf » 13 maja 2014, 10:43

Pod schowkiem za plastikiem ;)
Cylindry liczy się od rozrządu ;)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa SW 2.0 20v 155 KM - sterownik zapłonu

Post autor: faraon » 13 maja 2014, 16:11

adamowski1 pisze:.... Mam problem gdyż często robi mi się jakieś zwarcie i nie pracuje na drugim cylindrze ( a może na czwartym,bo nie wiem od której strony je liczyć),początkowo myślałem że to świeca,potem że cewka,ale wychodzi mi że jednak coś w wiązce przewodów się "pitoli" i chciałbym jeden z "podejrzanych" przewodów ominąć.
W moim przypadku tzw. "wypadanie zapłonu" (chwilowe lub stałe na jednym z cylindrów) było wynikiem zimnych lutów na tranzystorach/tyrystorach /niech mnie Ramzes_II poprawi jak spier : cenzura : łem nazwę/ mocy w centralce ECU. Po przelutowaniu chodzi do dziś, choć już u innego właściciela.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa SW 2.0 20v 155 KM - sterownik zapłonu

Post autor: Borek » 13 maja 2014, 16:23

To i takie jaja się mogą dziać? Kuuuuurde... Lancia Kappa - samochód z kraju gorącego klimatu i zimnych lutów. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7281
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa SW 2.0 20v 155 KM - sterownik zapłonu

Post autor: faraon » 13 maja 2014, 16:36

Borek pisze:To i takie jaja się mogą dziać? Kuuuuurde... Lancia Kappa - samochód z kraju gorącego klimatu i zimnych lutów. :D
:lol: :lol: :lol: Po 10 latach eksploatacji w kraju zimnego piwa i gorących dziewczyn - styki maja prawo się "nadpalić" :lol: :lol:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”