Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: topcio » 02 mar 2016, 16:13

pääkäyttäjä pisze:
dauidek pisze:Witam

Dlatego pytam, czy można kupić taką "6" kupić i dołożyć tam fotel w środku? Czy one w dowodach mają 7 i czy będą kompatybilne z innym ustawieniem foteli?

A jeśli to niemożliwe, czy jest sens zlecić firmie sprowadzenie takiego modelu. Na autoscout chodzą już od 2000eur!
W wersji na 6 osób, drugi rząd siedzeń jest tylko na dwa fotele - fizycznie nie ma tam jak wsadzić trzeciego. Podobna sprawa ma się z trzecim rzędem. Czy da się zamienić środkowe dwa fotele na trzy w jednej kanapie - nie wiem. Poza tym, kanapa to taki święty graal, mistyczny artefakt, ciężki do dostania.
Większa rzeźba, ale do zrobienia. Trzeba przestawić mocowania 2 rzędu a w środek dołożyć trzecie. Na to inna wykładzina, no i podłokietniki trzeba zdemontować.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
dauidek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 mar 2016, 1:17
Imię: Dawid

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: dauidek » 03 mar 2016, 22:36

No dobrze. A czy ktoś, kto ma Phedrę może spojrzeć ile ma wbitych siedzeń w dowodzie?
Lancia Phedra 3.0
Peugeot 307SW 1.6 7-miejscowy
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD - był
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: topcio » 04 mar 2016, 8:02

Tyle ile jest siedzeń. Ja mam 7, Nat ma 6 a Speedy ma 8. Tak 8, trafiła mu się kanapa w trzecim rzędzie. Liczbę miejsc można zmienić na przeglądzie technicznym za dodatkowe ... bodajże 20 pln.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: vanisch » 04 mar 2016, 8:22

topcio pisze:Tyle ile jest siedzeń. Ja mam 7, Nat ma 6 a Speedy ma 8. Tak 8, trafiła mu się kanapa w trzecim rzędzie. Liczbę miejsc można zmienić na przeglądzie technicznym za dodatkowe ... bodajże 20 pln.
W Ulysse w brief'ie było 8 miejsc, auto miało 7 foteli :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

pääkäyttäjä

Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: pääkäyttäjä » 04 mar 2016, 8:32

W moim przypadku jest 6 miejsc a w dowodzie - 8:
To zdaje się wynika z homologacji pojazdu.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

esokiraly
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 486
Rejestracja: 23 mar 2011, 11:31
Imię: dominik
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esokiraly » 05 mar 2016, 8:23

Chciałbym podbić i dopytać.Polecacie 2.0 lub 2.2 w dieslu.
Pierwszy silnik był w 807 kumpla,który się mu wziął i spalił.Kupił C8 z 2.2 to ciągle coś pada.Z kolei wujek ma 3.0V6 i jak depnie to głównie jest miły dźwięk,bo kompa jakiegoś spodziewanego to nie ma, ale do rzeczy.
Ja szukam tylko benzyny.bo mamy za małe dzienne odcinki,by jeździć dieslem.Pytanie takie, która jednostka będzie optymalna - 2.0,2.2 czy 3.0.

Kłopot w tym,że się uparłem na 3 szyberdachy i bardzo chciałbym je mieć, a one albo z 2.2 diesel albo 3.0.

Prosiłbym o podpowiedź.

----------
wytaptane z wiwitiaja
była lancia lybra sw 1.9jtd :-(

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: topcio » 05 mar 2016, 10:34

Ja mam i polecam 2.0 hdi (do pracy 9 km) jestem bardzo zadowolony. Praktycznie bezawaryjny a osiągami nie odstaje od 2.2.
Natomiast kolega ma 2.2 i ciągle coś. Trudno nazwać to regułą, ale jednak.
Natomiast benzyniak jest fajny, ale ja nie widzę LPG w vanie a nie stać mnie na lanie kilkunastu litrów wachy na setkę ;).
No i zasięg bez tankowanie nieporównywalnie większy niż w LPG (nie przekonuje mnie argument o 300 km lpg i tysiaku na Pb bo to bez sensu ;) ) .
Trzy szyberdachy ? Przemyśl to :D . Faktycznie wygląda fajnie, ale w użytkowaniu to jakiś dramat. Notorycznie przeciekają. Mój kolega z pracy kupił 807 właśnie z szybrami. Po zakupie zrobił porządek z przeciekami a na trzecią zimę znów miał problem.
No i nie ma DVD w suficie jeśli są szybry ;) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

esokiraly
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 486
Rejestracja: 23 mar 2011, 11:31
Imię: dominik
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esokiraly » 05 mar 2016, 11:30

