Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 kwie 2018, 14:47

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: 24 mar 2014, 11:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 00:00
Posty: 126
Lokalizacja: Kraków
zawór jest nowy, wężyki sprawdzone te co były sparciałe też już wymienione na nowe.
Turbo teoretycznie też jest zrobione.
Tam gdzie je robili twierdzą, że pracuje prawidłowo (Gładysek w Krakowie)
Jak lekko powinna chodzić ta sztanga od geometrii? czy spokojnie powinienem móc ją wcisnąć palcem ( raczej nie jest to obecnie możliwe, trzeba przyłożyć dużą siłę. łatwiej jest zassać ustami przez wężyk wtedy sztanga się chowa)
Nie wiem po prostu na ile % powinienem się upominać w serwisie turbo o jej czyszczenie albo ewentualnie czy nie spierniczyli geometrii w turbinie przy regeneracji
pozdr


Na górę
Post: 24 mar 2014, 14:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 00:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Turbo nie chodzi dobrze. Kołysze doładowanie.
Zrób test z odłączonym przepływomierzem i zamieść log proszę - bo czasem takie psikusy lubi płatać - wiec odłacz i zrób log z odłaczoną przepływką.

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
Post: 25 mar 2014, 22:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 00:00
Posty: 126
Lokalizacja: Kraków
Udało mi się zrobić logi bez przepływki
za pierwszym razem powstał jakiś totalny dołek w wykresie doładowania
za drugim razem już tego nie było ale faktycznie doładowanie faluje
czy to będzie winna źle ustawionej geometrii czy zacinającej się?
pozdr


Załączniki:
Komentarz: 3 bieg
3bieg.csv [4.07 KiB]
Pobrany 40 razy
Komentarz: 4 bieg II próba
4bieg bis.csv [6.85 KiB]
Pobrany 28 razy
Komentarz: 4 bieg
4bieg.csv [5.47 KiB]
Pobrany 37 razy
Na górę
Post: 25 mar 2014, 23:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Posty: 326
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Jak lekko powinna chodzić ta sztanga od geometrii? czy spokojnie powinienem móc ją wcisnąć palcem ( raczej nie jest to obecnie możliwe, trzeba przyłożyć dużą siłę. łatwiej jest zassać ustami przez wężyk wtedy sztanga się chowa)
pozdr
Palcem ruszyć jest ciężko. Duży opór stawia ten podciśnieniowy siłownik. Ale zasysając ustami przez wężyk powinno się płynnie chować.

_________________
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes


Na górę
Post: 26 mar 2014, 07:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 00:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Może być nieszczelność pomiędzy turbo a kolektorem dolotowym - trochę rur, no i IC tam jest.
Może być coś z sterowaniem turbo
Samo turbo niby nie przebija, ale nie znaczy że nie może się przycinać w roboczym zakresie pracy 0,9-1.1 bara.
Rozbierz cały dolot od turbo do kolektora i obejrzyj.
Może IC się gdzieś poci olejem ?
Zakasaj rękawy i do roboty ! :)

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
Post: 26 mar 2014, 23:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 00:00
Posty: 126
Lokalizacja: Kraków
niby wszytko było sprawdzane ale w weeken może to porozkręcam jak będę miał chwile
mam jeszcze pytanie czy macie jakiś prosty sposób na sprawdzenie szczelności ic i jakie opaski zaciskowe polecacie?
pozdr


Na górę
Post: 25 cze 2014, 20:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 00:00
Posty: 126
Lokalizacja: Kraków
Witam
po dłuższej przerwie wracam do tematu.
Więc tak: dolot sprawdzony i wyczyszczony, wszystkie opaski wymienione na SGB, dwie koła IC chyba puszczały bo było zawalone olejem.
Ale niestety zamian nie było.
"Spece" od turbo stwierdzili, że gruszka jest zatarta i wymienili grusze za 250 zł :/
Wg mnie po tej operacji auto jeździ jeszcze gorzej tj za mniejszych obrotach poniżej 2200 totalny muł. Wydaje mi się, że wsadzili nową gruszkę bez żadnego zestrojenia jej z turbo. Teraz turbina nie dość, że faluje obrotami to nie dobija ciśnienia.
Jedyna poprawą jest teraz płynna praca cięgna w gruszce jak odpinam i podpinam podciśnienie
załączam logi z jazdy.
Teraz pytanie czy jest jeszcze co sprawdzać czy ta turbina jest po prostu źle zrobiona. (perypetie z Gładyskiem w Krakowie jeszcze opiszę dla potomnych)
pozdr


