Witam,
Na biegu jałowym w mojej Lybrze obroty lekko falują i podświetlenie deski rozdzielczej raz jest jaśniejsze raz ciemniejsze (wcześniej tak nie było). Do tego ostatnio, przez jakiś czas, bardzo słabo kręcił rozrusznikiem, ale to już wróciło do normy.
Alternator ładuje 14 V, akumulator niby jest ok, trzyma napięcie.
Co może być przyczyną? Czyżby alternator? 14 V to za mało? Kontrolka od ładowania nigdy mi się nie zaświeciła, po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów.
No i ostatnio coś jakby drżało, lekko telepało z silnika, może to właśnie alternator. Sorry za takie ogólne informacje, ale nie znam się za bardzo na tym...
Lybra 1.9 JTD 105 KM - coś nie tak z napięciem?
- artnam
- Forumowicz/ka
- Posty: 120
- Rejestracja: 18 mar 2013, 15:40
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Struża Kolonia/Lubelskie
Re: Lybra 1.9 JTD 105 KM coś nie tak z napięciem?
Masa, sprzęgiełko alternatora, pasek osprzętu, napinacz paska, inne urządzenia na pasku, które mogą generować nadmierne zużycie prądu, jak np zatarte łożysko koła pasowego sprężarki klimatyzacji. Co do drgań to najlepiej zdjąć pasek i zobaczyć czy bez osprzętu to zjawisko też występuje.
Re: Lybra 1.9 JTD 105 KM - coś nie tak z napięciem?
ile ty chcesz mieć 110 kV ?
sprawdź ładowanie na obciązeniu przy kilku tys rpm.
Ma trzymać te 13,5-14,5V
sprawdź ładowanie na obciązeniu przy kilku tys rpm.
Ma trzymać te 13,5-14,5V
- gregorkrk
- Forumowicz/ka
- Posty: 73
- Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Lybra 1.9 JTD 105 KM - coś nie tak z napięciem?
Może ci się szczotki na regulatorze napięcia zawieszają i czasem ci mniej ładuje,bo styk gubi. Podepnij miernik w gniazdo zapalniczki i jeździj ,może akurat zobaczysz, kiedy jest spadek napięcia i ile ładuje.
ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r