Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Chciałbym trochę wyrównać balans siły hamowania, bo wydaje mi się, że sporo tutaj można ugrać w ogólnej poprawie skuteczności hamowania, szczególnie w wersji Turbo, która z przodu ma sporo większe tarcze od wersji słabszych. Rozważania są takie, że można by pozbyć się korektora, co spowoduje, że tył nie będzie odcinany powyżej pewnego ciśnienia, a więc nacisk na klocki będzie zawsze taki sam jak z przodu. O różnicy w hamowaniu będzie stanowić jedynie ta różnica wielkości tarcz, czy klocka, między przodem a tyłem, ale czy ta różnica nie będzie nadal za duża? Czy, mimo braku korektora, przód nie będzie nadal brał zdecydowanie mocniej od tyłu? Wtedy okazałoby się, że usuwanie korektora nie miało sensu, a trzeba było po prostu dać większe hamulce, np. od Kappy, czy Alfy 166?
Może ktoś z klubowiczów przechodził przez tą ścieżkę i zechciałby podzielić się doświadczeniami jakie rozwiązanie najlepiej się sprawdzi? Generalnie godzę się z konsekwencjami, ale zastosowanie i tak będzie dość wąskie - puste, nieco odelżone auto i jazda po równych, twardych nawierzchniach. Pasażerów, ani dużego bagażu nie przewiduję.
Może ktoś z klubowiczów przechodził przez tą ścieżkę i zechciałby podzielić się doświadczeniami jakie rozwiązanie najlepiej się sprawdzi? Generalnie godzę się z konsekwencjami, ale zastosowanie i tak będzie dość wąskie - puste, nieco odelżone auto i jazda po równych, twardych nawierzchniach. Pasażerów, ani dużego bagażu nie przewiduję.
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Wszystko zależy od tego, do czego to auto... Ja bym postawił jednak na większe hamulce z przodu i z tyłu, a korektor... Korektor bym zostawił, bo inaczej można ugrać, że auto będzie gwałtownie tyłem uciekało, jak przesadzisz z "heblem" w zakręcie - zwłaszcza przy "lekkiej wyporności"... Zresztą i tak najwięcej hamują koła przednie, jako najbardziej dociążone...
Można się też pobawić w ustawienia korektora (żeby wcześniej ciśnienie puszczał), ale odp. wcześnie koła się będą blokować...
A najwięcej zyskasz na 4 dobrych nowych gumach...
Można się też pobawić w ustawienia korektora (żeby wcześniej ciśnienie puszczał), ale odp. wcześnie koła się będą blokować...
A najwięcej zyskasz na 4 dobrych nowych gumach...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Co do korektora hamowania, to on i tak w większości naszych,,starych kapci,, nie działa z powodu rudej, a co za tym idzie to i tak sam nacisk pedału powoduje hamowanie, ot i tak myślę. Może się mylę, ale to ja?
Pzdr
Pzdr
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Korektory siły hamowania w 98% działają, trudno to zepsuć. Zewnętrzna korozja nic do tego nie ma. Groźniejsza jest korozja przewodów hamulcowych, często nie wytrzymują mocniejszego "depnięcia".
Dostępne są korektory siły hamowania z regulacją pokrętłem- można poeksperymentować z rozkładem przód-tył. Co do samych hamulców przetestuj w danych warunkach to co masz- jeśli się zbytnio nie przegrzewają to najlepiej byłoby zainwestować w regeneracje zacisków i komplet porządnych tarcz i klocków- fabryka dawała niezły sprzęt na start w usportowionych modelach. Do tego porządne szersze opony i jest super.
Dostępne są korektory siły hamowania z regulacją pokrętłem- można poeksperymentować z rozkładem przód-tył. Co do samych hamulców przetestuj w danych warunkach to co masz- jeśli się zbytnio nie przegrzewają to najlepiej byłoby zainwestować w regeneracje zacisków i komplet porządnych tarcz i klocków- fabryka dawała niezły sprzęt na start w usportowionych modelach. Do tego porządne szersze opony i jest super.
