Thesis 2.4 JTD 10v - wibracje w trakcie jazdy
Thesis 2.4 JTD 10v - wibracje w trakcie jazdy
Pojawił się nowy problem w moim pięknym aucie, przez który totalnie czuje się jak debil przy mechaniku :>
Właśnie zaliczyłem trasę Wrocław -> Kołobrzeg -> Wrocław, i kolejny raz pojawiły się u mnie tajemnicze wibracje.
Objaw jest taki że w zupełnie losowo wybranych momentach pojawiają się wibracje całego auta, zaczyna ściągać na prawo, a przy niskiej prędkości wyraźnie widać ruch kierownicy co obrót koła. Po zatrzymaniu samochodu, wyłączeniu silnika, i włączeniu, objaw znika. Czasem znika też w trakcie dalszej jazdy (nie zawsze na S3 miałem gdzie stanąć). Sytuacja pojawia się tylko gdy puszcze pedał gazu, lub wyłączę tempomat hamulcem.
Nie mam pojęcia nawet na co zerknąć :/
Problem z oponą i felgą odpada. Na innym zestawie opon i felg było to samo.
Hamowanie mocno, lekko, nie zmienia odczucia na kierownicy i nie ma wpływu na większe lub mniejsze wibracje ściąganie.
Objaw nasila się przy skręcie w lewo, łagodniejsze przy skręcie w prawo.
Wszystko mi wskazuje na problem z przegubami (stąd w tym dziale temat), ale dlaczego nie jest stały tylko znika? Od Kołobrzegu do Gorzowa ze 3 razy stawałem przez to, a potem od Gorzowa do Wrocławia już bez objawów dojechałem.
Spotkał się ktoś może z czymś takim? Może jakieś pomysły na co zerknąć macie?
Właśnie zaliczyłem trasę Wrocław -> Kołobrzeg -> Wrocław, i kolejny raz pojawiły się u mnie tajemnicze wibracje.
Objaw jest taki że w zupełnie losowo wybranych momentach pojawiają się wibracje całego auta, zaczyna ściągać na prawo, a przy niskiej prędkości wyraźnie widać ruch kierownicy co obrót koła. Po zatrzymaniu samochodu, wyłączeniu silnika, i włączeniu, objaw znika. Czasem znika też w trakcie dalszej jazdy (nie zawsze na S3 miałem gdzie stanąć). Sytuacja pojawia się tylko gdy puszcze pedał gazu, lub wyłączę tempomat hamulcem.
Nie mam pojęcia nawet na co zerknąć :/
Problem z oponą i felgą odpada. Na innym zestawie opon i felg było to samo.
Hamowanie mocno, lekko, nie zmienia odczucia na kierownicy i nie ma wpływu na większe lub mniejsze wibracje ściąganie.
Objaw nasila się przy skręcie w lewo, łagodniejsze przy skręcie w prawo.
Wszystko mi wskazuje na problem z przegubami (stąd w tym dziale temat), ale dlaczego nie jest stały tylko znika? Od Kołobrzegu do Gorzowa ze 3 razy stawałem przez to, a potem od Gorzowa do Wrocławia już bez objawów dojechałem.
Spotkał się ktoś może z czymś takim? Może jakieś pomysły na co zerknąć macie?
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - wibracje w trakcie jazdy
Ogólnie objaw zużytych przegubów wyróżnia się też na skręconych kołach wtedy słychać stuki
Nr. telef. 501259455
Hm, jesli masz takie cos na prostej, podczas zmiany prędkości samochodu to moze byc rozwniez objaw rozjechanych tripodow w kielichach polosi. Miales to robione w swej karierze z Teresa? Same przeguby to tak jak Belial wspomnial, bedzie wyraznie slychac na skretach. Tripody zas na prostej i przy zmianie predkosci.
Jan
Jan
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - wibracje w trakcie jazdy
Racja, ale objaw nie znika jest stały i z czasem się nasila. I w sumie też nie powodują ściągania. U mnie stuków brak, tylko wibracje i ściąganie.belial666 pisze:Ogólnie objaw zużytych przegubów wyróżnia się też na skręconych kołach wtedy słychać stuki
Właśnie myślałem o przegubach wewnętrznych, ale dalej pozostaje kwestia ściągania i znikania objawu. Przegubu wewnętrzne robiłem w mojej 156 w mJTD i pamiętam jak to wyglądało.jjash pisze:Hm, jesli masz takie cos na prostej, podczas zmiany prędkości samochodu to moze byc rozwniez objaw rozjechanych tripodow w kielichach polosi. Miales to robione w swej karierze z Teresa? Same przeguby to tak jak Belial wspomnial, bedzie wyraznie slychac na skretach. Tripody zas na prostej i przy zmianie predkosci.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - wibracje w trakcie jazdy
A obejrzyj dokładnie przednią zawiechę. Może coś tam siedzi? Może tam jest sedno problemu? Wibracje mogą iść podczas ściągania powodu "krzywego" zawieszenia. Nie to żeby było gdzieś skrzywione, ale po prostu może jakaś tuleja padła i puszcza zbieżność? No i może coś się jeszcze nałożyło. Zacząłbym od organoleptycznego sprawdzenia zawiechy. Potem, gdyby nic nie było obstawiłbym tripoda.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - wibracje w trakcie jazdy
Dokładnie
Rain jedź na geometrię,tak profilaktycznie,a bedziesz pewniejszy
Rain jedź na geometrię,tak profilaktycznie,a bedziesz pewniejszy
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - wibracje w trakcie jazdy
Sprawdzane już. Zawieszenie jest tip top :/
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - wibracje w trakcie jazdy
No to kolejny krok to półosie,co?rain pisze:Sprawdzane już. Zawieszenie jest tip top :/
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis 2.4 JTD 10v - wibracje w trakcie jazdy
Jeszcze myślałem że może mimo że tarcze i klocki wymieniałem we wrześniu jakoś, to zerknąć na nie.
No a półosie będzie trzeba rozebrać i zerknąć na nie, nawet nie sprawdzam kosztów.....
No a półosie będzie trzeba rozebrać i zerknąć na nie, nawet nie sprawdzam kosztów.....
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v