Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Dumałem jak wyciągnąć podłokietnik Szukajka i problem z głowy
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Jestem po robocie. Zeszło dwa dni ale warto to uczynić. Syfu wyprałem co nie miara. Jadnakże: spinek zużyłem znacznie więcej niż 200 sztuk - może dlatego, że Kappe mam po lifcie i w tej wersji środka już nie żałowano na spinki . Szacun dla kolegi, który te kółeczka zaginał swoimi palcami!!!
Pozdrawiam .
Pozdrawiam .
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
Kappa - poszycie (tapicerka) fotela kierowcy
Czy ktoś zdejmował poszycie (tapicerkę) fotela kierowcy w Kappie?
W moim przypadku jest to alkantara.
Jak się za to zabrać?
Trzeba wymontować fotel?
Da się zdjęć tylko z samego oparcia?
W moim przypadku jest to alkantara.
Jak się za to zabrać?
Trzeba wymontować fotel?
Da się zdjęć tylko z samego oparcia?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2016, 22:14 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniosłem do interesującego Cię tematu.
Powód: Przeniosłem do interesującego Cię tematu.
Re: Kappa - poszycie (tapicerka) fotela kierowcy
Topcio chyba kiedyś zrobił fotorelację ze zdejmowania tapicerki do prania.
Generalnie
- da się bez wyjmowania fotela, ale po co? Naprawdę o wiele łatwiej będzie odkręcić te wszystkie 4 śruby i fotel wyjąć, przenieść gdzieś w wygodne, ciepłe i suche miejsce i mieć możliwość obrócenia go na bok albo na plecy.
- oparcie i siedzisko są osobno, nie są ze sobą połączone, więc można zdjąć tylko z jednego.
Generalnie
- da się bez wyjmowania fotela, ale po co? Naprawdę o wiele łatwiej będzie odkręcić te wszystkie 4 śruby i fotel wyjąć, przenieść gdzieś w wygodne, ciepłe i suche miejsce i mieć możliwość obrócenia go na bok albo na plecy.
- oparcie i siedzisko są osobno, nie są ze sobą połączone, więc można zdjąć tylko z jednego.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Dzięki!
Jakoś nie znalazłem tego posta przez 'szukaj'....
Jakoś nie znalazłem tego posta przez 'szukaj'....
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Rozebrałem fotel kierowcy i okazuje się, że nowe fotele (z AIRBAGiem) są inne.
Po odkręceniu wkrętów (jak w starym modelu) plecy można wyjąć, odczepić 4 kółeczka na dolnej krawędzi, odwiązać końce tapicerki w dolnych rogach oraz odczepić boki ale z góra już nie jest tak łatwo.
Zagłówek można łatwo zdemontować po wyjęciu zawleczek, ale plastików (tulejek) w których jest on zamocowany NIE NALEŻY wyciągać na siłę do góry!
Trzeba od środka wymacać zaczepy i je wcisnąć do środka.
Zaczepy nie są na tej samej wysokości - po jednej stronie jest na dole, po drugiej jest na górze ale oba są od przodu (samochodu).
Od tyłu po lewej stronie trzeba odczepić 3 sznurki i tapicerkę razem z gąbką zdjęć ze stelaża, odczepiając przy tym górną listwę z tyłu oparcia, której nie udało się odczepić na początku.
Jak będę składał to postaram się zrobić zdjęcia.
Po odkręceniu wkrętów (jak w starym modelu) plecy można wyjąć, odczepić 4 kółeczka na dolnej krawędzi, odwiązać końce tapicerki w dolnych rogach oraz odczepić boki ale z góra już nie jest tak łatwo.
Zagłówek można łatwo zdemontować po wyjęciu zawleczek, ale plastików (tulejek) w których jest on zamocowany NIE NALEŻY wyciągać na siłę do góry!
Trzeba od środka wymacać zaczepy i je wcisnąć do środka.
Zaczepy nie są na tej samej wysokości - po jednej stronie jest na dole, po drugiej jest na górze ale oba są od przodu (samochodu).
Od tyłu po lewej stronie trzeba odczepić 3 sznurki i tapicerkę razem z gąbką zdjęć ze stelaża, odczepiając przy tym górną listwę z tyłu oparcia, której nie udało się odczepić na początku.
Jak będę składał to postaram się zrobić zdjęcia.
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Demontaż tapicerki z nowego fotela:
1. Demontujemy plecy fotela - są przykręcone 2 wkrętami od dołu. Przesuwamy je na dół i lekko wyginając wyciągamy.
2. Demontujemy zagłówek.
Zaślepki do góry. Wyciągamy zawleczki. Wyjmujemy zagłówek.
Trzeba też wyjąć tulejki w których był zamontowany zagłówek.
Od tyłu fotela próbujemy wymacać zaczepy, są na różnej wysokości.
Tak wygląda konstrukcja w której są zamontowane. Jeśli zaczepy się połamią to nowa tulejka kosztuje 44 zł!
Dolna krawędź tapicerki jest zabezpieczona 4 kółeczkami.
Ja je rozgiąłem i przy montażu użyłem ponownie. Trudniej było je rozgiąć niż później założyć ponownie.
Końce tapicerki są zawiązane i przewleczone przez otwory w konstrukcji fotela.
Warto zrobić zdjęcie aby później je tak samo zawiązać. Po lewej stronie znajdują się 3 sznurki napinające tapicerkę, które trzeba odczepić.
Jest je łatwiej zdjąć jak się dociśnie tapicerkę/gąbkę do stelaża od przodu fotela. Zdejmujemy obie sprężyny. Zdejmujemy całą gąbkę z tapicerką ze stelaża, uważając na poduszkę (AIRBAG) BTW: tak wygląda alkantara po 300 000 km i 18 latach
1. Demontujemy plecy fotela - są przykręcone 2 wkrętami od dołu. Przesuwamy je na dół i lekko wyginając wyciągamy.
2. Demontujemy zagłówek.
Zaślepki do góry. Wyciągamy zawleczki. Wyjmujemy zagłówek.
Trzeba też wyjąć tulejki w których był zamontowany zagłówek.
Od tyłu fotela próbujemy wymacać zaczepy, są na różnej wysokości.
Tak wygląda konstrukcja w której są zamontowane. Jeśli zaczepy się połamią to nowa tulejka kosztuje 44 zł!
Dolna krawędź tapicerki jest zabezpieczona 4 kółeczkami.
Ja je rozgiąłem i przy montażu użyłem ponownie. Trudniej było je rozgiąć niż później założyć ponownie.
Końce tapicerki są zawiązane i przewleczone przez otwory w konstrukcji fotela.
Warto zrobić zdjęcie aby później je tak samo zawiązać. Po lewej stronie znajdują się 3 sznurki napinające tapicerkę, które trzeba odczepić.
Jest je łatwiej zdjąć jak się dociśnie tapicerkę/gąbkę do stelaża od przodu fotela. Zdejmujemy obie sprężyny. Zdejmujemy całą gąbkę z tapicerką ze stelaża, uważając na poduszkę (AIRBAG) BTW: tak wygląda alkantara po 300 000 km i 18 latach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Odwijamy tapicerkę aby dostać się do kolejnych kółeczek.
Po stronie ze sznurkami są 2 kółeczka na górze.
Po drugiej stronie są kolejne 4 kółeczka.
I na środku dwa ostatnie.
Poduszka (AIRBAG) jest przykręcona na górze od tyłu jednym wkrętem.
I kolejnym na dole od przodu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Do całej operacji wystarczył:
- plaski śrubokręt średniej wielkości,
- klucz 10 do odkręcenia poduszki,
- kombinerki,
- szczypce wygięte jak te:
- plaski śrubokręt średniej wielkości,
- klucz 10 do odkręcenia poduszki,
- kombinerki,
- szczypce wygięte jak te:
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
O w dziuplę, ładny poradnik. Takie lubię!
Co do kosztu nowej tulejki w razie zepsucia - olać to, ważne że w ogóle można kupić.
Co do kosztu nowej tulejki w razie zepsucia - olać to, ważne że w ogóle można kupić.
Drop a gear and disappear!
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Taak - dobrze wiedzieć co i jak... Zwłaszcza, że czeka mnie częściowa rozbiórka fotela kierowcy - nie do końca działająca elektryka...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.