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Z przodu można dać tarcze od fiata coupe 20vt i zacisk od alfy 166, kappy. Jak coś to mam adaptery i mogę sprzedać 2 sztuki. Z tyłu tarcza która była na przodzie 284 mm i zacisk tył od alfy 159 2,4 jtd, 3,2 jts do tego oczywiście trzeba wyciąć nową płytę montażową do zacisków, tego jeszcze nie robiłem. Z tyłem trzeba uważać żeby boków przy ostrym hamowaniu nie zaliczać .
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Jeżeli Dedra Turbo ma taki korektor jak inne Dedry czy Delty to ten typ korektora właśnie bardzo często się psuje, bo z powodu rdzy nie rusza się dźwigienka regulująca podział siły hamowania. Często też sam tłoczek pchający dźwigienkę się zaciera, a wtedy już korektor do wywalenia. Sam tak miałem.Młody_H pisze:Korektory siły hamowania w 98% działają, trudno to zepsuć. Zewnętrzna korozja nic do tego nie ma. Groźniejsza jest korozja przewodów hamulcowych, często nie wytrzymują mocniejszego "depnięcia".
Dostępne są korektory siły hamowania z regulacją pokrętłem- można poeksperymentować z rozkładem przód-tył. Co do samych hamulców przetestuj w danych warunkach to co masz- jeśli się zbytnio nie przegrzewają to najlepiej byłoby zainwestować w regeneracje zacisków i komplet porządnych tarcz i klocków- fabryka dawała niezły sprzęt na start w usportowionych modelach. Do tego porządne szersze opony i jest super.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Dzięki mac1us. Czyli raczej nic nie znajdę, co dałoby radę zamontować bez przeróbek? Jeśli nie to opcja tych zacisków ze 159 wydaje się być kusząca, choć musiałbym zweryfikować jeszcze, czy po montażu wejdą felgi 15.
Z tego też powodu nie chcę na razie zmieniać przodu. Zresztą wydaje mi się, że powinien spokojnie wystarczyć, gdy będzie miał odpowiednie wsparcie od tylnych hamulców. Ostatnio troszkę pojeździłem na Miedzianej i po paru hamowaniach spaliłem klocki z przodu. I dopiero wtedy zacząłem odczuwać, że tył też działa, a Dedra zaczęła hamować zdecydowanie lepiej niż na samym początku. Fakt, że tył potrafił polecieć w bok, ale to wszystko do opanowania i ewentualnie doregulowania korektorem. Jeździłem tak dość długo z tym spalonym przodem i zasadniczo mi to bardzo odpowiadało. Szkoda tylko, że po takiej jeździe klocki są do wyrzucenia. Dlatego wydaje mi się, że jedyne, czego trzeba na tę chwilę to wzmocnienie tyłu.
edit
GrimlocK, jak to jest z tym zapieczeniem? Czy to może spowodować, że korektor nie działa, czyli nie odcina odpowiednio wcześnie tyłu, czy odwrotnie - że nie pozwala tylnym hamulcom rozwinąć skrzydeł? Dodam, że u mnie dźwignia korektora została najpierw maksymalnie wciśnięta(w kierunku przodu auta), a następnie naciągnęliśmy nieco sprężynę(bo na podniesionym tyle była całkiem luźna).
Z tego też powodu nie chcę na razie zmieniać przodu. Zresztą wydaje mi się, że powinien spokojnie wystarczyć, gdy będzie miał odpowiednie wsparcie od tylnych hamulców. Ostatnio troszkę pojeździłem na Miedzianej i po paru hamowaniach spaliłem klocki z przodu. I dopiero wtedy zacząłem odczuwać, że tył też działa, a Dedra zaczęła hamować zdecydowanie lepiej niż na samym początku. Fakt, że tył potrafił polecieć w bok, ale to wszystko do opanowania i ewentualnie doregulowania korektorem. Jeździłem tak dość długo z tym spalonym przodem i zasadniczo mi to bardzo odpowiadało. Szkoda tylko, że po takiej jeździe klocki są do wyrzucenia. Dlatego wydaje mi się, że jedyne, czego trzeba na tę chwilę to wzmocnienie tyłu.
edit
GrimlocK, jak to jest z tym zapieczeniem? Czy to może spowodować, że korektor nie działa, czyli nie odcina odpowiednio wcześnie tyłu, czy odwrotnie - że nie pozwala tylnym hamulcom rozwinąć skrzydeł? Dodam, że u mnie dźwignia korektora została najpierw maksymalnie wciśnięta(w kierunku przodu auta), a następnie naciągnęliśmy nieco sprężynę(bo na podniesionym tyle była całkiem luźna).
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2014, 10:49 przez JacekK, łącznie zmieniany 1 raz.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Z przodem przy 305 wchodzą 16 i to nie wszystkie. Na początek wyrzuciłbym oryginalny korektor i założył regulowany. Jeżeli to zda egzamin to lepsze klocki na tył, a później przerabianie całego układu.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Sam sobie odpowiem - jeśli zapieka się tłoczek = ciśnienie płynu nie jest w stanie go wypchnąć, a wypchnięcie go powoduje odcięcie dopływu ciśnienia do tylnych zacisków => wtedy na tył idzie pełne ciśnienie. Jeśli by się zapiekł w położeniu wysuniętym(auto musiałoby chyba stać długo z wciśniętym hamulcem) to wtedy hamulce byłyby zablokowane, więc to odpada. Zapieczone dźwigienki to już zależy w jakim położeniu, ale je akurat można rozruszać, sprężynę podciągnąć, itp. Chyba dobrze dedukuję?JacekK pisze: edit
GrimlocK, jak to jest z tym zapieczeniem? Czy to może spowodować, że korektor nie działa, czyli nie odcina odpowiednio wcześnie tyłu, czy odwrotnie - że nie pozwala tylnym hamulcom rozwinąć skrzydeł? Dodam, że u mnie dźwignia korektora została najpierw maksymalnie wciśnięta(w kierunku przodu auta), a następnie naciągnęliśmy nieco sprężynę(bo na podniesionym tyle była całkiem luźna).
Co do korektora sportowego to trochę sporo sobie życzą za coś takiego, a póki co nie wiem jak on tak naprawdę działa i czy w ogóle jest niezbędny. No ale nic, może jeszcze znajdzie się ktoś, kto przetestował różne warianty.
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
mac1us pisze:Z przodu można dać tarcze od fiata coupe 20vt i zacisk od alfy 166, kappy. Jak coś to mam adaptery i mogę sprzedać 2 sztuki. Z tyłu tarcza która była na przodzie 284 mm i zacisk tył od alfy 159 2,4 jtd, 3,2 jts
Zacisk tylny od 159 ma w jarzmie rozstaw otworów 115mm pod zwrotnicę. A Dedra?
Poza tym, po co tarcza wentylowana z tyłu, skoro nawet cięższe i mocniejsze auta jak np GTA nie miały wentylowanych z tyłu... A mocne 159 ważą 1700-1800kg więc tam wentylowane to konieczność.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Przeczytaj mojego wcześniejszego posta, później pytaj. Autor postu zadał pytanie więc odpowiedziałem, jak nie zauważyłeś też nie jestem zwolennikiem tego pomysłu, ale odpowiedziałem.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
mac1us podał mi po prostu chyba jedyne rozwiązanie z tego co jest dostępne we włoskiej rodzinie. Poszperałem po katalogach i teoretycznie można by jeszcze użyć tylnych hamulców 251mm z Cromy/Themy, ale te +11mm raczej nie jest warte zachodu..
Co do fabrycznych rozwiązań to chyba nie ma co się nimi sugerować, skoro producent, do 2x mocniejszych modeli, daje te same hamulce z tyłu.. Dla zwykłego klienta ma być maksymalnie stabilnie i mocny tył mało kogo interesuje.
Co do fabrycznych rozwiązań to chyba nie ma co się nimi sugerować, skoro producent, do 2x mocniejszych modeli, daje te same hamulce z tyłu.. Dla zwykłego klienta ma być maksymalnie stabilnie i mocny tył mało kogo interesuje.
