Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc
Witam. Mam problem w swojej alfie
2.4jtd 140KM 2001r. Jest coś nie tak z obrotami. Po odpaleniu falują
(lekko) potem wszystko wraca do normy. Dalej jest taki problem, jechałem
ostatnio 110 5bieg wciskam gaz w podłogę samochód nie jedzie a obroty
wędrują pod czerwone pole, lekko puściłem gaz dodałem i wszystko gra ładnie
przyśpiesza. Tak samo ostatnio jechałem autostradą około 200 i miałem coś w
granicach 4,5tyś+ obrtów to chyba za dużo. Jeśli chodzi o błedy były 3:
P0404-Egr -brak sygnału
P0110- air temperature sensor - wysoki sygnał
P0101- air flow meter - niski sygnał
Błędy wykasowałem i nigdy nie powróciły. Lecz problem jest nadal.
Porównywałem obroty na zegarze i na kompie to na kompie na zimnym około 800
a na kompie 1tyś czyli jest przekłamanie. Tylko te lekkie falowanie i te
dziwne coś jak wcisnę gaz obroty się kończą a samochód nie jedzie jak
powinien. Kontrolka wtrysku się nie zapala, dodam że jak wracałem z trasy
to raz zgasła ale to było z miech/2 temu i teraz nic. W co celować ? Niby
regulator ale chcę wymieniać po kolei wszystkiego. Mam nadzieję, że ktoś pomoże
bo na moich speców z okolic nawet nie liczę bo oni tylko
passaty robią.. AA bym zapomniał czasami dziwne takie uczucie jakby nieco
później zaczęła w fotel wciskać. Dzięki z góry
Dzisiaj powyrównywałem obroty i na zegarze 3tyś a na kompie 2 mówię i biegu jałowym.
I jeszcze jedno jak jest opcja w Multiecuscan coś, że sztangą turbo to jest u mnie nie aktywny po kliknięciu.
Regulator ciśnienia paliwa coś koło 16%
Co w MESie przetestować ?Pojęcie mam o mechanice ale zawsze na vagachm, teaz jak alfa to nie będę kłamał nowść i trzeba się podszkolić. Z góry dzięki za pomoc
2.4jtd 140KM 2001r. Jest coś nie tak z obrotami. Po odpaleniu falują
(lekko) potem wszystko wraca do normy. Dalej jest taki problem, jechałem
ostatnio 110 5bieg wciskam gaz w podłogę samochód nie jedzie a obroty
wędrują pod czerwone pole, lekko puściłem gaz dodałem i wszystko gra ładnie
przyśpiesza. Tak samo ostatnio jechałem autostradą około 200 i miałem coś w
granicach 4,5tyś+ obrtów to chyba za dużo. Jeśli chodzi o błedy były 3:
P0404-Egr -brak sygnału
P0110- air temperature sensor - wysoki sygnał
P0101- air flow meter - niski sygnał
Błędy wykasowałem i nigdy nie powróciły. Lecz problem jest nadal.
Porównywałem obroty na zegarze i na kompie to na kompie na zimnym około 800
a na kompie 1tyś czyli jest przekłamanie. Tylko te lekkie falowanie i te
dziwne coś jak wcisnę gaz obroty się kończą a samochód nie jedzie jak
powinien. Kontrolka wtrysku się nie zapala, dodam że jak wracałem z trasy
to raz zgasła ale to było z miech/2 temu i teraz nic. W co celować ? Niby
regulator ale chcę wymieniać po kolei wszystkiego. Mam nadzieję, że ktoś pomoże
bo na moich speców z okolic nawet nie liczę bo oni tylko
passaty robią.. AA bym zapomniał czasami dziwne takie uczucie jakby nieco
później zaczęła w fotel wciskać. Dzięki z góry
Dzisiaj powyrównywałem obroty i na zegarze 3tyś a na kompie 2 mówię i biegu jałowym.
I jeszcze jedno jak jest opcja w Multiecuscan coś, że sztangą turbo to jest u mnie nie aktywny po kliknięciu.
