Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: OKOwiec » 25 lut 2014, 18:54

Witam wszystkich serdecznie :nara
Mam dość poważny problem z moją Deltą,mianowicie chodzi o przekładnie kierowniczą która kwalifikuje się do wymiany.Na wstępie zaznaczę że nie ma co się rozchodzić o to dlaczego tak się stało i "regeneruj !" bo to zbędne.
Maglownicy szukam używanej oryginalnej i tyle , doświadczenie mnie nauczyło...

Teraz mam pytanie do Was forumowicze i mam też wielką nadzieje że pomożecie mojej Lucynie w potrzebie... :oops:


Pytania brzmią-

A-Czy magiel z Lancii Delty to to samo co w Bravo ???????
B-Czy w Bravo/Delcie niezależnie od tego czy to benzyna czy diesel magiel był ten sam??????
C-Stilo to chyba jednak co innego czy się mylę?????

Do tego jeszcze oftop- Czy gumy stabilizatora to w Bravo/delta/Stilo to samo , bo do Delty ni cholery nie mogę znaleźć... :-?

Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - Problem z przekładnią kierowniczą !

Post autor: Dawid » 25 lut 2014, 19:19

Poruszę temat zaraz na forum Bravo,zobaczymy co chłopaki powiedzą.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III - Problem z przekładnią kierowniczą !

Post autor: OKOwiec » 25 lut 2014, 19:35

Hej!
Założyłem temat na Bravo Forum jako użytkownik niezarejestrowany i nikt nie odpowiada...
Mam na oku bardzo dobrze wyglądającą przekładnie w naprawdę rozsądnych pieniądzach lecz brak pewności że będzie pasować odrzuca mnie od naciśnięcia "kup teraz" :-?
http://allegro.pl/lancia-delta-zawiesze ... tabsAnchor
Sprzedający oferuje części z delt 1.6 D,2.0 D i 1.9 TTD więc z żadnej benzyny nie ma,ale to tylko moje domysły...
Jutro dzwonię osobiście i trochę popytam...

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - Problem z przekładnią kierowniczą !

Post autor: Dawid » 25 lut 2014, 19:41

Chłopaki piszą że to to samo w tym i w tym aucie bez różnicy jaki silnik.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III - Problem z przekładnią kierowniczą !

Post autor: OKOwiec » 25 lut 2014, 19:54

No nic...
Pozostaje mi tylko spróbować ...
Co z tego wyjdzie to zobaczymy a wtedy dam znać.
Pozostaje mi tylko problem tych cholernych gum na stabilizatorze : cenzura : w Lybrze miałem to samo... :x
Wie może ktoś gdzie takie coś dostać???
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam !

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III - Problem z przekładnią kierowniczą !

Post autor: Michal1906 » 25 lut 2014, 20:10

Tuleje stabilizatora nie występują fabrycznie jako oddzielny detal, tylko z całym stabilizatorem...ot taka niemiła niespodzianka. Średnica wew 17mm.

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: Valdi » 25 lut 2014, 20:54

Nie wiem jaka jest budowa stabilizatora z tymi gumami,ale w Peugeotach był podobny problem z tymi gumami i domowym sposobem się to naprawiało.Stabilizator skrzypiał,trzeszczał i wydawał różne inne dzwięki.Odkręcało się obejmę tych gum na stabilizatorze i pod obejmę podkładało się wycięty pasek-kawałek twardej gumy o grubości 7-8mm i ponownie zakręcało się obejmę.Zawsze pomagało bo to niwelowało powstały po wytarciu gumy luz.I chociaż to jest gumowy element,to stabilizator tłukł się w nim jakby był zrobiony z jakiegoś innego - twardego materiału,a nie z gumy.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: OKOwiec » 27 lut 2014, 18:25

Panowie proszę jeszcze o pomoc w ustaleniu jaka ilość oleju wchodzi do układu wspomagania w Delcie III 2.0 JTD.
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat...
Nie wiem także co poleca fiat ale mam zamiar wlać Mobil ATF 220 .

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: Zielony » 27 lut 2014, 22:43

Czy mi się wydaje czy nie mam tam wspomagania hydraulicznego a tylko elektryczne?
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: Maxx » 27 lut 2014, 23:09

OKOwiec pisze:Panowie proszę jeszcze o pomoc w ustaleniu jaka ilość oleju wchodzi do układu wspomagania w Delcie III 2.0 JTD.
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat...
Nie wiem także co poleca fiat ale mam zamiar wlać Mobil ATF 220 .
Wspomaganie w Delcie III jest elektryczne więc oleju nie potrzeba. Jak mnie pamięć nie myli to inny magiel jest w wersjach z alu 18 cali.
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: Michal1906 » 28 lut 2014, 22:23

Skok zębatki przekładni z ogumieniem 15-17 cali 148 mm, w przypadku 18 cali-140 mm.

Awatar użytkownika
omulec
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 08 paź 2012, 13:15
Imię: Szymon
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: omulec » 17 lis 2014, 22:18

Czy więc można założyć 18" na "zwykły" magiel?

Awatar użytkownika
cuoreventi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: cuoreventi » 17 lis 2014, 22:40

omulec pisze:Czy więc można założyć 18" na "zwykły" magiel?
Do piasty przykręcisz bez problemu.
Jedynie przy maksymalnym skręcie może pojawić się obcieranie.

Generalnie instrukcja wyraźnie odradza taki zabieg.

Awatar użytkownika
BlackLybraSW
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 567
Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: BlackLybraSW » 18 lis 2014, 12:11

To jakaś epidemia że nowe auta się psuja widać jak to jest zrobione. :-(
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III - problem z przekładnią kierowniczą

Post autor: słoma » 19 lis 2014, 14:21

BlackLybraSW pisze:To jakaś epidemia że nowe auta się psuja widać jak to jest zrobione. :-(

niestety , trza kupić starego strupa najlepiej jak ma ponad 20 lat, wtedy czlowiek sie nie spina bo nuim nie jeżdzi tylko go pcha .
takie to m,podle życie
delta twin turbo - już sprzedana .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”