Mam w Themie trochę za małe ładowanie, sprawdzałem straty i na masie jest do przyjęcia, bo ok 0,05 natomiast na plusie 0,6 a to już zdecydowanie za dużo. Przewód plusowy przy wyjściu od alternatora poprawiłem, ale on tam się grzał i jest już sfatygowany, zastanawiam się więc, czy mogę dorobić dodatkowy przewód plusowy bezpośrednio z alternatora na akumulator? Obawiam się czy w ten sposób nie obejdę przez przypadek czegoś i nie pojawią się dziwne prądy znikąd:)
Pozdrawiam
Thema - dodatkowy plus
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema - dodatkowy plus
Możesz śmiało dorobić, trzeba go tylko dobrze zabezpieczyć aby przez przypadek nie zwarł do karoserii bo tam nie ma bezpiecznika i pożar murowany. Najlepiej byłoby jednak wymienić "zmęczony" przewód na nowy. Przewód oczywiście musi być słusznej średnicy przynajmniej tyle ile ma oryginał.
Thema - dodatkowy plus
Wiem, że jest niebezpieczeństwo przetarcia i pożaru i to niemałe, ale dlatego myślałem żeby ten dodatkowy plus zrobić z bezpiecznikiem 30A przy samym aku.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema - dodatkowy plus
W tym obwodzie bezpiecznik stosuje się bardzo sporadycznie jeśli to jest naprawdę konieczne. Z alternatora może popłynąć prąd nawet ponad 100A tak więc jak widzisz bezpiecznik 30 A to trochę za mało. Wystarczy że ten dodakowy przewód będzie puszczony w dodatkowej koszulce np z rurki termokurczliwej i będzie OK. Trzeba wybrać przewód o grubej izolacji i drobnych drucikach w środku. Po zalutowaniu czy zaprasowaniu końcówki trzeba jeszcze dodatkowo dać na tą końcówkę i na kabel tak przynajmniej z 3 cm koszulkę termokurczliwą twardą aby przewód nie obłamał się przy tej końcówce. Po naprawie przewód i złącza przy maksymalnym poborze prądu nie mają prawa grzać się.
Thema - dodatkowy plus
Witam,
Izolacja, tych czerwonych, grubych, plusowych powinna mieć klasę "niepalnej", tzn. nie topiącej się pod wpływem temperatury i nie podatnej na zapalenie "żywym ogniem" - przy wydajności prądowej akumulatorów rzędu kilkuset amperów kończą się żarty z izolacją.
Pozdrawiam
Izolacja, tych czerwonych, grubych, plusowych powinna mieć klasę "niepalnej", tzn. nie topiącej się pod wpływem temperatury i nie podatnej na zapalenie "żywym ogniem" - przy wydajności prądowej akumulatorów rzędu kilkuset amperów kończą się żarty z izolacją.
Pozdrawiam
Thema - dodatkowy plus
Zrobiłem ten plus, jednak z bezpiecznikiem (jakoś mi to lepszy sen daje). ładowanie od razu się poprawiło i wszystko gra:)
Dzięki za wsparcie i pozdrawiam:)
Dzięki za wsparcie i pozdrawiam:)