Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: Michal198422 » 16 gru 2015, 20:57

Jeśli nie ma możliwości sprawdzenia/oceny czy nie cieknie z silnika, całości miski olejowej, a jedynie są zapewnienia o stanie wręcz idealnym, to nie warto brać. No chyba że człowieka zna się osobiście i ma pewność, że nie wciśnie szmelcu. Turbo da się i do maluchowskiego silnika dołożyć, jak ktoś ma łeb na karku. A czy warto, to już kwestia widzimisię właściciela, jego pojęcia mechanicznego, oraz kasy jaką chce zainwestować.. Za przykład niech posłuży debilna w sumie sprawa tuningu chipa fabrycznego silnika. Przynajmniej z 1000zł za kilka minut roboty (tuning nie będący indywidualnym dla danego egzemplarza danego silnika). Tuning mechaniczny, w który by się wpisywało uturbienie silnika, to kilka razy tyle już na powitanie.. No chyba że masz pod ręką kilka turbin i silników do eksperymentowania, w co raczej wątpię..
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: damian8595 » 17 gru 2015, 12:19

Silnik zakupiłem od forumowicza identyczny jak mój przejechał em na nim narazie trochę ponad 1000 km i jest super ma moc chodzi płynnie nie bierze oleju wszystko jest w porządku chciałbym do niego zamontować visco ktoś takie coś zrobił? Gros podobno coś próbował?

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: kond243 » 17 gru 2015, 18:44

Witam. Potrzebny ci dyfer z 20vt razem z visco i prawą półosią długą oraz jego obudowa. 2.4 ma te same przeguby wewnętrzne co 20vt i jtd. Da się zrobić na aucie bez wyciągania skrzyni. 2.4 ma też to samo przełożenie dyfra co 20vt. Ewentualnie zostaje szukać skrzyni z 2.4 z visco bo też je posiadały. Lub zmiana skrzyni od 20vt. Potrzebna prawa długa półoś i tyle. Chyba że masz sprzęgło pchane to tylko trzeba zmienić widełki sprzęgła od starej skrzyni i działa.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1603
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: Johnny » 17 gru 2015, 19:19

Tak na prawdę to po co ta szpera w 2.4... Wydaje mi się że aż takiej mocy nie ma to 2.4 żeby potrzebne to było. Mialem to no wiadomo fajnie gdzies podjechać pod stromą górkę albo wyjechać np z błota itp ale na co dzień nie widzę specjalnie różnicy chyba że to wina długiej skrzyni która teraz mam. Szczerze to się cieszę ze siadla mi ta oryginalna skrzynia i dzięki niej wymieniłem na dłuższą tak na prawdę przypadkiem i jakbym miał wybierać to wolałbym długą skrzynie niż szpere.
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: kond243 » 18 gru 2015, 0:45

Przydaje się w zimie jak jest śnieg i ślisko. Mam skrzynie od 20vt w 2.0vis bo też była krótka skrzynia co irytowało na autostradzie zwłaszcza. W 20vt musi być visco, choć dużo lepiej by się sprawdził torsen np z alfy Q2.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

madolat
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 505
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:28
Imię: Maciej
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT

Post autor: madolat » 18 gru 2015, 9:34

damian8595 pisze:Silnik zakupiłem od forumowicza identyczny jak mój przejechał em na nim narazie trochę ponad 1000 km i jest super ma moc chodzi płynnie nie bierze oleju wszystko jest w porządku

Miód na moje uszy : buja w oblokach : Niech służy jak najlepiej i jak najdłużej : yesyes : : yesyes :

Pozdrawiam. Maciej.
Lancia Kappa 3.0 V6 1998r.
Lancia ypsilon 1.4 12V 1996r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”