Alfa Vipero, czyli Alfa Romeo TZ3 Corsa
Moderator: giekso
Alfa Vipero, czyli Alfa Romeo TZ3 Corsa
Samochód ma zadebiutować w sierpniu, bardzo ciekawy projekt, ale mimo że V10 jest super silnikiem, bardzo pasowało by coś od Ferrari, ale widocznie za duże byłyby koszty przystosowania platformy Vipera pod włoskie silniki.
Więcej tutaj
Więcej tutaj
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Alfa Vipero, czyli Alfa Romeo TZ3 Corsa
Takie silniki powinny zostać jednak w amerykańskich muscle car'ach,tam mają swoje miejsce, tradycję, i sens.Nie pasują natomiast zupełnie do włoskiej szkoly charakternych szybkoobrotowców.Brutalna sila czerpana tylko z wielkiej pojemności ma swój urok, ale daleka jest od typowego włoskiego wyrafinowania.Zgadzam się z tym, że projekt ten jest prostą adaptacją platformy Vipera.Cieszyć się wypada, że nie ograniczono się jak w przypadku Lancii do wymiany znaczków,czy doprawieniu Viperowi scudetto.
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Alfa Vipero, czyli Alfa Romeo TZ3 Corsa
miwis pisze:Takie silniki powinny zostać jednak w amerykańskich muscle car'ach,tam mają swoje miejsce, tradycję, i sens.Nie pasują natomiast zupełnie do włoskiej szkoly charakternych szybkoobrotowców.Brutalna sila czerpana tylko z wielkiej pojemności ma swój urok, ale daleka jest od typowego włoskiego wyrafinowania.Zgadzam się z tym, że projekt ten jest prostą adaptacją platformy Vipera.Cieszyć się wypada, że nie ograniczono się jak w przypadku Lancii do wymiany znaczków,czy doprawieniu Viperowi scudetto.
Serce me krwawi, czytając takie herezje
Mógłbym podac wiele argumentów, ale poprzestanę na jednym:
W 1918 roku firma Lancia opatentowała dwa rozwiązania: silnik ośmiocylindrowy w układzie widlastym pod kątem 45 stopni oraz widlasty silnik dwunastocylindrowy rozchylony tylko o 22 stopnie. W 1922 roku pojawiła się Lancia Trikappa - jeden z pierwszych na świecie seryjnych samochodów wyposażonych w silnik V8. W prototypie zamontowany był zresztą silnik V12, ale z uwagi na powojenną biede zmniejszono silnik do V8.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Alfa Vipero, czyli Alfa Romeo TZ3 Corsa
Z całym szacunkiem Nat. Co ma piernik do wiatraka.Piszesz o okresie międzywojennym ,wtedy wszyscy tak budowali silniki i nie kwestionuję innowacyjności Lancii w tym zakresie.Zresztą pierwszy seryjny silnik w układzie V8 to był lotniczy silnik Hispano-Suiza HS-8a zastosowany w pierwszowojennym myśliwcu francuskim SPAD VII C1 z 1916 roku.Chodzi mi tylko o samo zderzenie amerykańskiej tradycji konstruowania olbrzymich wolnoobrotowców w układzie V(całkiem sympatycznych zresztą) generujących moc bez żadnych wiekich fajawerków technicznych głównie z pojemności skokowej z włoską szkołą szybkoobrotowych sportowych silników V8,V12 Alfy Romeo,Ferrari czy Maseratii.Wstawianie takiego amerykańca w kadłub sportowej alfy jest dla mnie trochę szokujące.
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Re: Alfa Vipero, czyli Alfa Romeo TZ3 Corsa
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Alfa Vipero, czyli Alfa Romeo TZ3 Corsa
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Alfa Vipero, czyli Alfa Romeo TZ3 Corsa
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r80q4T9- ... dded#at=74[/youtube]
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Alfa Vipero, czyli Alfa Romeo TZ3 Corsa
Zagato TZ3 Stradale on the Road!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XJOtd1NN ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XJOtd1NN ... r_embedded[/youtube]
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Alfa Romeo Zagato Stradale TZ3
Ostatnio zmieniony 28 lut 2013, 18:25 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Skracamy linki.
Powód: Skracamy linki.
Re: Alfa Vipero, czyli Alfa Romeo TZ3 Corsa
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM