Witam
Mam pytanie do użytkowników instalacji gazowych w Thesis.
Mianowicie, nurtują mnie pytania dotyczące LPG i wskazań komputera pokładowego, które są wyświetlane w CONNECT i obrazują wielkości spalania oraz dystansu możliwego do przejechania.
Logika wskazuje, że spalanie powinno być pokazywane gdyż komputer Thesis dane dotyczące spalania prawdopodobnie wylicza na podstawie czasów otwarcia wtrysków.
1. Jak zachowują się wskazania spalania chwilowego - czy po przełączeniu na LPG nie ma problemów z prezentacją danych i wskazywane są wielkości dotyczące LPG ?
2. Jak zachowują się wskazania spalania ciągłego ? czy wskazywane są dane sumaryczne LPG + benzyna ?
3. Zakładając hipotetycznie jazdę wyłącznie na LPG, jak prezentowane są dane dotyczące dystansu (stała wielkość z uwagi na pomiar ilości benzyny w baku) ?
4. Jak zachowuje się wskazywanie spalania chwilowego na zegarach ?
Oraz jeszcze dwie prośby :
1. o spostrzeżenia i uwagi dotyczące pracy sterownika LPG STAG QMAX PLUS (sterownik ten m .in. posiada wbudowany emulator poziomu paliwa)
2. lub innego sterownika, który współpracuje ze sterownikiem silnika poprzez interfejs OBD
Pozdrawiam
Wikingos
Thesis & gaz ? wskazania komputera/CONNECT
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis & gaz ? wskazania komputera/CONNECT
Wskazania spalania w Connect z natury są mocno przekłamywane. Nie sugerujemy się i nie przejmujemy się tym co pokazuje Connect.
Nr. telef. 501259455
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis & gaz ? wskazania komputera/CONNECT
Mając dwa Thesis'y jedna z LPG druga bez,
mogę z własnego doświadczenie powiedzieć, że przy jeździe na gazie Connect pokazuje dużo wyższe spalanie.
Wskazania Connect'a:
LPG
Trasa 12-13l,
cykl mieszany, 80% miasto, 20% trasa pokazuje mi 14-15l.
bez gazu Thesis pokazuje zupełnie inaczej:
Trasa 9l,
cykl mieszany, 80% miasto, 20% trasa komputer pokazuje 11l.
Z praktyki wiem, że ciężko tym się sugerować i przy LPG spalanie gazu mam na poziomie 12-13l, a przy jeździe Thesis'em na benzynie 9-10l.
mogę z własnego doświadczenie powiedzieć, że przy jeździe na gazie Connect pokazuje dużo wyższe spalanie.
Wskazania Connect'a:
LPG
Trasa 12-13l,
cykl mieszany, 80% miasto, 20% trasa pokazuje mi 14-15l.
bez gazu Thesis pokazuje zupełnie inaczej:
Trasa 9l,
cykl mieszany, 80% miasto, 20% trasa komputer pokazuje 11l.
Z praktyki wiem, że ciężko tym się sugerować i przy LPG spalanie gazu mam na poziomie 12-13l, a przy jeździe Thesis'em na benzynie 9-10l.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Thesis & gaz ? wskazania komputera/CONNECT
U mnie (3.0) faktyczne spalanie gazu potrafi być nawet 50% wyższe niż pokazywane przez connect.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis & gaz ? wskazania komputera/CONNECT
Jako, że ja mam wszystko na gaz z kuchenki to pozwolę sobie na wypowiedź...
Wskazania dystansu opierają się na bazie tego co jest w baku przez średnie spalanie.
Realne spalanie chwilowe i średnie według moich obserwacji jest wyższe o jakieś 10-15% od tego co jest na wyświetlaczu jadąc na PB i 20-30% jadąc na LPG
Wskaźnik paliwa mimo jazdy na LPG spada - a to dlatego, że komputer uznaje awarię pływaka i przejmuje kontrolę nad wskazówką - jej wskazania wylicza sobie z przejechanego dystansu i średniego spalania oraz ostatniego odczytu z baku - po dolaniu paliwa wskaźnik momentalnie się podnosi i pokazuje prawdziwą ilość paliwa.
Osobiście polecam sterownik KME. Mam w jednym Thesisie LPGTech'a czyli konkretnie Staga i powiem, że sprawia problemy z prawidłowym zestrojeniem go z tym autem - nie mówię, że się nie da ale trzeb trochę czasu poświęcić - przy KME jest dużo szybciej i prościej.
Wskazania dystansu opierają się na bazie tego co jest w baku przez średnie spalanie.
Realne spalanie chwilowe i średnie według moich obserwacji jest wyższe o jakieś 10-15% od tego co jest na wyświetlaczu jadąc na PB i 20-30% jadąc na LPG
Wskaźnik paliwa mimo jazdy na LPG spada - a to dlatego, że komputer uznaje awarię pływaka i przejmuje kontrolę nad wskazówką - jej wskazania wylicza sobie z przejechanego dystansu i średniego spalania oraz ostatniego odczytu z baku - po dolaniu paliwa wskaźnik momentalnie się podnosi i pokazuje prawdziwą ilość paliwa.
Osobiście polecam sterownik KME. Mam w jednym Thesisie LPGTech'a czyli konkretnie Staga i powiem, że sprawia problemy z prawidłowym zestrojeniem go z tym autem - nie mówię, że się nie da ale trzeb trochę czasu poświęcić - przy KME jest dużo szybciej i prościej.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]