Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
Przyjdzie czas i na Was
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
Cierpliwie poczekam...
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
No byłeś
Ale Was razem nie było
Ale Was razem nie było
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
Ok, poliuretan jest trwały ale rzeczywiście nie ma właściwości gumy. Guma oto ma ważną właściwość, współczynnik ściśliwości równy 1. Co za tym idzie, myślę że w tych wahaczach jak najbardziej powinny być podkładki takie jak w oryginalnej tulei.belial666 pisze:Poluretan jest trwały i nie odkształca się tak jak guma. W pierwszym podejściu kołnierz się zerwał, a mianowicie przeciął przez podkładkę, która nie pozwalała na ruch boczny wahacza. W konstrukcji tulejki nie powinno być kołnierza od samego poczatku.
Dlaczego? Bo takie podkładki ograniczają ruch wahacza w gnieździe na boki. Zwróć uwagę na to że
1. Rola wahaczy górnych to głównie utrzymywanie geometrii
2. Wahacze skręcamy na stojącym kole. W momencie gdy zawieszenie pracuje góra-dół, tuleja się napręża (skręca się), ale w momencie wpadnięcia w dziurę, to właśnie te blaszki ograniczają przemieszczanie się gniazda wahacza w osi przód-tył. Oczywiście nie ma to miejsca w przypadku poliuretanu, który się w przeciwieństwie do gumy można po prostu ścisnąć.
Oczywiście nie sposób nie zauważyć (ze smutkiem) że także tedgum nie ma kształtu takiego samego jak oryginał. Liczę jednak że właściwości są bardziej zbliżone..
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
Nowe tulejki już w wahaczu prostym.
Cdn.
Cdn.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr. telef. 501259455
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
A czy interesowałeś się tematem zawieszenia do Thesis pancernej - jakie tam są tuleje, bo muszą być zapewne inne, wahacze są o wiele droższe do pancernej wersji.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
Dziwne... Guma jest ciałem stałym, więc mówimy tu o module ściśliwości, a nie współczynniku. Poza tym z tego co mi wiadomo, guma jest określana w teorii jako materiał nieściśliwy, czyli jako materiał o module równym 0, a w praktyce bliskim 0.s0krates pisze:Ok, poliuretan jest trwały ale rzeczywiście nie ma właściwości gumy. Guma oto ma ważną właściwość, współczynnik ściśliwości równy 1. Co za tym idzie, myślę że w tych wahaczach jak najbardziej powinny być podkładki takie jak w oryginalnej tulei.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
Bartek-Lodz pisze:A czy interesowałeś się tematem zawieszenia do Thesis pancernej - jakie tam są tuleje, bo muszą być zapewne inne, wahacze są o wiele droższe do pancernej wersji.
O ku... no coś Ty... Ja chciałem mieć coś w swoich wahaczach, co nie jest tedgum, tyle. Pancerna to zapewne ma wszystko większe, jak felgi itp.
Do jasnego roboty zostały wykonane:
- wahacze dolne proste LiP str.
- wahacze górne LiP str.
- napinacz paska wieloklinowego
Po wymianach z przodu, w wahaczach tylnych zostały wprasowane tuleje duże. Reszta następnym razem, bo okrutnie waliło deszczem... Cdn...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr. telef. 501259455
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
FXX pisze:Dziwne... Guma jest ciałem stałym, więc mówimy tu o module ściśliwości, a nie współczynniku. Poza tym z tego co mi wiadomo, guma jest określana w teorii jako materiał nieściśliwy, czyli jako materiał o module równym 0, a w praktyce bliskim 0.s0krates pisze:Ok, poliuretan jest trwały ale rzeczywiście nie ma właściwości gumy. Guma oto ma ważną właściwość, współczynnik ściśliwości równy 1. Co za tym idzie, myślę że w tych wahaczach jak najbardziej powinny być podkładki takie jak w oryginalnej tulei.
Tu jest jakaś guma założona:) Czy to ted-gum? Ile wytrzyma, nie wiem, ale to guma...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
Potwierdzam, jest to ted-guma sam taką mam tyż zainstalowaną we wszystkich wahaczach górnych przód i testuję..
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
W takim razie testujemy. Ty gumę, ja poli. Zobaczymy.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - nowe gniazda w wahaczach i nowe tuleje
Tedgum po 7 miesiacach sie rozkleily w bananach. Juz wiecej niet.