Kappa - różnice w zegarach

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - różnice w zegarach

Post autor: dobermannn » 22 gru 2014, 23:50

Czym się różnią zegary z kapiszona przedliftowego i poliftowego ??

Awatar użytkownika
michał_kappa
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk Rydułtowy

Re: Kappa - różnice w zegarach

Post autor: michał_kappa » 23 gru 2014, 15:47

chyba tylko wyświetlaczem km o ile pamiętam

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa - różnice w zegarach

Post autor: rob_76 » 23 gru 2014, 17:14

A nie wchodzi tam też kwestia centralki sterującej załączeniem wentylatora (-ów) chłodnicy...?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - różnice w zegarach

Post autor: Borek » 23 gru 2014, 18:08

Sterowanie wiatrakami po lifcie nie korzysta z tej centralki w zegarach, funkcje przejęło ECU silnika. Nie jestem jednak przekonany czy to zależy stricte od liftingu (i w sumie od którego?), bo mam schematy dla wersji '98 dwóch rodzajów - jedne wskazują na sterowanie wiatrakami procesorem w zegarach, drugie na jego pominięcie.
Nie zmienia to faktu, że procesor obsługujący tę funkcję (oraz wskaźnik temperatury wody i kontrolkę przegrzania) w zegarach jest chyba ten sam. W razie czego mogę sprawdzić model tego procesora dla zegarów 5.20 turbo i 2,4jtd, bo takie mam na wierzchu. Chętnych uprzedzam, że uszkodzone (zwłaszcza te turbo) i mi jednak potrzebne. :D

Bardziej bym się martwił o właściwe wyskalowanie zegarów, żeby w razie zamiany dobrać sobie takie same. Czyli jeśli oryginalnie były zegary wyskalowane do 260km/h to te na podmianę tez takie muszą być, bo inaczej będą duże przekłamania nawet po zamianie samych tarcz. Tak samo jest z obrotomierzem. Z doświadczenia wiem na pewno, że pomiędzy poliftowymi benzyniakami 2,4 i 2,0turbo można zamieniać zegary bez obaw.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - różnice w zegarach

Post autor: dobermannn » 27 gru 2014, 12:25

To jeszcze takie pytanie: Czy podejdą zegary np z 98 lub 99 roku do mojego kapiszona który jest z 2000 r. ??
A generalnie problem mam w kontrolce poduszek i ABS. Pomimo sprawdzenia instalacji komputery sygnalizują błąd kontrolek. Kontrolka ABS się nie świeci wcale (dioda jest OK) a kontrolka poduszki nieraz się zaświeca a po wykasowaniu bywa różnie - nieraz się da skasować nieraz nie. I zawsze są tylko błędy kontrolek.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - różnice w zegarach

Post autor: Borek » 27 gru 2014, 13:08

No to masz to co ja i owszem, zegary od roku 1998 wzwyż podejdą. Sprawdź jednak czy to nie jest problem docisku pinów na wtyczkach. Piny od obu kontrolek są we wtyczce najbliższej konsoli środkowej (chyba czarna) w dolnym rzędzie.
U mnie tak było już po wymianie na zegary 100% sprawne, że miały ciut luźniejsze gniazdo, we wtyczce wyrobił się już zatrzask i nie trzymała się super sztywno jak oryginalne. Dopóki tego nie zrobiłem to z tymi dwoma kontrolkami bywało różnie, a po poprawce nadal ABS działa jak chce. Chyba preferuje wilgoć w powietrzu, bo działa głównie jesienią i zawsze jak wyjeżdżam z myjni, albo jak ręką dognę wtyczkę do dołu... dopóki nie puszczę. Będzie chwila to się tym zajmę, po oczach kontrolka nie daje. :D

Możesz jeszcze zaobserwować czy podczas jazdy nie ma tak, że np. nagle zacznie ci spadać temperatura albo paliwo i potem wrócą, albo że obrotomierz lub prędkościomierz zaniżają odczyt. U mnie tak właśnie było, przelutowanie pinów nic nie dało więc zamieniłem właśnie na zegary od 2,4 '98 bodajże i hulają.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - różnice w zegarach

Post autor: dobermannn » 27 gru 2014, 13:13

Wtyczki są dobre. To pierwsze co sprawdziłem.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - różnice w zegarach

Post autor: Borek » 27 gru 2014, 18:49

No to jak są dobre to szukaj zegarków, tylko upewniaj się że wszystko w nich działa.
I tak jak pisałem, dzisiaj kontrolka ABS działa tak dobrze że aż odpalałem samochód kilka razy żeby się na nią napatrzeć. Nie tylko wilgoć, ale i mróz dobrze jej robi. :lol:
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”