Kappa 2.0 20v - podłączenie ze sterownikiem ECU
Kappa 2.0 20v - podłączenie ze sterownikiem ECU
Witam
Mam pytanko odnośnie ECU mojej Kappy. Jest to auto rocznik 1995 z silnikiem 2.0 20V 146 KM.
Starłem się odczytać kody błędów korzystając z kabla VAG KKL i oprogramowania Multiecuscan 1.7 i FES 3.6 jednak nie mogłem nawiązać kontaktu z ECU,
jedyny tryb jaki poszedł to symulacja w MES.
Jakieś błędy się pokazały ale jak chciałem odczytać pozostałe parametry to pokazują się jakieś losowe liczby o kosmicznych wartościach, bez żadnego sensu i składu.
Dlatego chciałbym wiedzieć czy Kappa 95 ma ten sam ECU Bosch-a co wyświetlony jest w MES?
EDIT:
Dopisze może jeszcze kilka informacji żeby było łatwiej.
1. Kabelek poszedł na orginalnych sterownikach z Windows Update - są to sterowniki FTDI datowane na 27-01-2014 r.
2. System operacyjny Win 7 32B.
3. FESi MES wykrywają go na dwóch portach COM 3 i 6 - testy przechodzą bez problemu.
Mam pytanko odnośnie ECU mojej Kappy. Jest to auto rocznik 1995 z silnikiem 2.0 20V 146 KM.
Starłem się odczytać kody błędów korzystając z kabla VAG KKL i oprogramowania Multiecuscan 1.7 i FES 3.6 jednak nie mogłem nawiązać kontaktu z ECU,
jedyny tryb jaki poszedł to symulacja w MES.
Jakieś błędy się pokazały ale jak chciałem odczytać pozostałe parametry to pokazują się jakieś losowe liczby o kosmicznych wartościach, bez żadnego sensu i składu.
Dlatego chciałbym wiedzieć czy Kappa 95 ma ten sam ECU Bosch-a co wyświetlony jest w MES?
EDIT:
Dopisze może jeszcze kilka informacji żeby było łatwiej.
1. Kabelek poszedł na orginalnych sterownikach z Windows Update - są to sterowniki FTDI datowane na 27-01-2014 r.
2. System operacyjny Win 7 32B.
3. FESi MES wykrywają go na dwóch portach COM 3 i 6 - testy przechodzą bez problemu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2014, 15:08 przez Drac, łącznie zmieniany 3 razy.
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Sterownik ECU Kappa.
Rocznik 95 na usb nie pójdzie, musisz mieć kabel na dwa porty com.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Re: Kappa 2.4 20v - podłączenie ze sterownikiem ECU
Nieprawda, działa wsio na USB, na tej płycie powinny być odpowiednie sterowniki do tego kabla.
Drac, dla ułatwienia podpowiem że Kappa nie ma portu OBD (tego szerokiego na fotce) tylko złącza 3pinowe. Do zestawu musisz jeszcze mieć odpowiedni adapter, zwykle taki czarny kabel z krokodylkami na masę i plus z aku. Twoja Kappa ma bodajże Bosch Motronic M2.10.3 (tak samo ma 2,4) i tego się powinieneś trzymać przy założeniu, że masz wersje pełną MES - wersja demo nie odczytuje w Kappie ECU, skrzyń automatycznych i airbagów z napinaczami (TRW2). I oczywiście przy korzystaniu z adaptera nie przełączamy pstryczka na kablu.
Drac, dla ułatwienia podpowiem że Kappa nie ma portu OBD (tego szerokiego na fotce) tylko złącza 3pinowe. Do zestawu musisz jeszcze mieć odpowiedni adapter, zwykle taki czarny kabel z krokodylkami na masę i plus z aku. Twoja Kappa ma bodajże Bosch Motronic M2.10.3 (tak samo ma 2,4) i tego się powinieneś trzymać przy założeniu, że masz wersje pełną MES - wersja demo nie odczytuje w Kappie ECU, skrzyń automatycznych i airbagów z napinaczami (TRW2). I oczywiście przy korzystaniu z adaptera nie przełączamy pstryczka na kablu.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 2.4 20v - podłączenie ze sterownikiem ECU
Dzięki za podpowiedźBorek pisze:Nieprawda, działa wsio na USB, na tej płycie powinny być odpowiednie sterowniki do tego kabla.
Drac, dla ułatwienia podpowiem że Kappa nie ma portu OBD (tego szerokiego na fotce) tylko złącza 3pinowe. Do zestawu musisz jeszcze mieć odpowiedni adapter, zwykle taki czarny kabel z krokodylkami na masę i plus z aku. Twoja Kappa ma bodajże Bosch Motronic M2.10.3 (tak samo ma 2,4) i tego się powinieneś trzymać przy założeniu, że masz wersje pełną MES - wersja demo nie odczytuje w Kappie ECU, skrzyń automatycznych i airbagów z napinaczami (TRW2). I oczywiście przy korzystaniu z adaptera nie przełączamy pstryczka na kablu.
Co do adaptera to posiadam i podłączałem przez niego, a żabki zapiąłem do lampki w schowku , MESa mam pełnego.
btw: o co chodzi z tym przełącznikiem na kablu? nie ma żadnej dokumentacji do tego.
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.4 20v - podłączenie ze sterownikiem ECU
Borek pisze:Nieprawda, działa wsio na USB, na tej płycie powinny być odpowiednie sterowniki do tego kabla.
Drac, dla ułatwienia podpowiem że Kappa nie ma portu OBD (tego szerokiego na fotce) tylko złącza 3pinowe. Do zestawu musisz jeszcze mieć odpowiedni adapter, zwykle taki czarny kabel z krokodylkami na masę i plus z aku. Twoja Kappa ma bodajże Bosch Motronic M2.10.3 (tak samo ma 2,4) i tego się powinieneś trzymać przy założeniu, że masz wersje pełną MES - wersja demo nie odczytuje w Kappie ECU, skrzyń automatycznych i airbagów z napinaczami (TRW2). I oczywiście przy korzystaniu z adaptera nie przełączamy pstryczka na kablu.
Oj, właśnie na usb się nie da, dopiero po lifcie chyba 97 się łączy. Wiem bo wcześniej miałem 2,4 20V z 95r, zresztą można zadzwonić do Viaken i się wyjaśni.
Kappa 2,0 i 2,4 ma motronik M 2.10
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Re: Kappa 2.0 20v - podłączenie ze sterownikiem ECU
Jeeest w dokumentacji, nawet na tym twoim zdjęciu to widać - taki suwak na wtyczce OBD, który w razie korzystania z adaptera musi być zawsze na pozycji 7 engine, tej co na fotce. Mieszam niepotrzebnie.
Weź kable rozruchowe i spróbuj za ich pomocą podpiąć krokodylki bezpośrednio do aku, może tu jest kłopot. Teoretycznie MES jest w stanie samodzielnie rozpoznać jakie moduły widzi, obok przycisku do połączenia jest chyba drugi do wykrywania. Na szybko to powinieneś wybrać K (bez tego '99) 2.0 i tam powinien być właściwy Bosch M2.10.3.
Rapeek - przecież urządzenie widziane przez Windowsa to nie ECU w aucie tylko sterownik w kablu, więc jakie znaczenie ma rocznik auta? Powiem więcej, moja poliftowa 5.20T ma praktycznie tego samego Motronica co przedlifotwe benzyny (M2.10.4 zamiast M2.10.3) i działa przez usb. Trochę to dziwne, bo poliftowe wolnossące mają Motronica 3.1, a turbo przed i po lifcie ma M2.10.4. I założę się że diagnostyka przebiega tak samo, mimo że silniki różnią się mocno.
Eksperymentu nie zrobię bo nie mam przedliftowej Kappy na stanie.
Weź kable rozruchowe i spróbuj za ich pomocą podpiąć krokodylki bezpośrednio do aku, może tu jest kłopot. Teoretycznie MES jest w stanie samodzielnie rozpoznać jakie moduły widzi, obok przycisku do połączenia jest chyba drugi do wykrywania. Na szybko to powinieneś wybrać K (bez tego '99) 2.0 i tam powinien być właściwy Bosch M2.10.3.
Rapeek - przecież urządzenie widziane przez Windowsa to nie ECU w aucie tylko sterownik w kablu, więc jakie znaczenie ma rocznik auta? Powiem więcej, moja poliftowa 5.20T ma praktycznie tego samego Motronica co przedlifotwe benzyny (M2.10.4 zamiast M2.10.3) i działa przez usb. Trochę to dziwne, bo poliftowe wolnossące mają Motronica 3.1, a turbo przed i po lifcie ma M2.10.4. I założę się że diagnostyka przebiega tak samo, mimo że silniki różnią się mocno.
Eksperymentu nie zrobię bo nie mam przedliftowej Kappy na stanie.
Drop a gear and disappear!
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - podłączenie ze sterownikiem ECU
Lepiej złap do akumulatora.Drac pisze:Co do adaptera to posiadam i podłączałem przez niego, a żabki zapiąłem do lampki w schowku ,
To,że 95r.się nie łączy to bujda.Skąd viaken takie rzeczy rozpowiada?
Mam z tego roku swoją i podpinam i łączy ok.