Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

Post autor: herakles » 15 cze 2016, 14:07

Witajcie,

Mam taki trochę nietypowy problem. Ostatnio regenerowałem głowicę i turbosprężarkę (wymienione wszystko w środku, wałek i wirnik + dostałem wykres z wyważenia). Po wymianie silnik zaczął chodzić równo, dobrze i mocnie. Na początku po przejechaniu 200 km na spokojnie jak wcisnąłem gaz do dechy to tak ze 4 razy zaczęło dymić mi z rury że nie było widać samochodów z tyłu ale pomyślałem, że to jeszcze jakieś resztki oleju z przed naprawy turbo. Teraz mam większy problem - przestało dymić ale mam zarzygany olejem cały intercooler (jest prawdopodobnie nieszczelny na łączeniu na górnej części) i okolice pod maską oraz ubywa mi oleju bardzo dużo i szybko (przy bardzo wysokich obrotach w ogóle nie dymi). Wlany miałem Castrol 10W60. Kiedy wymuszam spadek obrotów do około 500 rpm i niżej kontrolka z oleju nie mruga (rok temu wymieniałem dół silnika i przed wiadomo czym jeszcze mrugała). Stąd moje pytanie - czy może zasysać olej z odmy przy wysokich przepływach powietrza? Czy da się to jakoś zmodyfikować żeby sprawdzić czy tak się dzieje? Turbosprężarkę póki co odsuwam na dalszy plan jeżeli chodzi o przyczynę.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma

Post autor: wladek-15 » 15 cze 2016, 14:50

Ubytek oleju jest spowodowany 4 przyczynami
Nieszczelnośc silnika
Uszkodzona turbina
Uszkodzone uszczelniacze zawodowe
Uszkodzone pierścienie tłokowe
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5045
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma

Post autor: Bichoń » 15 cze 2016, 14:53

Czyli na początek sprawdzić kompresję?

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma

Post autor: wladek-15 » 15 cze 2016, 15:05

Kompresja nie zawsze może być miarodajny źródłem informacji. Dlatego JA zawsze, jeżeli auto pobierało olej, podczas remontu głowicy wymieniłem odrazu pierścienie tłokowe. Oczywiscie jeżeli gładź cylindryczna była ok i były widoczne ślady po honownicy. Wystarczy że ostatni pierścień olejowy jest zamulony wytarte lub przegrany a reszta jest ok to i tak olej będzie palony
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma

Post autor: herakles » 15 cze 2016, 15:10

Gdyby ubywało oleju przez uszczelniacze i inne bajery to by kopcił. Szkopuł w tym, że nie kopci a intercooler się poci jak świnia na ruszcie, przez niego wyciska olej, który wcześniej dostaje się do dolotu.

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma

Post autor: wladek-15 » 15 cze 2016, 15:21

Jeżeli olej jest w układzie doborowym to:
Uszkodzona jest turbosprężarka, lub
Ucieka sprężanie przez cylindry do komory korbowej a następnie razem z olejem przez odme do układu dowodowego
Czyli nie ma huuu.. musi lekko kopcic jeżeli jest olej w IC
Z drugiej strony jeśli IC jest mokry ewidentnie jest do wymiany bo ucieka ci doładowanie przez nieszczelność
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

Post autor: tasman3310 » 15 cze 2016, 19:04

Od pokrywy zaworów idzie odma, następnie rozdziela się i jeden przewód jest podłączony pod kolektor ssący z zaworem zwrotnym, prawdopodobnie masz uszkodzony ten zawór i ciśnienie doładowania pcha Ci na odmę powietrze. Ściągnij zawór i zobacz czy jest sprawny, jest on zamontowany na przewodzie gdzieś pod kolektorem ssącym.
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Re: Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

Post autor: herakles » 16 cze 2016, 13:31

Dzięki! Sprawdzę.

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Re: Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

Post autor: herakles » 24 cze 2016, 9:22

Sprawdziłem. Faktycznie ten zawór był uszkodzony, wymieniłem go na nowy i jest bez zmian. Odseparowałem całkowicie układ odmy od dolotu, wyczyściłem cały dolot, odpaliłem silnik i znowu pojawił się olej w dolocie. Wszystko wskazuje na to, że naprawa turbo się nie udała ze 100% sukcesem. Jak się dowiem czegoś więcej to napiszę.
Pozdrawiam!

herakles
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 131
Rejestracja: 23 maja 2010, 18:21
Lokalizacja: Turza Śl. / Gliwice

Re: Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

Post autor: herakles » 02 sie 2016, 12:17

Jak się okazało, problemem była turbina, która rzekomo wciągnęła jakiś syf z olejem i się przytarła ale naprawa została mi wykonana za darmo (w prawdzie po znajomości ale i tak gdyby to była moja wina to za części bym zapłacił).
Przejechałem już trochę kilometrów i nie dymi ani nie ubywa w widoczny sposób oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”