Regulator ciśnienia paliwa coś koło 16%
Co w MESie przetestować ?Pojęcie mam o mechanice ale zawsze na vagachm, teaz jak alfa to nie będę kłamał nowść i trzeba się podszkolić. Z góry dzięki za pomoc
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo problem obroty/moc
Sprzęgło sobie wymień.
A potem się bierz za falowanie wolnych obrotów.
Ale jak tylko przy odpaleniu i to przez chwilę, to na dzień dobry bym sprawdził świece żarowe.
A potem się bierz za falowanie wolnych obrotów.
Ale jak tylko przy odpaleniu i to przez chwilę, to na dzień dobry bym sprawdził świece żarowe.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Alfa Romeo problem obroty/moc
Widzę z grubej rury też tak myślałem, ale na 1 2 3 4 się nie zlizga, świece nowe. Ja chcę wiedzieć czemu tak obroty kłamią
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo problem obroty/moc
Na 5-tce ma najciężej.PewienPan pisze: ale na 1 2 3 4 się nie ślizga
Czemu ci obroty kłamią ,nie wiem.Sprawdź czy przy wyższych prędkościach obrotowych masz też przekłamanie.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Alfa Romeo problem obroty/moc
Sprawdzę jutro, a jest może jakaś tabelka która przedstawia mniej więcej jakie obroty przy danej prędkości? Najbardziej wkurza to że gdzieś przy 3 czuć takie dziwne szarpniecie i te właśnie coś że obroty same idą i są za wysokie. Mówisz że sprzęgło na 100%?
- Gruby007
- Forumowicz/ka
- Posty: 246
- Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc
Jeżeli obroty wędrują w górę ,a prędkość stoi w miejscu, to nawet na 200% sprzęgło, książkowy przykład
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001.
Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V - marnie skończyła..
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc
Dobra Panowie jestem w szoku. Sprawdziłem obroty podczas jazdy i lepiej nie pytajcie... Przy 100 na zegarze okolo 3000 na kompie coś koło 2000-2300. Przy 140 na obrotomierzu coś koło 4000 na kompie 3000+.. Na jałowym dałem do 5,5tyś na kompie coś koło 4200..
Dodam, że bella ma zdjęta jakąś blokadę i kręci się na maxa nie odcina paliwa przy ponad 5tyś może ma to coś wspólnego ? Niby dobrze się zbiera ale wg mnie coś jest nie tak bo za duże obroty pokazuje zegar ale co robić pomóżcie ;/
W pliku mam logi doładowania prędkości i obrotów, zobaczcie jak możecie.
Szczerze powiem, żeby na 1 do 40kmh rozbujać obroty muszą pod 5,5tyś tak samo na 2 od 40-80 coś koło 5 ale komp pokazuje o 1tyś mniejsze średnio.. Żeby to błąd wywalało a tak wróżenie z fusów, nie będę bawił się w wymianę połowy osprzętu..
Jak ktoś coś wie niech pisze, będziemy działać
Dodam, że bella ma zdjęta jakąś blokadę i kręci się na maxa nie odcina paliwa przy ponad 5tyś może ma to coś wspólnego ? Niby dobrze się zbiera ale wg mnie coś jest nie tak bo za duże obroty pokazuje zegar ale co robić pomóżcie ;/
W pliku mam logi doładowania prędkości i obrotów, zobaczcie jak możecie.
Szczerze powiem, żeby na 1 do 40kmh rozbujać obroty muszą pod 5,5tyś tak samo na 2 od 40-80 coś koło 5 ale komp pokazuje o 1tyś mniejsze średnio.. Żeby to błąd wywalało a tak wróżenie z fusów, nie będę bawił się w wymianę połowy osprzętu..
Jak ktoś coś wie niech pisze, będziemy działać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc
Z tą różnicą w obrotach między kompem a obrotomierzem to jest coś co się zepsuło, było wcześniej dobrze czy kupiłeś samochód i zauważyłeś że jest lipa. Bo mi to wygląda że masz obrotomierz z innej wersji silnikowej. Ponad to na pewno ślizga ci sprzęgło...
Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc
Powoli z tym DM
Po pierwsze co z doładowanie ?
Jak dmuchnie za mocno to leci Newton i może się oślizgnąć. Pierdyknie pikiem catriny, ecu nie da marchewy.
Przeloguj ten wynalazek na 4 biegu.
Daj na 3500rpm na jałowym trzymaj 3-4sec i porównaj z tym co zapisałeś na wykresie. Rozumiecie do czego dążę ??
Po pierwsze co z doładowanie ?
Jak dmuchnie za mocno to leci Newton i może się oślizgnąć. Pierdyknie pikiem catriny, ecu nie da marchewy.
Przeloguj ten wynalazek na 4 biegu.
Daj na 3500rpm na jałowym trzymaj 3-4sec i porównaj z tym co zapisałeś na wykresie. Rozumiecie do czego dążę ??
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc
Ja nie rozumiem, ale to tak:
-Zrobić logi na jałowym i te 3,5tyś patrząc na zegar czy na kompa ?
-I na 4 biegu? Od jakiej prędkości
Jakie parametry ustawić? Takie jak wcześniej w logach?
Po kupnie, przed jeździliśmy i gitara była. Wydaje mi się, że zaczęło się od tego momentu co mi zgasła od tak sobie, ale to było dawno i się nie powtórzyło
Jeszcze dodam, że bo wyrzuceniu na luz podczas jazdy na obrotomierzu pokazuje czasem około 700-800 a na kompie 500-600 i tak jakby zaraz miała zgasnąć.
Wykres z wczoraj: https://zapodaj.net/9673c56d25cdb.png.html
-Zrobić logi na jałowym i te 3,5tyś patrząc na zegar czy na kompa ?
-I na 4 biegu? Od jakiej prędkości
Jakie parametry ustawić? Takie jak wcześniej w logach?
Po kupnie, przed jeździliśmy i gitara była. Wydaje mi się, że zaczęło się od tego momentu co mi zgasła od tak sobie, ale to było dawno i się nie powtórzyło
Jeszcze dodam, że bo wyrzuceniu na luz podczas jazdy na obrotomierzu pokazuje czasem około 700-800 a na kompie 500-600 i tak jakby zaraz miała zgasnąć.
Wykres z wczoraj: https://zapodaj.net/9673c56d25cdb.png.html
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc
Dobra zrobiłem kilka testów wszystko macie w plikach, dodam że test obrotów zrobiłem 2. Przez wynik na obrotmierzu u na kompie. Na kompie jak dałem 3,5tyś to na obrotomierzu 5tyś i silnik wiecie już zaczyna wyć. Ręce odpadają pomóżcie...
Wykresy:
https://zapodaj.net/d3031e249d273.jpg.html (ten 2 obrazek) na 4 macie obroty max 3500 na kompie a na obrotomierzu miałem z 4,5k lekko i słychać po silniku.
https://zapodaj.net/b1585b147e3bf.jpg.html od 1
jakieś testy jeszcze robić?
Walnąłem się i zamiast turbo dałem mase powietrza przy teście obrotów..
Wykresy:
https://zapodaj.net/d3031e249d273.jpg.html (ten 2 obrazek) na 4 macie obroty max 3500 na kompie a na obrotomierzu miałem z 4,5k lekko i słychać po silniku.
https://zapodaj.net/b1585b147e3bf.jpg.html od 1
jakieś testy jeszcze robić?
Walnąłem się i zamiast turbo dałem mase powietrza przy teście obrotów..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 13:42
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Alfa Romeo 2.4 JTD 140KM - problem obroty/moc
Trochę powiłowałem i na pewno trzeba zbierać na sprzęgło. Z tymi obrotami nie wierzę bo raczej przy 3,5tyś na kompie silnik by nie wył a wyje czyli obrotomierz git pokazuje. Przekłamanie lekkie jest ale doszedłem do wnisoku, że może to być wina kabla (opóźnienia). Gdby na kompie uzyskać 4-5ryś rpm to bym musiał chyba na obrotomierzu mieć wyskalowane do 8tyś . Trochę skatowałem i moc jest i vmax też git więc odpuszczam i zbieram na sprzęgło chyba, że macie jakieś pomysły