Są problemy ze szczelnością?
Dobrze,że mówisz, nie zweryfikowałem tego.Właśnie te trzy szybry są u wujka i się zakochałem, zresztą ja zawsze byłem szyberdachowcem.
2.0 diesel to znana jednostka,bo jak i tu pisano, lata też w Volvo, Fordach itp.Akurat teść w V50 ma straszne przechery, ale cóż.
A jak jest właśnie z dynamiką, mnie interesuje nie sprint, ale to czy da się jechać w spokoju 140-150kmh, tzn.że obroty nie wyją,a dwa przy wyprzedzaniu nie trzeba wysiąść i pchać.
Zawsze można chipa założyć :)

Diesel mnie martwi,bo ciągle niedogrzany nie jest szczęśliwy.A dwumasy i inne cuda, plus zima to jakoś tak.Stereotypowo.

----------
wytaptane z wiwitiaja
była lancia lybra sw 1.9jtd :-(

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: topcio » 05 mar 2016, 18:10

esokiraly pisze:A jak jest właśnie z dynamiką, mnie interesuje nie sprint, ale to czy da się jechać w spokoju 140-150kmh, tzn.że obroty nie wyją,a dwa przy wyprzedzaniu nie trzeba wysiąść i pchać.
Nie jest to 20vt, ale daje radę.
140-150 na autostradzie spokojnie daje radę, jest cicho i przyjemnie jedynie .... :roll: wzrasta zużycie paliwa. O ile przy 120-125 pali ok 7 tak przy 140-150 to już 8,5 niewyjęte.
esokiraly pisze:Zawsze można chipa założyć
Niby tak, ale w konfiguracji 109 KM jest absolutnie bezawaryjna a po chipie już tak różowo nie będzie. Turbina, dwumas i półosie bardziej obciążone zaraz przyszykują się na wymianę ;) . Nie powiem i mnie kusił chip, jednak wybrałem spokój.
esokiraly pisze:Diesel mnie martwi,bo ciągle niedogrzany nie jest szczęśliwy.A dwumasy i inne cuda, plus zima to jakoś tak.Stereotypowo
Niedogrzany? Szczęśliwie w standardzie jest webasto :) . Dwumasy i inne cuda, jak wspomniałem, przed chipem nie sprawiają problemu. Jedyny problem to wymiana trudno dostępnych świec żarowych.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

pääkäyttäjä

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: pääkäyttäjä » 05 mar 2016, 19:56

topcio pisze: Trzy szyberdachy ? Przemyśl to :D . Faktycznie wygląda fajnie, ale w użytkowaniu to jakiś dramat. Notorycznie przeciekają. Mój kolega z pracy kupił 807 właśnie z szybrami. Po zakupie zrobił porządek z przeciekami a na trzecią zimę znów miał problem.
No i nie ma DVD w suficie jeśli są szybry ;) .
Uszczelkę można wymienić, w Pugu jest dostępna, w Fiacie trochę gorzej. Zawsze można to pokleić - trochę to trwało, zobaczymy na jak długo mam to zrobione (robiły to jakieś szpece od takich rzeczy). Fakt - uszczelka nie jest tania a szyberdachy są trzy... :roll:

Co do DVD - w schowku jest podłączenie i można puszczać coś na tym małym śmiesznym wyświetlaczu z przodu ;)
topcio pisze:
Niedogrzany? Szczęśliwie w standardzie jest webasto :)
Webasto, krótkie trasy... to się chyba zemści na aku (bazuję na swoim - "pełnym" Webasto) :lol: Chyba :roll:

esokiraly
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 486
Rejestracja: 23 mar 2011, 11:31
Imię: dominik
Lokalizacja: warszawa

Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: esokiraly » 05 mar 2016, 20:54

pääkäyttäjä pisze:
topcio pisze: Trzy szyberdachy ? Przemyśl to :D . Faktycznie wygląda fajnie, ale w użytkowaniu to jakiś dramat. Notorycznie przeciekają. Mój kolega z pracy kupił 807 właśnie z szybrami. Po zakupie zrobił porządek z przeciekami a na trzecią zimę znów miał problem.
No i nie ma DVD w suficie jeśli są szybry ;) .
Uszczelkę można wymienić, w Pugu jest dostępna, w Fiacie trochę gorzej. Zawsze można to pokleić - trochę to trwało, zobaczymy na jak długo mam to zrobione (robiły to jakieś szpece od takich rzeczy). Fakt - uszczelka nie jest tania a szyberdachy są trzy... :roll:

