Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
Pytanie głównie do praktyków - czy coś szkodzi podpięcie prostownika pod akumulator bez odpinania klem? W instrukcjach prostowników jest napisane, żeby odpinać akumulator, ale jest po temu jaki powód, czy to tylko dmuchanie na zimne? Chodzi mi głównie o "prostowniki" elektroniczne.
Nawet jeżeli prostownik nie daje prądu stałego tylko impulsy, to akumulator ze swoją ogromną pojemnością powinien "wygładzić" prąd. Czy może takie lenistwo w jakiś sposób zagrozić elektronice samochodu?
Zrobiłem tak raz eksperymentalnie na Delcie (której przeznaczony jest niedługo koniec) i nie było problemów, odpaliła, wszystko działało. Zastanawiam się czy kappę też można tak zostawić na noc. Odpięcie klem ma ten minus, że potem trzeba "nastroić" komputerek, bez "strojenia" obroty strasznie falują i nie da się jechać w mieście.
Nawet jeżeli prostownik nie daje prądu stałego tylko impulsy, to akumulator ze swoją ogromną pojemnością powinien "wygładzić" prąd. Czy może takie lenistwo w jakiś sposób zagrozić elektronice samochodu?
Zrobiłem tak raz eksperymentalnie na Delcie (której przeznaczony jest niedługo koniec) i nie było problemów, odpaliła, wszystko działało. Zastanawiam się czy kappę też można tak zostawić na noc. Odpięcie klem ma ten minus, że potem trzeba "nastroić" komputerek, bez "strojenia" obroty strasznie falują i nie da się jechać w mieście.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
Ja nie odpinam, ale ładuje małym prądem (przynajmniej w fazie prawie naładowanego akumulatora).
KAPPA TDS & JTD
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
Ładowanie niskim A przez długi czas nic kapciowi nie będzie
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
U mnie w pojazdach (zarówno dwa kółka jak i cztery kółka) podpinam prostowniki (elektroniczne) jak mi wygodnie (z odpinaniem lub bez): do chwili obecnej nie mam żadnego problemu z tego powodu. Nawet w pełni elektroniczny Citroen teściów przeżył taka kurację prądową bez zająkniecia.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
Chyba chodzi nie o usterki elektryczne tylko o korozję spowodowaną parowaniem z aku.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 paź 2012, 19:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: FMI
Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
Ja przypuszczam że szkodliwe może być "iskrzenie"- czyli przepięcie.
Czyli wpierw podłączamy się do klem i dopiero włączamy prostownik.
Czyli wpierw podłączamy się do klem i dopiero włączamy prostownik.
Peugeot 307 2004/2005 (od nowego), Silnik: 1.4 i 16v 90 BVM 5
Lancia PHEDRA 2008/2009 2.0HDi-16v 136FAP RHR (DW10BTED4) NaviDrive(RT4-PL) Pullman/CaptainChair
Lancia PHEDRA 2008/2009 2.0HDi-16v 136FAP RHR (DW10BTED4) NaviDrive(RT4-PL) Pullman/CaptainChair
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
We wszystkich ASO tak robią
W Lybrze też tak już robiłem i nic jej się nie stało, w ASO też widziałem, że ją tak podłączali.
Tylko jak kolega wyżej napisał: najpierw klemy, a potem do prądu. I przy odłączaniu w odwrotnej kolejności. Mało tego, zawsze pierwszą podłączasz klemę "+", a potem "-". I rozłączasz w odwrotnej kolejności. To tak a propos dmuchania na zimne
Ewentualnie, dla bezpieczeństwa, jeśli nie będzie cię cały czas przy aucie, możesz odłączyć samą klemę minusową, ale trzeba ją dobrze zaizolować, żeby się przypadkiem nie "stykła" z czymś po drodze w czasie ładowania
W Lybrze też tak już robiłem i nic jej się nie stało, w ASO też widziałem, że ją tak podłączali.
Tylko jak kolega wyżej napisał: najpierw klemy, a potem do prądu. I przy odłączaniu w odwrotnej kolejności. Mało tego, zawsze pierwszą podłączasz klemę "+", a potem "-". I rozłączasz w odwrotnej kolejności. To tak a propos dmuchania na zimne
Ewentualnie, dla bezpieczeństwa, jeśli nie będzie cię cały czas przy aucie, możesz odłączyć samą klemę minusową, ale trzeba ją dobrze zaizolować, żeby się przypadkiem nie "stykła" z czymś po drodze w czasie ładowania
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
Obojętnie czy ładujemy klasycznym transformatorowym, czy z przetwornicą impulsową. Klem nie trzeba ściągać nic się elektronice w aucie nie stanie. Problem pojawia się w momencie gdzie mamy taką przetwornice impulsową o prądzie max dajmy na to 10A. Teraz w przypadku ładowania całkowicie padniętego aku z podłączonymi klemami, gdy przekręcimy zapłon, nie wspominam o kręceniu rozrusznikiem nasza przetwornica zadymi.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Ładowanie akumulatora prostownikiem bez odłączania klem
.... Łukaszu masz rację, zwłaszcza jeśli przetwornica jest chińskiej produkcji, w normalnej sytuacji w przetwornicy powinna zadziałać ochrona ponad prądowa lub po prostu "walnąć" bezpiecznik.Lukasz_TG pisze:Problem pojawia się w momencie gdzie mamy taką przetwornice impulsową o prądzie max dajmy na to 10A. Teraz w przypadku ładowania całkowicie padniętego aku z podłączonymi klemami, gdy przekręcimy zapłon, nie wspominam o kręceniu rozrusznikiem nasza przetwornica zadymi.
Pozdrawiam