Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Okej dzięki za odpowiedź. Nie wiem w takim razie o co chodziło temu mechanikowi bo mówił, że przy tym elektronicznym zaworze nie można tego robić. Teraz jeszcze co z tą kontrolką i brakiem mocy
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Bo w wielu przypadkach może rzucać kontrolką na desce i np. wchodzić w tryb awaryjny.
W przypadku tego silnika i sterownika EDC15, tylko pojawi się błąd w pamięci sterownika, bez żadnych innych objawów.
A co do kontrolki i braku mocy to zacznij od diagnostyki komputerowej. Powinno to wiele wyjaśnić.
W przypadku tego silnika i sterownika EDC15, tylko pojawi się błąd w pamięci sterownika, bez żadnych innych objawów.
A co do kontrolki i braku mocy to zacznij od diagnostyki komputerowej. Powinno to wiele wyjaśnić.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
U mnie w przy takich objawach zacinała się zmienna geometria w turbinie.pejtrik pisze:Okej dzięki za odpowiedź. Nie wiem w takim razie o co chodziło temu mechanikowi bo mówił, że przy tym elektronicznym zaworze nie można tego robić. Teraz jeszcze co z tą kontrolką i brakiem mocy
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Krzys pisze:U mnie w przy takich objawach zacinała się zmienna geometria w turbinie.pejtrik pisze:Okej dzięki za odpowiedź. Nie wiem w takim razie o co chodziło temu mechanikowi bo mówił, że przy tym elektronicznym zaworze nie można tego robić. Teraz jeszcze co z tą kontrolką i brakiem mocy
Czyli chodzi o ten zawór jak w temacie tak?
Przepraszam, że zadaje takie głupie pytania, ale mechanik ze mnie żaden.
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Kolego, podjedź do mechanika, sprawdź błędy.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
tak zrobię ale to dopiero przed świętami jak wrócę do domu. później będę się próbował znów tutaj radzić
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Odgrzeję staroć
Czy ktoś posiada zdjęcia z początku tematu?
Czy ktoś posiada zdjęcia z początku tematu?
Jędrzej
Lancia Lybra 2.4 jtd
Lancia Lybra 2.4 jtd
- wzorekk
- Forumowicz/ka
- Posty: 63
- Rejestracja: 04 kwie 2011, 8:54
- Skype: wzorekk
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska/Kraków
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Witam koleżanki i kolegów.
Ostatnio się zastanawiam nad prawidłową pracą hmmm podciśnienia.
Wcześniej nie zwróciłem uwagi czy tak było.
Po przekręceniu kluczyka cięgno turbiny się nie cofa, dopiero po odpaleniu powoli się cofa i tak zostaje. Przy przegazowaniu cięgno się porusza.
Po zgaszeniu szybko puszcza cięgno i kiedy ponownie od razu przekręcę kluczyk cięgno się szybko cofa, kiedy wyłączę to puszcza.
Jeżeli samochód postoi to po przekręceniu kluczyka cięgno się nie cofa tylko następuje to dopiero po odpaleniu.
I teraz pytanie czy tak ma być, czy cięgno zawsze po przekręceniu kluczyka ma się od razu cofać. (efekt jakby mu podciśnienie zmykało po czasie).
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Tomek
Ostatnio się zastanawiam nad prawidłową pracą hmmm podciśnienia.
Wcześniej nie zwróciłem uwagi czy tak było.
Po przekręceniu kluczyka cięgno turbiny się nie cofa, dopiero po odpaleniu powoli się cofa i tak zostaje. Przy przegazowaniu cięgno się porusza.
Po zgaszeniu szybko puszcza cięgno i kiedy ponownie od razu przekręcę kluczyk cięgno się szybko cofa, kiedy wyłączę to puszcza.
Jeżeli samochód postoi to po przekręceniu kluczyka cięgno się nie cofa tylko następuje to dopiero po odpaleniu.
I teraz pytanie czy tak ma być, czy cięgno zawsze po przekręceniu kluczyka ma się od razu cofać. (efekt jakby mu podciśnienie zmykało po czasie).
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Tomek
Lybra SW 2,4 JTD 150KM Executive, 2003r
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Proponuję użyć opcji szukaj i pod hasłem "czyszczenie overboost" można w google znaleźć
czasem dobrze odwiedzić inne fora np alfaholików tam też jest ten temat
ale poniżej umieszczam kilka fotek z manuala, ja osobiście po wyczyszczeniu zaworu do ponownego zamknięcia użyłem metalowej opaski
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II