Co do DVD - w schowku jest podłączenie i można puszczać coś na tym małym śmiesznym wyświetlaczu z przodu ;)
topcio pisze:
Niedogrzany? Szczęśliwie w standardzie jest webasto :)
Webasto, krótkie trasy... to się chyba zemści na aku (bazuję na swoim - "pełnym" Webasto) :lol: Chyba :roll:
Czyli Ty optowałbyś za 3.0 jednak
Acz czytałem w Twoim temacie jakieś przechery ze skrzynią

----------
wytaptane z wiwitiaja
była lancia lybra sw 1.9jtd :-(

pääkäyttäjä

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: pääkäyttäjä » 05 mar 2016, 21:08

esokiraly pisze: Czyli Ty optowałbyś za 3.0 jednak
Acz czytałem w Twoim temacie jakieś przechery ze skrzynią
Nie jestem obiektywny ponieważ nie lubię diesli. Jedyny diesel, jakiego nadal mam to wolnossąca jednostka SDI. Dlatego mam 3.0 - który wbrew wszystkiemu, jest trwały. Niewysilony, może trochę tłumiony przez skrzynię ale Ulysse czy Phedra to nie sprzęt do ścigania się ;)

SKrzynia jest prosta w obsłudze i względnie trwała. Nic się z nią nie dzieje (jak dotąd) - poza uszczelką, która puściła między chłodniczką oleju a skrzynią. Uszczelka wymieniona, olej uzupełniony, po 1500 km mam przyjechać na kontrolę. Dziś trasa Rybnik-Brno-Rybnik: sprawnie napędza Ulysse 3.0 ;) Testowo ręczna zmiana biegów - fajnie daje radę, choć mógłby być piąty bieg.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: topcio » 05 mar 2016, 21:45

pääkäyttäjä pisze:Webasto, krótkie trasy... to się chyba zemści na aku (bazuję na swoim - "pełnym" Webasto) Chyba
Znaczy ze sterownikiem zegarowym? W standardzie jest bez tego zegara uruchamiane automatycznie po rozruchu poniżej ??? chyba 0' a może 5' .
pääkäyttäjä pisze:SKrzynia jest prosta w obsłudze i względnie trwała.
A widzisz, a wieść gminna niesie, że to zależy od rocznika. Do 2004 miały 100% awaryjność a od 2005 już były lepsze.
esokiraly pisze: Czyli Ty optowałbyś za 3.0 jednak
Kup to na co masz ochotę, będziesz miał pretensję tylko do siebie :) , bo każda sroczka swój ogonek chwali. Ja byłem/jestem wrogiem diesla, ale w vanie nie widzę LPG a na jazdę 3.0 Pb mi szkoda kasy ;) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

pääkäyttäjä

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: pääkäyttäjä » 05 mar 2016, 22:01

topcio pisze:Znaczy ze sterownikiem zegarowym? W standardzie jest bez tego zegara uruchamiane automatycznie po rozruchu poniżej ??? chyba 0' a może 5' .
Pełne sterowanie - zegar + pilot. Fabryczne (nalepka pod maską):

Obrazek
topcio pisze:
A widzisz, a wieść gminna niesie, że to zależy od rocznika. Do 2004 miały 100% awaryjność a od 2005 już były lepsze.
Słyszałem właśnie na odwrót ;) Że wbrew pozorom, nie jest awaryjna. To nie jest ta sama skrzynia, co w Kappie (wyjątek - ostatni rocznik). Skrzynia prosta w konstrukcji. Jedyne, co może paść to elektrozawory... pojeździmy - zobaczymy :)
esokiraly pisze: Czyli Ty optowałbyś za 3.0 jednak
topcio pisze:Kup to na co masz ochotę, będziesz miał pretensję tylko do siebie :) , bo każda sroczka swój ogonek chwali. Ja byłem/jestem wrogiem diesla, ale w vanie nie widzę LPG a na jazdę 3.0 Pb mi szkoda kasy ;) .
Jak komuś nie przeszkadza tankowanie co 260-300 km, benzyna 3.0 czemu nie - na drugim końcu jest... tankowanie 80l do pełna (nieważne, czy to bena czy ropa) ;)
A generalnie kup to co chcesz bo to Ty masz być zadowolony.

esokiraly
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 486
Rejestracja: 23 mar 2011, 11:31
Imię: dominik
Lokalizacja: warszawa

Post autor: esokiraly » 06 mar 2016, 8:04

Bardzo Wam dziękuję za te wyczerpujące wypowiedzi!
Mam jeszcze pytanie o te szybry - czy każdy z nich ma swój odpływ?
Mi z całej czwórki najbardziej leży Fiat, żonie Citroën no i o.
A Lancia najlepiej chyba wyposażona.Jeszcze Espace 3.5V6 mnie ciekawi ogromnie,ale to już inna cenowa półka

----------
wytaptane z wiwitiaja
była lancia lybra sw 1.9jtd :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zeta/Phedra”