Lybra - złodziej prądu - jak ustalić ?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - złodziej prądu - jak ustalić ?

Post autor: FXX » 29 wrz 2013, 15:22

Dlatego są opisy przy portach, w przypadku pomiaru prądu są dwie konfiguracje w tym mierniku:
- przy zakresie 10A - górny port
- przy zakresie mniejszym - środkowy port

Myślałem, że to po prostu wynika z czystej pomyłki, a nie niewiedzy. Dodałbym wtedy, że w przypadku pomiaru poboru prądu przez aku należy korzystać z zakresu 10A, ponieważ po włączeniu miernika w obwód (a więc i zamknięcia obwodu w tym wypadku) przez pierwsze kilka chwil mamy pobór na poziomie 2-3A co przy zakresie ustawionym na mA powoduje to co się stało u Ciebie albo uszkodzenie miernika. Ale to pewnie sam zauważyłeś, że na początku pobór jest wysoki, potem spada do stałej wartości.
Ogólnie zasada pomiarów jest taka, że jeśli nie wiesz jakiego rzędu są wartości mierzone, to zaczynasz od zakresu największego i stopniowo wtedy schodzisz w dół z zakresem (o ile jest taka potrzeba).

Btw. miernik rozumiem włączyłeś szeregowo ? :D joke :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3302
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Lybra - złodziej prądu - jak ustalić ?

Post autor: adamM20 » 29 wrz 2013, 15:29

Alan pisze:Nie wiem,nie znam się ale jak podłączyłem tak jak mówisz to mi się zrobiła dziurka w "ogniwie" aku a po szpicu z przewodu zostało tylko wspomnienie.

Na 10A pokazuje 0,01 .... po to wkleiłem foto bo się nie znam :P
... i jak już napisali Koledzy przy takim poborze prądu możesz zapomnieć o kłopotach z aku. Wypalona dziurka to żaden problem świadczy to jedynie o tym, że ktoś "drutował" już multimter wkłądając duży bezpiecznik dla mniejszych zakresów multimetra. Tak na przyszłość to przy pomiarach prądu multimetrem zawsze zacznij od najwyższego zakresu to jest 10A. Jeśli po dwóch zerach masz "jedynkę" to przełącz się na zakres 200 mA ażeby odczytć pozostałe dwie cyfry i tyle. Kolory podłączonych kabli nie mają znaczenia dla pomiarów DC wartość bezwzględna jest zawsze taka sama a różnica jest jedynie w znaku co przy tego rodzaju pomiarach kompletenie nie ma znaczenia. Prawdziwy z Ciebie elektryk : ok2 :
Pozdrawiam

Alan

Re: Lybra - złodziej prądu - jak ustalić ?

Post autor: Alan » 29 wrz 2013, 16:59

Dobra dobra..już się nie śmiać :P Poradziłem sobie? Poradziłem :P Tak czy inaczej przestał żreć prąd :) Więc dziękuję Wam za pomoc :)

Szkoda tylko że już od ponad dwóch lat tak jeździłem i po tamtych wakacjach wywaliłem pewnie sprawny aku...bo też na lotnisku nie dał rady :P

Ale od czego mamy forum :P

Lyberator
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 03 lip 2009, 10:02
Lokalizacja: Racibórz

Re: Lybra - złodziej prądu - jak ustalić ?

Post autor: Lyberator » 05 lis 2013, 13:16

0,11A na 20(nie mam 10A na mierniku, tylko 20 w polu DCA) to dobry wynik? Po przełączeniu na 200m jest -1mA
Ok, poczekałem i spadło do 0,01A

Awatar użytkownika
BlackLybraSW
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 567
Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Re: Lybra - złodziej prądu - jak ustalić ?

Post autor: BlackLybraSW » 14 lis 2013, 12:38

Witam, proponuje ci kolego udać się do elektryka on to znajdzie a tutaj temat już wskoczył na metody przełączania i mierzenia miernikiem aku.
Przyczyn może być wiele nie do określenia na forum.
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Post autor: FXX » 14 lis 2013, 12:59

Ale co tu szukać? Jeśli po dłuższej chwili kolega ma pobór na poziomie 0.01A to jest prawidłowy.

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - złodziej prądu - jak ustalić ?

Post autor: bronx » 14 lis 2013, 14:42

Lyberator pisze:0,11A na 20(nie mam 10A na mierniku, tylko 20 w polu DCA) to dobry wynik? Po przełączeniu na 200m jest -1mA
Ok, poczekałem i spadło do 0,01A
0.11A = 110mA - uważam max do zaakceptowania
jeśli masz 0.01 na zakresie 20A lub 10A to równe to jest 10mA .

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - złodziej prądu - jak ustalić ?

Post autor: FXX » 14 lis 2013, 15:29

110mA przy Lybrze do zaakceptowania? Imho trochę za dużo w samochodzie, które nie jest jeżdżącym komputerem.
Poza tym jak wyżej, jeżeli po odczekaniu pobór stabilizuje się na poziomie 10-20mA to nie ma co grzebać.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - złodziej prądu - jak ustalić ?

Post autor: dobermannn » 06 lip 2015, 23:48

odgrzeje kotleta.
pobór prądu po ustabilizowaniu to 0.03A
Po dwóch dniach aku zdycha pomimo jego wymiany. WTF ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”