Delta III 1.4 120KM - brak mocy
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Delta III 1.4 120KM - brak mocy
witam!,
od około tygodnia zaobserwowałem totalny brak mocy w aucie. Wrażenia jakby w ogóle nie załączała się turbosprężarka, ogólnie jakieś takie mułowate się stało. Kiedy zatrzymam auto na światłach to czasami wpada w drgania cała buda - a czasami równo pracuje - tutaj akurat podejrzenie koła dwumasowego. Aha i wzrosło spalanie. Proszę o porady. Dziękuję
od około tygodnia zaobserwowałem totalny brak mocy w aucie. Wrażenia jakby w ogóle nie załączała się turbosprężarka, ogólnie jakieś takie mułowate się stało. Kiedy zatrzymam auto na światłach to czasami wpada w drgania cała buda - a czasami równo pracuje - tutaj akurat podejrzenie koła dwumasowego. Aha i wzrosło spalanie. Proszę o porady. Dziękuję
Re: Delta III 1.4 120 - 2010 r. - brak mocy.
Nie ma błędów? Komputer co mówi?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.4 120 - 2010 r. - brak mocy.
Czysto, brak jakichkolwiek błędów. Jedyne co mechanik wczoraj podczas jazdy z kompem zauważył, że jest inne ciśnienie na turbinie oczekiwane a aktualne, czy turbina inaczej dmucha jak ma dmuchać...coś w tym kontekście. Jest mniej a ma być więcej Na 99% wykluczył turbo. Stawia na węże, złącza przewodów..., ewentualnie jakiś czujnik.
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Delta III 1.4 120 - 2010 r. - brak mocy.
To moze zapieczony silownik od sterowania kierownica turbiny...? To chyba dosc czesta przypadlosc dzisiejszych turbin...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.4 120 - 2010 r. - brak mocy.
Zostawiam u niego jutro auto bo zmieniam koło dwumasowe i sprzęgła przy okazji. I rozważam czy prosić o regenerację turbo. Ale skoro to nie ona to szkoda mi oddać ok. pewnie 800 zł jeśli jest dobra. Generalnie wrażenia z jazdy jak bym jechał autem z silnikiem 1.4 75 KM.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.4 120 - 2010 r. - brak mocy.
W tjet 1.4 120 jest EGR?
Re: Delta III 1.4 120 - 2010 r. - brak mocy.
Tam nie ma żadnych kierownic, mowa o silniku benzynowym, on ma prostą turbinę z zaworem WG aczkolwiek ze sprężarkami firmy IHI były problemy http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/w ... ceny/t9b7qrob_76 pisze:To moze zapieczony silownik od sterowania kierownica turbiny...? To chyba dosc czesta przypadlosc dzisiejszych turbin...
KAPPA TDS & JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.4 120 - 2010 r. - brak mocy.
Oby udało się to naprawić w rozsądnych pieniądzach...
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Delta III 1.4 120 - 2010 r. - brak mocy.
No cóż - może te fiatowskie nie mają, ale w moim byłym Clio (benzynowe 1.2 TCe) była właśnie turbina o zmiennej geometrii łopatek kierowniczych... I właśnie tam miałem podobne problemy, z tym że silnik od razu wchodził w tryb awaryjny i dlatego zamulał....volf pisze:Tam nie ma żadnych kierownic, mowa o silniku benzynowym, on ma prostą turbinę z zaworem WG aczkolwiek ze sprężarkami firmy IHI były problemy http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/w ... ceny/t9b7qrob_76 pisze:To moze zapieczony silownik od sterowania kierownica turbiny...? To chyba dosc czesta przypadlosc dzisiejszych turbin...
A tak na marginesie - każda turbina ma łopatki kierownicze... Te starsze - dawały duży "turbo-lag" bo były właśnie bez regulacji - kierownice montowane na stałe i ze stałym nachyleniem... Te nowsze - ze zmienną geometrią - nie mają t-lag'u (bądź znikomy)...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Re: Delta III 1.4 120 - 2010 r. - brak mocy.
Jeżeli nie masz dziury w dolocie a są różnice miedzy ciśnieniem oczekiwanym a aktualnym.przemekbial pisze:Czysto, brak jakichkolwiek błędów. Jedyne co mechanik wczoraj podczas jazdy z kompem zauważył, że jest inne ciśnienie na turbinie oczekiwane a aktualne, czy turbina inaczej dmucha jak ma dmuchać...coś w tym kontekście. Jest mniej a ma być więcej Na 99% wykluczył turbo. Stawia na węże, złącza przewodów..., ewentualnie jakiś czujnik.
To masz uwalony czujnik na 99% =ten na rurze dolotowej lub jest zasyfiny na maxa./czujnik ciśnienia/ albo tzw MAP w kolektorze ssącym /1 cylinder/ brudny lub uwalony
Najlepiej gdyby sprawdzić na postoju przy włączonej stacyjce ,który czujnik przekłamuje.Na postoju obydwa powinny pokazywać ciśnienie atmosferyczne
Możesz podmienić te czujniki z innego samochodu z turbo.Występują w wielu markach takie same np. opel i pochodne
Ps.Zapraszam to ci pożyczę
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy
Możliwe, że usterka pojawiła się z dnia na dzień? W sensie, że czujnik padł nagle? Kilka dni temu rozmawiałem z mechanikiem i na 99% wykluczał turbo. Dzisiaj w rozmowie był już bliższy stwierdzenia, że coś z turbiną. Więc chyba sam nie jest pewien co tam padło. Zdejmował przewody z zaworku ciśnienie który jest zamontowany na pasie przednim i kazał przegazować i mówił, że "gruszka" ładnie się chowa i wysuwa. Najgorsze, że nie potrafi na razie stwierdzić konkretnie o co Lancii chodzi, że nie chce jechać.
Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy
Przecież to tylko elektronika.A umyłeś te czujniki?przemekbial pisze:Możliwe, że usterka pojawiła się z dnia na dzień? W sensie, że czujnik padł nagle?
A z ciekawości ,ten mechanik podpinał chociaż zwykły manometr aby zobaczyć jakie ciśnienie nabija turbo?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy
Nie wiem nic na razie, nie chcę też go poganiać. Niech na spokojnie posprawdza sobie i naprawi, bo wyjazd weekendowy się szykuje.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy
Dzisiaj miałem telefon od mechanika. Szukał, szukał, nieszczelności nie znalazł. Wytargał turbosprężarkę i okazało się, że wirnik ma mega luz. Turbo pojechało do regeneracji. Podpowiedzcie Panowie czy po regeneracji trzeba wymienić olej czy jest to raczej kwestia chęci mechanika?
Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy
Olej tak
Filtr oleju tak
Filtr powietrza tak
Wskazana byłaby płukanka przy wymianie oleju oraz wymiana filtra oleju na śrubie od turbiny bo na pewno już filtr albo totalnie zabity albo raczej już jest w kawałkach.Ja wywaliłem ten filtr całkowicie a ty zrób jak chcesz.
Ps.Oby ta regeneracja turbiny pomogła ale coś mi mówi ,że na tym się nie skończy
Filtr oleju tak
Filtr powietrza tak
Wskazana byłaby płukanka przy wymianie oleju oraz wymiana filtra oleju na śrubie od turbiny bo na pewno już filtr albo totalnie zabity albo raczej już jest w kawałkach.Ja wywaliłem ten filtr całkowicie a ty zrób jak chcesz.
Ps.Oby ta regeneracja turbiny pomogła ale coś mi mówi ,że na tym się nie skończy