Thesis JTD - EGR - brak mocy w dolnym zakresie - rozwiązanie

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Thesis JTD - EGR - brak mocy w dolnym zakresie - rozwiązanie

Post autor: skinner » 06 mar 2013, 23:34

Witajcie,

chciałem się z Wami podzielić wiedzą.

Kilka dni temu borykałem się z problemem i tu słowa klucze do wyszukiwarki

gaśnie zimy, brak mocy do 2500 obrotów, po przekroczeniu 2500 obrotów odzyskuje moc, kopci dymi na biało, czuć spalinami, silnik nie równo pracuje, nie zasysa powietrza, brak błędów na komputerze, wolno wchodzi na obroty, wolno się rozpędza.

Rozwiązanie: Wyczyścić zawór EGR.


Na komputerze nie pokazywał żadnych problemów, w momencie jak zasłabł podłączyłem komputer i widziałem ze zamiast 450 mg powietrza dostawał 160 mg. Przeanalizowałem wszystkie możliwe drogi dolotu powietrza i tak:

Na biagu jałowym jedyne powietrze jakie dostaje to zwrotne z kolektora wydechowego poprzez zawór EGR.

"Mechanik" w warsztacie powie że jedynie wymiana. Nowy kosztuje 500 zł.

Zdemontowałem u siebie EGR, odkręciłem elektromagnes i wysypało mi się ze środka dosłownie kilo sadzy. Wcisnąłem tłoczek który wraca na sprężynie a on został w środku, ledwo co wyciągnąłem go śrubokrętem. Na początku myłem go zmywaczem wielozadaniowym ale to słabo pomogło. W efekcie czego włożyłem go na 30 minut do środka VR-243 czy coś w tym stylu, jutro podam dokładnie. To jest środek do mycia zabrudzeń ropopochodnych. Jego działanie oceniam na 9,5/10 ponieważ tam gdzie działała sadza bezpośrednio, zostały przebarwienia a tak to można było z niego jeść. Mechanizm pracował idealnie, bez zacięć zgrzytów itp. W samej części mechanicznej jedyne co może się zepsuć to sprężyna (pęknie czy coś) lub ewentualnie elektromagnes przestanie działać, ale to traktuje jako mit, bo tak silny elektromagnes rzadko kiedy się psuje. Więc sama wymiana EGR to ostateczność.

Wnioski: jak brakuje mocy w dolnym zakresie obrotów <2000 można by zajrzeć już do EGR.

Być może kiedyś był poruszany temat EGR ale objawy które u mnie wystąpiły nijak pokrywały się z tymi które występowały u innych/innych marek.

Pozdrawiam
i mam nadzieję że komuś pomoże ten wpis.

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis JTD - EGR - brak mocy w dolnym zakresie - rozwiąz

Post autor: jjash » 07 mar 2013, 20:42

Przyda się gdy zapodasz jaki to środek żeś użył. Przyznam, że rozbierałem swój zawór egr, ale nie nurzałem go w niczym. Ot, przeczyszczenie sprężonym powietrzem i tyle. Ale efekt nie jest zadowalający :(
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

LUKI82

Re: Thesis JTD - EGR - brak mocy w dolnym zakresie - rozwiąz

Post autor: LUKI82 » 08 mar 2013, 13:56

Ja myje pędzlem i benzyną ekstrakcyjną. Ważną procedurą jest to by dłużej odczekać aż cały rozpuszczalnik odparuje. Gdy się nie odczeka i założy mokry egr to przy uruchomieniu silnika obroty mogą skoczyć na max co dla zimnego świeżo uruchomionego motoru będzie niepożądane.

weronika
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 54
Rejestracja: 09 mar 2016, 14:31
Imię: grzesiek
Lokalizacja: Oleśnica/Berlin

Re: Thesis JTD - EGR - brak mocy w dolnym zakresie - rozwiąz

Post autor: weronika » 22 mar 2016, 8:34

Gdzie znajduje sie EGR ?

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis JTD - EGR - brak mocy w dolnym zakresie - rozwiąz

Post autor: belial666 » 22 mar 2016, 9:11

W benzynie? Hmm?
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis JTD - EGR - brak mocy w dolnym zakresie - rozwiąz

Post autor: Bartek-Lodz » 22 mar 2016, 9:23

Możecie się śmiać ale ja takie wynalazki traktuję preparatem do czyszczenia kominków - 14 PLN w OBI.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis JTD - EGR - brak mocy w dolnym zakresie - rozwiąz

Post autor: bronx » 22 mar 2016, 9:33

A ja zaślepka za zł sześć, i też się śmieje :D

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 02 kwie 2016, 10:35

A ja...a ja, mimo ze pracuje w obi...potraktowalem zawor egr rozebraniem i zanurzeniem.w nafcie. Caly. Jak idzie. Do butelki plastikowej po wodzie wlozylem i nafta zalalem. I cymes. Nafta tańsza :-)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”