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Może być tak i tak. Dźwignia ogranicza wysunięcie tłoczka, więc jak ktoś ciągle miał załadowany tył, dźwignia była odsunięta (zaczepiana jest o takie ucho na stabilizatorze) to i tłoczek mógł zostać w położeniu powodującym przepuszczanie płynu na tył. U mnie zastała się dźwignia w położeniu ograniczającym przepływ płynu, po rozruszaniu dźwigni, założeniu sprężynki z ASO niestety nic nie pomogło - tłoczek był już nieruchomy. Po wywaleniu korektora siła hamowania wzrosła dwukrotnie, co w przypadku bębnów z tyłu nie jest wielkim problemem ale w przypadku tarcz mogłoby już powodować stawianie auta bokiem na słabszych/węższych oponach.JacekK pisze:Sam sobie odpowiem - jeśli zapieka się tłoczek = ciśnienie płynu nie jest w stanie go wypchnąć, a wypchnięcie go powoduje odcięcie dopływu ciśnienia do tylnych zacisków => wtedy na tył idzie pełne ciśnienie. Jeśli by się zapiekł w położeniu wysuniętym(auto musiałoby chyba stać długo z wciśniętym hamulcem) to wtedy hamulce byłyby zablokowane, więc to odpada. Zapieczone dźwigienki to już zależy w jakim położeniu, ale je akurat można rozruszać, sprężynę podciągnąć, itp. Chyba dobrze dedukuję?JacekK pisze: edit
GrimlocK, jak to jest z tym zapieczeniem? Czy to może spowodować, że korektor nie działa, czyli nie odcina odpowiednio wcześnie tyłu, czy odwrotnie - że nie pozwala tylnym hamulcom rozwinąć skrzydeł? Dodam, że u mnie dźwignia korektora została najpierw maksymalnie wciśnięta(w kierunku przodu auta), a następnie naciągnęliśmy nieco sprężynę(bo na podniesionym tyle była całkiem luźna).
Co do korektora sportowego to trochę sporo sobie życzą za coś takiego, a póki co nie wiem jak on tak naprawdę działa i czy w ogóle jest niezbędny. No ale nic, może jeszcze znajdzie się ktoś, kto przetestował różne warianty.
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Odp: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
A Ty przeczytaj dwa razy mojego posta, a dopiero później odpowiadaj. Proponujesz rozwiązanie, które fizycznie może być niemożliwe do wykonania. Na alfaowner.com widziałem jedną osobę która do Alfy GT 2.0 jts przerzuciła przednie tarcze 284x22mm na tył i użyła zacisku od Audi A8, jak myślisz dlaczego nie zacisk z 159?mac1us pisze:Przeczytaj mojego wcześniejszego posta, później pytaj. Autor postu zadał pytanie więc odpowiedziałem, jak nie zauważyłeś też nie jestem zwolennikiem tego pomysłu, ale odpowiedziałem.
Równie dobrze mogłeś zaproponować tylne czterotłoczkowe zaciski z Ferrari - tej samej włoskiej rodziny. Wtedy byłbyś tak samo pomocny.
Może Ty mi odpowiesz. Jaki jest rozstaw otworów w tylnej zwrotnicy pod jarzmo zacisku? Z tyłu nie będziesz mieć miejsca na dorobienie adaptera, więc zacisk musi pasować p&p.JacekK pisze:Poszperałem po katalogach i teoretycznie można by jeszcze użyć tylnych hamulców 251mm z Cromy/Themy, ale te +11mm raczej nie jest warte zachodu..
Co do fabrycznych rozwiązań to chyba nie ma co się nimi sugerować, skoro producent, do 2x mocniejszych modeli, daje te same hamulce z tyłu.. Dla zwykłego klienta ma być maksymalnie stabilnie i mocny tył mało kogo interesuje.
A jeśli chodzi o fabryczne rozwiązania, to Dedra, Delta, 155 czy choćby 156 w zdecydowanej większości hamują przodem. Tył jest tylko po to, by zachować stabilność. Za słabe heble wprowadziłyby myszkowanie, a za silne blokowanie tyłu. Jedno i drugie jest szalenie niebezpieczne.
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Dedra Turbo - lepsze hamulce z tyłu?
Masz zdjęcie tarczy od Tipo 284 mm grubości 22 mm oraz zacisku tylnego od Alfy 159. Alfa np 3,2 jts ma z tyłu tarczę 292 grubości 22 mm. Co do zrobienia adaptera to wyrzucamy oryginalną płytę montażową i robimy nową, w serii jest jakby adapter przykręcany do wahacza
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.