Załączniki:
Komentarz: 5 bieg
5 bieg bis.csv [9.24 KiB]
Pobrany 34 razy
Komentarz: 4 bieg
4 bieg bis.csv [10.24 KiB]
Pobrany 35 razy
Na górę
Post: 26 cze 2014, 06:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 00:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
No tak.
Sztanga gruszki po wymianie niewłaściwie wyregulowana. Turbo przy 2800 obr dopiero ma pełny boost, a powinno być przy niecałych 2000 obr.
Ale wymiana gruszki nic nie zmieniła. Turbo jak skakało tak skacze. Operacja wymiany gruszki pomogła jak umarłemu kadzidło.
Turbo jest nieruszone - a przynajmniej tak wynika to z logów.
PO WYMIANIE GRUSZKI:
Obrazek

PRZED WYMIANĄ GRUSZKI:
Obrazek
Jak widać jak kołysał boost tak kołysze, tylko przesunęła się praca turbiny w górę obrotów - ale to kwestia regulacji gruszki.

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
Post: 26 cze 2014, 08:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
Ja bym się tu skupił na czyszczeniu VNT, + N75, przecież tez może być z nim problem i źle będzie ładował sterowanie gruszką.


Na górę
Post: 26 cze 2014, 08:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 00:00
Posty: 126
Lokalizacja: Kraków
n75 jest nowy, oryginalny.
Wszystko wskazuje na to, ze goście wydali mi turbo nie sprawdzając w ogóle geometrii.
Co do falującego doładowania to mam jeszcze jeden trop tj poduszka pod silnikiem (bo już ją słychać ale nie mogę na razie zlokalizować, która to), ale nie wiem czy miało by to wpływ podczas jazdy po raczej równej autostradzie
pozdr


Na górę
Post: 26 cze 2014, 09:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
Wyczyść w takim razie VNT !

:link:


Na górę
Post: 21 wrz 2014, 17:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2009, 00:00
Posty: 126
Lokalizacja: Kraków
witam znowu po dłuższej przerwie
założyłem nowy wątek bo chce już rozwiązać sprawę turbiny raz na zawsze:
viewtopic.php?f=97&t=65822&p=701550#p701550
zastanawiam jak się bardzo skomplikowane jest samodzielne czyszczenie geometrii? robił to już ktoś z was?
pozdr


Na górę
Post: 26 wrz 2014, 17:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Posty: 326
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
witam znowu po dłuższej przerwie
założyłem nowy wątek bo chce już rozwiązać sprawę turbiny raz na zawsze:
viewtopic.php?f=97&t=65822&p=701550#p701550
zastanawiam jak się bardzo skomplikowane jest samodzielne czyszczenie geometrii? robił to już ktoś z was?
pozdr
Robiłem u siebie. Czyszczenie zmiennej geometrii to prosta operacja.
Chwilkę schodzi z demontażem i ponownym montażem turbiny. To chyba najgorsza część.
Jak masz turbinkę zdemontowaną to wystarczy odkręcić kilka śrubek, wyczyścić i zmontować jak było. Inaczej złożyć się turbiny nie da.
Także jeśli nie masz "2 lewych rąk" i potrafisz np zamek w drzwiach wymienić to i zmienną geometrię wyczyścisz ;)
Spokojnie w kilka h da się to zrobić.
A tak to w praktyce wygląda:

_________________
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes


Na górę
Post: 12 gru 2015, 19:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Posty: 55
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo
Jeśli mój samochód przy mocnym wciśnięciu gazu traci moc i zapala się kontrolka silnika, po czym jak zgaszę i odpalę silnik od nowa to znów normalnie jedzie oznacza to, że mam do wymiany owy zawór sterowania turbo? Przy okazji zapytam czy zaślepienie EGR w 1.9jtd 115km jest normalne? Bo jeden mechanik mówił, że to zawór elektroniczny i nie bardzo z tym zaślepianiem


Na górę
Post: 12 gru 2015, 19:52 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9539
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
W tym silniku możesz zaślepiać bez problemu.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]