Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Dawid » 06 lip 2014, 10:39

W naszym Y bardzo ciężko przekręca się kluczyk w stacyjce.Czy jest na to jakieś rozwiązanie czy też pozostaje wymienić stacyjkę.Problem jest uciążliwy bo nieraz trzeba się z kluczykiem dość pomocować by dał się przekręcić i by udało się auto odpalić.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1645
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: michal1045 » 06 lip 2014, 21:48

U nas jest oczywiście to samo :-? W Punto jest to standardowy problem i w sumie nie znalazłem u nich rozwiązania prostszego od wymiany stacyjki.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Dawid » 07 lip 2014, 9:14

A jak wygląda wymiana stacyjki w takim razie?Jest tam jakieś immo?trzeba potem coś kodować czy wystarczy tylko wykręcić starą i wkręcić nową?
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1645
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: michal1045 » 07 lip 2014, 12:36

No niestety jest immo :|
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Obrazek

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1645
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: michal1045 » 19 sie 2014, 0:27

I jak? Zrobiłeś coś z tą stacyjką?
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Dawid » 19 sie 2014, 7:07

WD40 odrobinę pomogło.Nie uśmiecha mi się wymieniać stacyjki i bawić się w kodowanie immo.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Pawcio78 » 19 sie 2014, 7:22

To teraz po tym WD40 dokładnie umyj tą stacyjkę benzyną ekstrakcyjną w przeciwnym razie za kilka dni w ogóle kluczyka nie przekręcisz. Ja tak właśnie załatwiłem sobie zamek stacyjki w Temprze. Zapadki się posklejają i wtedy pomaga tylko rozebranie i dokładne umycie. Na zacinające się stacyjki pomaga także dorobienie kluczyka ponad wymiar. Ślusarz będzie wiedział o co chodzi. Immo jest zwykłe więc z zakodowaniem nie ma problemu.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Lukasz_TG » 19 sie 2014, 19:13

Żadnego Immo nie trzeba kodować, przy stacyjce wisi tylko antena od Immo takie coś okrągle z kablem sie to ściąga i tyle. jedyny problem to te fiatowskie śruby, z ukręconymi łebkami. Też jest na nie sposób wystarczy z boku lekko nawiercić.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Pawcio78 » 19 sie 2014, 20:08

Jeśli wymienisz kluczyk i zamek stacyjki lub jeśli dorobisz drugi kluczyk nadwymiar to nie musisz kodować immo?

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Lukasz_TG » 19 sie 2014, 22:07

Jest kilka możliwości:)

1. To jest system code 1 transpondery da się kopiować (potrzebne jest specjalne urządzenie)

2. Kluczyk w Y jest rozbieralny, da się wyciągnąć transponder.

3. Kiedyś ostatni klucz z transponderem złamałem w zamku w klapie, został mi tylko serwisowy (drzwi otwierał) pojechałem na szrot po stacyjke z kluczem z Punto. Antene Immo odczepiłem przywiązałem gdzieś z oryginalnym transponderem do kolumny kierowniczej i odpalałem kluczem z Punto.

Teraz mam trzecie Punto, drugiego Y wiele tez tego kiedyś naprawiałem i nigdy nie spotkałem problemu ze stacyjką. Moim zdaniem to brud i brak smaru w bębnie, ja bym to zdemontował pomoczył dzień w hydrolu nasmarował i zobaczył jak działa.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

leszekmw
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 10 paź 2014, 11:28
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: leszekmw » 10 paź 2014, 11:57

jeżeli się mogę wtrącić do dyskusji to mój przyjaciel zajmuje sie dorabianie kluczyków i całym tym bałaganem z tym związanym...jeżeli sa problemy ze stacyjka to bardzo często wina leży po stronie kluczyk , smarowanie zabronione jak to ktoś już zauważył . i lepiej nie kombinować tylko podjechać do fachowca zeby spojrzał co i jak bo czasami ta zabawa może drogo kosztować i zaskoczyć nas w najbardziej nieodpowiednim momencie..

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Paweł Beski » 10 paź 2014, 16:34

Wydaje mi się, że w byłej Lancii kolegi Dawida problem stanowi raczej jeden z kluczyk. Otóż kiedy próbuje odpalać auto jednym kluczem to faktycznie jest z tym pewien problem natomiast kiedy używam drugiego problem nie występuje takie przynajmniej odnoszę wrażenie
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Pawcio78 » 10 paź 2014, 19:19

Dlatego pisałem o dorobieniu kluczyka ponad wymiar. Robiłem tak ze dwa razy w temperówce jak jeszczę nią jeździłem:-)

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Dawid » 10 paź 2014, 20:05

Kolega Paweł dobre odnosi wrażenie.Ewidentnie problem był w jednym kluczyku.A stacyjka po operacji z WD40 nadal działa;)
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Y 1.2 - zacinająca się stacyjka

Post autor: Paweł Beski » 10 paź 2014, 21:32

Wytłumaczy mi ktoś w takim razie co mogło się wydarzyć w tym kluczyku bo nie zauważyłem w nim żadnych uszkodzeń moim zdaniem są identyczne gdzie więc leży problem?
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”