Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
Witam, niestety przez nieuwagę spaliłem ostatnio drugi raz swój interfejs diagnostyczny, czyli taki jak na obrazku poniżej.
W sumie jedyny sposób na jego uszkodzenie ( a przynajmniej jeszcze innych nie odkryłem) to odwrotne podpięcie zasilania w przypadku korzystania ze złącza 3pin.
Operacja polega w sumie na wlutowaniu nowego układu odpowiadającego za zasilanie naszej płytki w sterowniku.
Jest to element który wybucha przy odwrotnej polaryzacji, zwykły LM393 (wzmacniacz operacyjny, wzmacniacz napięcia).
Średnio do kupienia za 2zł.
Lutownica oporowa, trochę odwagi, kalafonia i cyna. Więcej nie trzeba.
Życzę udanych napraw (oby jak najmniej) i pozdrawiam, Daniel
W sumie jedyny sposób na jego uszkodzenie ( a przynajmniej jeszcze innych nie odkryłem) to odwrotne podpięcie zasilania w przypadku korzystania ze złącza 3pin.
Operacja polega w sumie na wlutowaniu nowego układu odpowiadającego za zasilanie naszej płytki w sterowniku.
Jest to element który wybucha przy odwrotnej polaryzacji, zwykły LM393 (wzmacniacz operacyjny, wzmacniacz napięcia).
Średnio do kupienia za 2zł.
Lutownica oporowa, trochę odwagi, kalafonia i cyna. Więcej nie trzeba.
Życzę udanych napraw (oby jak najmniej) i pozdrawiam, Daniel
Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, 6:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
Drugi raz?
Na przyszłość zabezpiecz układ diodą, bo za chwilę nie będzie już do czego przylutować tego LM-a...
Na przyszłość zabezpiecz układ diodą, bo za chwilę nie będzie już do czego przylutować tego LM-a...
KAPPA TDS & JTD
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
Zachciało mi się kable przedłużać żeby mieć dłuższe do wpięcia się w aku no i po drodze złączka okazała się odwrotnie zarobiona. A wcześniej to po prostu wnerwiony byłem i odwrotnie podpiąłem bo już chyba 1 w nocy była i nie myślałem...
Myślałem o diodzie ale nie wiem jak wpłynie spadek napięcia na działanie układu aczkolwiek spróbuję.
Myślałem o diodzie ale nie wiem jak wpłynie spadek napięcia na działanie układu aczkolwiek spróbuję.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- Jarek_Jarecki
- Klubowicz
- Posty: 2029
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Świdnica/Legnica
- Kontakt:
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
jestem trochę w szoku bo czytając Twój sposób wypowiedzi, można się domyślać, że z prądem i napięciem jesteś za pan brat (nawet nick nawiązuje) a tu taki zonk z pomylonym podpięciem zasilania
Jak widać, zdarza się nawet najlepszym
pozdro!
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
Pewnie zasilany jest wprost z 12.
Lm ma szeroki zakres chyba do 36?, sprawdź w data.
Daj Schottky'ego.
Lm ma szeroki zakres chyba do 36?, sprawdź w data.
Daj Schottky'ego.
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
panowie, możecie coś doradzicie, mam taki sam kabel, program multiecuscan, i po podłączeniu nie mogę się połączyć z interfejsem. Sterowniki od kabla zainstalowane, com1 ustawiony w systemie jak i w programie i pupa zbita... laptop ma win 10 jeśli ma to jakieś znaczenie.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
Dużo rzeczy się zdarza, grunt żeby nie panikować bo wiele da się naprawić jak np zamki w Kappie... No i na błędach trzeba się uczyć, czasem swoich.
Do najlepszych mam daleko
LM393 wedle datascheetów ma w sumie od 2V do 36V przy zasilaniu niesymetrycznym wiec szał. Powinien sobie nadrobić bez problemu stratę na schottk'im któa wynosiła chyba zatrważające 0,3V.
Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Do najlepszych mam daleko
LM393 wedle datascheetów ma w sumie od 2V do 36V przy zasilaniu niesymetrycznym wiec szał. Powinien sobie nadrobić bez problemu stratę na schottk'im któa wynosiła chyba zatrważające 0,3V.
Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
W menedżerze urządzeń ,nie masz pytajników??Dobrze poinstalowało??Jak zapniesz kabel to widzi go ok??goldixll pisze:panowie, możecie coś doradzicie, mam taki sam kabel, program multiecuscan, i po podłączeniu nie mogę się połączyć z interfejsem. Sterowniki od kabla zainstalowane, com1 ustawiony w systemie jak i w programie i pupa zbita... laptop ma win 10 jeśli ma to jakieś znaczenie.
W multiecuscanie przypisałeś ten sam port co w kompie przypisało kabelkowi??
A nie lepiej tylko sam plusik puścić z aku "na krokodylku" i przedłużyć do kabiny do kabla plusowego interfejsu??W sumie jak sprawdzam to tylko on potrzebny mi był dłuższy.Energetyk pisze:Zachciało mi się kable przedłużać żeby mieć dłuższe do wpięcia się w aku no i po drodze złączka okazała się odwrotnie zarobiona.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
Niby tak bo masa brana jest z USB z laptopa ale jak "fabryka" chciała żeby był + i - to niech im będzie... Może to w czymś pomaga.A nie lepiej tylko sam plusik puścić z aku "na krokodylku" i przedłużyć do kabiny do kabla plusowego interfejsu??W sumie jak sprawdzam to tylko on potrzebny mi był dłuższy.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
Na Win10 bangla i to bez problemuEnergetyk pisze:Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
No to fajnie muszę coś wykombinować bo szkoda żeby kabel leżał i się marnował... a wiadomo jak to w Lancii nigdy nie wiesz kiedy się check zaświeciFXX pisze:Na Win10 bangla i to bez problemuEnergetyk pisze:Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Re: Naprawa interfejsu diagnistycznego Viaken
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX