Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 lut 2014, 12:51
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Lębork
Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych
W związku z planowanym przedurlopowym serwisem auta mam kilka pytań:
1. jakiej firmy rozrząd polecacie?
2. jakie odnotowujecie spalanie, w różnych cyklach?
3. czasem do uruchomienia ciepłego silnika potrzeba delikatnie dodać gazu, gorący i zimny pali na dotyk(?)?
4. co będzie potrzebne do regulacji zaworów?
5. jaki olej do skrzyni biegów (manual)?
A podsumowując pierwsze półrocze i 12tys km - samochód na którym można polegać, niezawodny
W sumie poza olejem i tylnymi hamulcami wymieniem tylko wysprzęglik (delikatnie się pocił). Silnik i cała reszta chodzi doskonale.
Thema 2,0 8v ie 1989
1. jakiej firmy rozrząd polecacie?
2. jakie odnotowujecie spalanie, w różnych cyklach?
3. czasem do uruchomienia ciepłego silnika potrzeba delikatnie dodać gazu, gorący i zimny pali na dotyk(?)?
4. co będzie potrzebne do regulacji zaworów?
5. jaki olej do skrzyni biegów (manual)?
A podsumowując pierwsze półrocze i 12tys km - samochód na którym można polegać, niezawodny
W sumie poza olejem i tylnymi hamulcami wymieniem tylko wysprzęglik (delikatnie się pocił). Silnik i cała reszta chodzi doskonale.
Thema 2,0 8v ie 1989
Ostatnio zmieniony 24 maja 2014, 12:54 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych
gdzie nabyłeś takie cacko?
- Cromik
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 997
- Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
- Kontakt:
Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych
byłem dzisiaj oglądać Cromę z takim silnikiem. Właśnie się nad nią zastanawiam. Jakbym przez przypadek kupił, a zanosi się na to, to możemy hurtowe zakupy części zrobić
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 lut 2014, 12:51
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Lębork
Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych
....a gdzie jeszcze takie cromy są?
- Cromik
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 997
- Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
- Kontakt:
Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych
a są jeszcze takie piękne miejsca . . .
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 lut 2014, 12:51
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Lębork
Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych
Ad.3 rozwiązany, przycięty był zawór powietrza dodatkowego, wyczyszczony, działa jak należy
- ThemADI_NS
- Klubowicz
- Posty: 1346
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz
Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych
Ad.1. Wydaje mi się, że tutaj nie ma co wymyślać - iść do sklepu kupić dwa paski, napinacze - a marka? Coś Ci tam w sklepie na pewno doradzą w zależności co będą mieli na stanie
Ad.2. Z tego co pamiętam sprzed kilku lat - trasa ok. 8, po miejscu 10 (przy jeździe raczej spokojnej)
Ad.5. Ja osobiście wlał bym Valvoline parametrowo zgodny z tym co podaje instrukcja.
Ad.2. Z tego co pamiętam sprzed kilku lat - trasa ok. 8, po miejscu 10 (przy jeździe raczej spokojnej)
Ad.5. Ja osobiście wlał bym Valvoline parametrowo zgodny z tym co podaje instrukcja.
Oj... miejsca coraz mniej...
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych
regulacja zaworów polega na podmienianiu płytek na szklankach (pomiędzy krzywką wałka a szklanką naciskającą na zawór)
więc bez znajomości istniejącego luzu i zastosowanych podkładek nie ma co zaopatrywać się w "pastylki" w ciemno...
ja bawiąc się w regulację zaworów w delcie DOHC po docieraniu i portingu miałem do dyspozycji pastylki z trzech głowic
a i tak ostatecznie żeby ładnie zgrać wszystkie zawory musiałem na koniec 2 pastylki dokupić (około 5-7pln/sztuka)
więc bez znajomości istniejącego luzu i zastosowanych podkładek nie ma co zaopatrywać się w "pastylki" w ciemno...
ja bawiąc się w regulację zaworów w delcie DOHC po docieraniu i portingu miałem do dyspozycji pastylki z trzech głowic
a i tak ostatecznie żeby ładnie zgrać wszystkie zawory musiałem na koniec 2 pastylki dokupić (około 5-7pln/sztuka)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości