Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5044
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: Bichoń » 26 lut 2015, 21:13

Mam problem z pasami bezpieczeństwa, nie za bardzo chcą się chować. Trzeba im pomagać, a to jest trochę denerwujące. Jest na to jakiś sposób, da się tam w mechanizmie naciągnąć jakąś sprężynkę żeby lepiej wciągało?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4019
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: volf » 26 lut 2015, 23:21

Gdzieś słyszałem, że na takie problemy pomaga pranie/mycie pasów i ewentualnie potem popsikanie ich smarem silikonowym.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5044
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: Bichoń » 26 lut 2015, 23:33

Silikon w sprayu mam, poprawia zwijanie pasa, ale na krótko.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: marceli » 26 lut 2015, 23:37

Zmień pas,czyli mechanizm zwijania.Tam nic innego nie wchodzi w grę.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5044
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: Bichoń » 26 lut 2015, 23:43

Mam opory przed kupowaniem używanych pasów bezpieczeństwa. Nie wiadomo co się z nimi działo przez te wszystkie lata, wolał bym nie mieć w razie czego zbiórki na przedniej szybie.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: Borek » 27 lut 2015, 6:26

Ja myślę że niekoniecznie jest się o co obawiać, to wozy stare na tyle by ludzie sprzedawali je na części po obróceniu panewki. Z wozu powypadkowego to inna bajka, ale z niebitego to warto tylko sprawdzić czy zwijarka jest mocna i czy przy szarpnięciu trzyma jak należy - ale to chyba tylko jak pas jest jeszcze na aucie.

A może by wyjąć sprężynę i (w nadziei że się uda) założyć nową mocniejszą? Myślę, że sporo jest małych zakładów które by taką dorobiły. Potencjalne dociskanie pasa w słupku pewnie już sprawdziłeś. Jak wpadniesz na jakąś nietypową przyczynę to daj znać, u mnie z przodu też tak jest - zwiną się do pewnego momentu i dalej trzeba lekko pomóc. Raz przez to prawie zamknąłem drzwi na tym metalowym zatrzasku bo się tak zwiesił, ale bym się wk... :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: Maniak » 27 lut 2015, 6:49

Dokładnie jak auto nie bite to pasy są w poRZądku.
Panowie pasów ci u mnie dostatek.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: Rapeek » 27 lut 2015, 11:23

Przecież w pasach są napinacze i jak samochód miał dzwona to są ''wystrzelone''
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: wujekp » 01 mar 2015, 23:11

bichon pisze:Mam opory przed kupowaniem używanych pasów bezpieczeństwa. Nie wiadomo co się z nimi działo przez te wszystkie lata, wolał bym nie mieć w razie czego zbiórki na przedniej szybie.
Ciekawe czy po kupnie samochodu wymieniłeś wszystkie pasy na nowe. Przecież te w samochodzie też kupiłeś używane ... :D
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: rob_76 » 01 mar 2015, 23:26

Tematu osobiście nie ćwiczyłem (jeszcze), choć też w Kapciu zwijają mi się z trudem oraz nie wiem czy napinacz tu nie "przykrzaczy" haniebnie, ale jest tak, jak pisze Borek - można zlecić dorobienie nowej sprężyny i ją wymienić...
Może spróbuj tutaj: :link:
W Becie poszedłem inną drogą - kupiłem nowe pasy oraz nową taśmę - tapicer podmienił mi oryginalną taśmę na dłuższą (odpowiednio przyciętą pod QP) - ale to inna "para kaloszy", bo to "bezwładnościówki" bez napinaczy...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5044
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - mechanizm pasów bezpieczeństwa

Post autor: Bichoń » 01 mar 2015, 23:59

wujekp pisze:
bichon pisze:Mam opory przed kupowaniem używanych pasów bezpieczeństwa. Nie wiadomo co się z nimi działo przez te wszystkie lata, wolał bym nie mieć w razie czego zbiórki na przedniej szybie.
Ciekawe czy po kupnie samochodu wymieniłeś wszystkie pasy na nowe. Przecież te w samochodzie też kupiłeś używane ... :D
Nie. Ale oglądałem mój samochód wielokrotnie z każdej strony i wiem że nie miał żadnej przygody, więc pasy też nie miały powodu być wymieniane. A w przypadku pierwszych lepszych pasów z allegro już może być inaczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”