Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: pejtrik » 12 gru 2015, 19:55

Okej dzięki za odpowiedź. Nie wiem w takim razie o co chodziło temu mechanikowi bo mówił, że przy tym elektronicznym zaworze nie można tego robić. Teraz jeszcze co z tą kontrolką i brakiem mocy

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: FXX » 12 gru 2015, 22:05

Bo w wielu przypadkach może rzucać kontrolką na desce i np. wchodzić w tryb awaryjny.
W przypadku tego silnika i sterownika EDC15, tylko pojawi się błąd w pamięci sterownika, bez żadnych innych objawów.

A co do kontrolki i braku mocy to zacznij od diagnostyki komputerowej. Powinno to wiele wyjaśnić.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Krzys » 12 gru 2015, 22:26

pejtrik pisze:Okej dzięki za odpowiedź. Nie wiem w takim razie o co chodziło temu mechanikowi bo mówił, że przy tym elektronicznym zaworze nie można tego robić. Teraz jeszcze co z tą kontrolką i brakiem mocy
U mnie w przy takich objawach zacinała się zmienna geometria w turbinie.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: pejtrik » 14 gru 2015, 15:56

Krzys pisze:
pejtrik pisze:Okej dzięki za odpowiedź. Nie wiem w takim razie o co chodziło temu mechanikowi bo mówił, że przy tym elektronicznym zaworze nie można tego robić. Teraz jeszcze co z tą kontrolką i brakiem mocy
U mnie w przy takich objawach zacinała się zmienna geometria w turbinie.

Czyli chodzi o ten zawór jak w temacie tak?
Przepraszam, że zadaje takie głupie pytania, ale mechanik ze mnie żaden.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: FXX » 14 gru 2015, 16:05

Kolego, podjedź do mechanika, sprawdź błędy.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: pejtrik » 14 gru 2015, 16:08

tak zrobię :D ale to dopiero przed świętami jak wrócę do domu. później będę się próbował znów tutaj radzić
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jedker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 23 paź 2014, 11:34
Imię: Jędrzej
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: jedker » 04 kwie 2017, 16:05

Odgrzeję staroć ;)

Czy ktoś posiada zdjęcia z początku tematu?
Jędrzej
Lancia Lybra 2.4 jtd

Awatar użytkownika
wzorekk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 04 kwie 2011, 8:54
Skype: wzorekk
Imię: Tomek
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska/Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: wzorekk » 20 kwie 2017, 22:44

Witam koleżanki i kolegów.
Ostatnio się zastanawiam nad prawidłową pracą hmmm podciśnienia.
Wcześniej nie zwróciłem uwagi czy tak było.
Po przekręceniu kluczyka cięgno turbiny się nie cofa, dopiero po odpaleniu powoli się cofa i tak zostaje. Przy przegazowaniu cięgno się porusza.
Po zgaszeniu szybko puszcza cięgno i kiedy ponownie od razu przekręcę kluczyk cięgno się szybko cofa, kiedy wyłączę to puszcza.
Jeżeli samochód postoi to po przekręceniu kluczyka cięgno się nie cofa tylko następuje to dopiero po odpaleniu.
I teraz pytanie czy tak ma być, czy cięgno zawsze po przekręceniu kluczyka ma się od razu cofać. (efekt jakby mu podciśnienie zmykało po czasie).
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Tomek
Lybra SW 2,4 JTD 150KM Executive, 2003r

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: meqqex » 21 kwie 2017, 10:59

jedker pisze: 04 kwie 2017, 16:05 Odgrzeję staroć ;)

Czy ktoś posiada zdjęcia z początku tematu?
Proponuję użyć opcji szukaj i pod hasłem "czyszczenie overboost" można w google znaleźć
czasem dobrze odwiedzić inne fora np alfaholików tam też jest ten temat :)

ale poniżej umieszczam kilka fotek z manuala, ja osobiście po wyczyszczeniu zaworu do ponownego zamknięcia użyłem metalowej opaski ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”