Ale piszesz Bronxowi żeby założył sprężyny od Argenty to mu się samochód podniesie..ArtoKucior pisze:Nie miałem zamiaru "podnosić" auta lecz żeby nie leżało i przyzwoicie wyglądało...zresztą jak dobrze pamiętam to za cenę nowych dwóch sprężyn z AS, Argenta mi zrobił i wymienił cztery sprężyny. Narazie jest wszystko z nimi ok dlatego mogę polecić ten wyrób...
Thesis - up 20mm/teoretycznie
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
Spoko ziomale
Będę gadać z Pawłem czy klepie stare czy robi nowe i może zrobić o te 20mm wyżej.
Przód podnieść to nie problem, tuleja w kolumnę i spoko,może i 10mm starczy
Natomiast tył to albo to co ma belial ( nie siądzie ) , jakaś podkładka pod gumę, są na allegro, ale to do mnie nie przemawia.
Lub zrobić spring na zamówienie, ale... czy to ma sens i opłacalność i kto mi zagwarantuje że to nie siądzie jak w przypadku innych sprężyn ...
Będę gadać z Pawłem czy klepie stare czy robi nowe i może zrobić o te 20mm wyżej.
Przód podnieść to nie problem, tuleja w kolumnę i spoko,może i 10mm starczy
Natomiast tył to albo to co ma belial ( nie siądzie ) , jakaś podkładka pod gumę, są na allegro, ale to do mnie nie przemawia.
Lub zrobić spring na zamówienie, ale... czy to ma sens i opłacalność i kto mi zagwarantuje że to nie siądzie jak w przypadku innych sprężyn ...
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7297
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
"Dorabiam" od lat sprężyny do kappy. Nie siadają po latach użytkowania. Obniżenie wysokości o ok. 10 mm po montażu wynika z ułożenia się sprężyny.
Powód siadania sprężyn wynika z technologii ich wykonania. Te ze stali węglowej, zahartowane i odpuszczone po pewnym czasie muszą "siąść". Te wykonane z typowej stali sprężynowej (aż) takich tendencji nie mają.
Podnoszenie w warsztatach (wydłużenie) sprężyn, najczęściej polega na ich wyżarzeniu, rozciągnięciu ... i tyle. Po pół roku wszystko wraca "do normy" = w dół. Przerabiałem ten temat kilka lat temu i to był powód szukania innej drogi, aby springi (stale) utrzymywały swój prześwit.
Powód siadania sprężyn wynika z technologii ich wykonania. Te ze stali węglowej, zahartowane i odpuszczone po pewnym czasie muszą "siąść". Te wykonane z typowej stali sprężynowej (aż) takich tendencji nie mają.
Podnoszenie w warsztatach (wydłużenie) sprężyn, najczęściej polega na ich wyżarzeniu, rozciągnięciu ... i tyle. Po pół roku wszystko wraca "do normy" = w dół. Przerabiałem ten temat kilka lat temu i to był powód szukania innej drogi, aby springi (stale) utrzymywały swój prześwit.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
Na tył może zrobić to samo co na przodzie. Tylko ściągnąć sprężynę i 10mm wstawić pod nią, nie pod wahacz. Nie działałoby?bronx pisze:Spoko ziomale
Będę gadać z Pawłem czy klepie stare czy robi nowe i może zrobić o te 20mm wyżej.
Przód podnieść to nie problem, tuleja w kolumnę i spoko,może i 10mm starczy
Natomiast tył to albo to co ma belial ( nie siądzie ) , jakaś podkładka pod gumę, są na allegro, ale to do mnie nie przemawia.
Lub zrobić spring na zamówienie, ale... czy to ma sens i opłacalność i kto mi zagwarantuje że to nie siądzie jak w przypadku innych sprężyn ...
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
A mocowanie do wahacza lub sprezyny ? Teoretycznie mozna dotoczyc jakis dystans, ale musze pomyslec czy bedzie to bezpieczne.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
Skoro na przodzie jeździ. Sprężyny pękają i nic się nie dzieje, aż do wymiany. No zrobisz jak zechcesz.
Nr. telef. 501259455
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
A bo ja wiem...ze 3 tysiące? Ja dużo jeżdżę, codzień....ale po mieścieLUKIThesis pisze:A ile kilometrów po ich zamontowaniu zrobiłeś ?
I co ja mam Ci odpisać? Nowe sprężyny? Stare sprężyny? A jak idziesz np do KFC, kupujesz kurczaka to dostajesz go nowego czy starego umytego ludwikiem i przyprawionego że nic nie czuć różnicy w smaku? Wychodzisz zadowolony, że smacznie sobie zjadłeś, zapłaciłeś nie dużo bo masz karteczkę lub aplikację w smartfonie i dostałeś rabat...Patrzyłeś kucharzowi na ręce, że wiesz co jadłeś? Ja mechanikowi nie patrzyłem na ręce tylko zaufałem, że to co zrobi to zrobi to porządnie i że to ja będę zadowolony jeżdżąc autem naprawionym za nie duże pieniądze...belial666 pisze:ArtoKucior pisze:...zresztą jak dobrze pamiętam to za cenę nowych dwóch sprężyn z AS, Argenta mi zrobił i wymienił cztery sprężyny. Narazie jest wszystko z nimi ok dlatego mogę polecić ten wyrób...
To są raczej Twoje stare, Stary. Odświeżone.
Nie miałem zamiaru "podnosić" auta lecz żeby nie leżało i przyzwoicie wyglądało
Ty tak. Bronx nie.
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
Nie chadzam tam akurat, ale rozumiem, że to porównanie. No dobrze, wszystko zajebiście, ale sprężyny Twoje nie mają efektu UP! No chyba, że już mają? Tylko to zrozum, nic więcej. Argenta mnie nie interesuje, bo nie ma w nim nic interesującego.ArtoKucior pisze:A bo ja wiem...ze 3 tysiące? Ja dużo jeżdżę, codzień....ale po mieścieLUKIThesis pisze:A ile kilometrów po ich zamontowaniu zrobiłeś ?
I co ja mam Ci odpisać? Nowe sprężyny? Stare sprężyny? A jak idziesz np do KFC, kupujesz kurczaka to dostajesz go nowego czy starego umytego ludwikiem i przyprawionego że nic nie czuć różnicy w smaku? Wychodzisz zadowolony, że smacznie sobie zjadłeś, zapłaciłeś nie dużo bo masz karteczkę lub aplikację w smartfonie i dostałeś rabat...Patrzyłeś kucharzowi na ręce, że wiesz co jadłeś? Ja mechanikowi nie patrzyłem na ręce tylko zaufałem, że to co zrobi to zrobi to porządnie i że to ja będę zadowolony jeżdżąc autem naprawionym za nie duże pieniądze...belial666 pisze:ArtoKucior pisze:...zresztą jak dobrze pamiętam to za cenę nowych dwóch sprężyn z AS, Argenta mi zrobił i wymienił cztery sprężyny. Narazie jest wszystko z nimi ok dlatego mogę polecić ten wyrób...
To są raczej Twoje stare, Stary. Odświeżone.
Nie miałem zamiaru "podnosić" auta lecz żeby nie leżało i przyzwoicie wyglądało
Ty tak. Bronx nie.
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
Belial, rozumiem że przebyłeś już tysiące kilometrów na sprężynach montowanych na zamówienie u Argenty. Ja na przykład mam już ponad 10 000 km. Ten brak efektu UP, to występuje u ciebie przy PUSH?
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
Chociaż jeden.Flyman pisze:Belial, rozumiem...
Nr. telef. 501259455
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
Panowie bez spinki
Bel tak to było powiedzmy porównanie...Fly kilometrów naciachał...ja np ich nie robię dużo bo jeżdżę po mieście (dlaczego mam diesla? Bo z dziada pradziada same diesle w rodzinie i przyzwyczajenia hehe). Najważniejsze aby cieszyć się tym co mamy jeśli działa dobrze
Bel tak to było powiedzmy porównanie...Fly kilometrów naciachał...ja np ich nie robię dużo bo jeżdżę po mieście (dlaczego mam diesla? Bo z dziada pradziada same diesle w rodzinie i przyzwyczajenia hehe). Najważniejsze aby cieszyć się tym co mamy jeśli działa dobrze
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
Podepnę się do tematu
Moja Tereska przód 67 obie strony, tył 70,
czyli standard z lekkim minusem z przodu
gdyby było 68-69 byłoby cacy.
Moja Tereska przód 67 obie strony, tył 70,
czyli standard z lekkim minusem z przodu
gdyby było 68-69 byłoby cacy.
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis - up 20mm/teoretycznie
Obejrzyj dokładnie sprężyny...zdejmij koło i luknij je. Może pęknięta która. Albo starość i się zgniotła, rozeszła w boki. Ja tak miałem teraz przy tylnych, że na boki się rozeszły i wadziły o amorki. Wymieniłem na nowe i *** do góry poszła a i nie wadzą o nic podczas pracy O przodzie muszę pomyśleć ale to już późniejszy temat...tomas pisze:Podepnę się do tematu
Moja Tereska przód 67 obie strony, tył 70,
czyli standard z lekkim minusem z przodu
gdyby było 68-69 byłoby cacy.
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.